Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1533559
Ik wil mijn vriendin af en toe een paar barf-spulletjes toeschuiven. Ze voert nu nog brok, maar het lijkt me een goed idee om haar zo nu en dan eens wat barf-spulletjes te geven, om te laten zien dat het niet zo akelig is en dat haar hondje lekker kan smullen. Ze is nog in beraad om over te stappen op kvv ja of nee.

De hond is een stafford teef. Ze heeft van mij al eens, een kipkarkas, pens, konijnbraadstuk en haaksbarfzalm meegekregen.

Nu gaan we vanavond bij haar film kijken, ik zou het leuk vinden om iets lekkers voor de hond mee te geven.
Zou eendenrug (goed bevleest) hier geschikt voor zijn? Let wel, ze krijgt dit dan NAAST d'r brokken. Ik besef dat dit niet het ideaalst is. De hond hielt vorige keer na de barf spulletjes een goede ontlasting!
Ik zou ook evt nog wat spiervlees ofzo kunnen meenemen, zodat ze een dag brokken kan overslaan. De kip was goed verteerd de vorige keer. Geen stukjes in ontlasting.
Door pallas
#1533568
Als het konijn braadstuk goed is gegaan, dan kan een eenderug ook wel.
Eend is wel vetter, dus misschien het vel eraf halen als je een hond hebt die daar niet tegen kan.
Door Nadia
#1533584
tja, het is nog maar af te vragen.. Haar hondje is onervaren.. pens en volgens mij ook de zalm was goed gegaan.. Geen diarree. Het ging me meer om de hardheid van het bot..
Door Nadia
#1533585
Nog een aanvulling. Over de lap (halve kilo) pens, had het hondje een dik kwartier gedaan.. Zo rustig was ze het aant eten.. lekker genieten :)
Door Greece
#1533609
Volgens mij is eendenrug niet echt hard. Wel iets harder dan kip maar het is dan wel weer beter bevleesd.
Door pallas
#1533945
Nadia schreef: tja, het is nog maar af te vragen.. Haar hondje is onervaren.. pens en volgens mij ook de zalm was goed gegaan.. Geen diarree. Het ging me meer om de hardheid van het bot..

Met de hardheid van het bot moet het kunnen hoor, je kan het wel met kip vergelijken.
Door Benjy en Misty
#1534048
Fijn dat je dit doet voor het hondje van je vriendin. Hopelijk gaat ze het licht ook zien. Hier hebben ze na kip eend gekregen en beiden hadden er nooit geen probleem mee gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door