Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Swiff
#1530710
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier ( kon geen voorstelhoek vinden? )

Ik wil overstappen op barfen, maar weet niet zo goed hoe ik kan beginnen etc,

Mijn situatie is dat ik altijd smuldier heb gegeven ( afgewisseld qua varianten )

Ik heb een berner sennen van 1,5 jaar ( eet alles )
een kruising, kooiker/jack russel van 2,5 jaar ( heel moeilijke eter )
een amerikaanse bulldog van 10 jaar ( haar krijg ik pas as weekend, dus is afwachten hoe ze eet )

Hoe kan ik het beste beginnen, ik hoorde kippennekjes, maar moet ik die dan naast smuldier gaan geven? of moet ik die mixen van herby geven ,en daarnaast kippennekjes, etc.

Ik ben de weg kwijt :-\ :biggrin2:


Wie kan me helpen?!
#1530862
Zoals ik je eerder voorstelde op een ander forum, ga je inlezen.
Je kan niet zomaar een menu overnemen, zonder dat je weet wat je doet.

lees je in, en plaats een menu, dan krijg je vanzelf suggesties. ;)
#1530902
sluit me bij Ulla aan.......het  is niet dat we je niet willen helpen , maar lees eerst alles goed door en maak dan een menuutje en zet dat dan hier neer .
van de medebarfers krijg je dan tips/aanpassingen .
in de bieb staan de dingen wat je door moet lezen ;)

succes
#1530970
Oke jammer, ik had gehoopt dat er misschien voorbeelden kwamen, want ik weet niet eens of het dus de bedoeling is dat ik eerst nog doorga met smuldier, of dat ik met de mix begin van herby,

iedereen zegt wat ander\s, en hier wordt ik ook niet wijzer van ::) :biggrin2:
#1530980
Het maakt om te beginnen met Barf volgens mij niet zoveel uit wat voor soort KVV je geeft.
Hier gaan de honden vrijdag helemaal over. Voor ons dan alleen nog maar barf :biggrin2: En met vakantie's en uitzonderlijke dagen kvv.
Begin je zoveel mogelijk in te lezen.. Lees de menu's, stel vragen. Het lijkt allemaal moeilijker dan het is.
Ga kijken waar je je vleesjes gaat halen. Kijk welke percentage's je wilt gaan geven.. Maak vandaar uit je menu (kan je altijd weer aanpassen als je hond het bijvoorbeeld op die percentages niet goed doet)
Plaats je menu hier zodra je hem hebt gemaakt en je zal genoeg reacties krijgen om je te helpen.
#1531041
gewoon ff kvv blijven geven ...... en een kippennekje op zn tijd kan naast de kvv ook geen kwaad hoor  ;)
( gewicht van de kippennekjes in mindering brengen van de kvv)

succes

ik hoop dat ik je niet heb doen schrikken met mn vorige antwoord  :-[

evengoed :hi:
#1531251
Ik sluit mij bij mijn voorgangsters aan. Lezen, lezen en nog eens lezen. Dan wordt er zoveel duidelijk en helder. Ga stoeien met de Rekenhulp en schrijf eens wat menutjes uit. En... niet geheel onbelangrijk, bedenk of je vriezer groot genoeg is om alles kwijt te kunnen als je eenmaal overgaat.
#1531893
bedankt voor de antwoorden, dan ga ik gewoon maar beginnen

ik heb 3 vriezers dus verwacht daar geen probleem van, en daarbij zit ik op een half uurtje afstand van het afhaal punt van herby :biggrin2:

Nu had ik alleen wel een vraagje na aanleiding van een stuk tekst in de bieb,

daar staat dat je ong 2% van het lichaamsgewicht zou moeten nemen, ( bij een groot ras )

Ik heb Sterre vanaf dat ze 8 maanden was, toen was ze zwaar ondervoed, en ze is dus ook verder niet in de hoogte gegroeit, weegt nu op haar top 30 kilo,
Maakt dat verder nog iets uit, aangezien ze altijd echt op eten duikt, niet rustig kan doen ( dat heeft ze er aan over gehouden, valt me nog mee )

maar dan zou ik voor sterre moeten beginnen met 600 gram? of zie ik dat verkeerd? per dag?
#1533129
Hier ben ik ook begonnen met KVV (Smuldier) Later heb ik daar steeds meer BARF bij gedaan. Ik ben begonnen ik mei met KVV en helemaal overgegaan op BARF in november. Dit omdat ik een hond had die zeer gevoelig was en ziekelijk. Ik wilde echt heel voorzichtig te werk gaan en hem eraan laten wennen. Ik ben begonnen met wat kippennekken en later karkassen, vleesmix van Herby, pens en later kwam daar runderstrot bij. Heel veel plezier met het BARFen! :) 
#1533135
Ik heb ook eerst smuldier gegeven.
Eerst heb ik gekeken wat onze hond allemaal luste door af en toe 1 maaltijd smuldier te vervangen door bijvoorbeeld kippennekken, hertenvlees etc.
Heb een maand of 3 voor 75% smuldier gegeven en dan voor 25% barf erbij.
Toen ik dat eenmaal wist heb ik een menu gemaakt en ben ik in 1 keer overgestapt naar volledig barfen.
Dat is goed bevallen ondanks dat onze hond zeer gevoelige darmen heeft en vaak wisselende ontlasting/ jeuk had met de kvv. Dit is nu allemaal over gegaan sinds ik barf dus heb geen spijt van een uiteindelijke snelle overstap.
Succes!
#1533459
Ik heb eerst KVV van CB gegeven. Zo af en toe kreeg hij een kippenpoot/ drumstick als knabbeltje. Dat vond hij zo leuk om te doen, dat ik eigenlijk me meer in het barfen ben gaan verdiepen. En eerst heeeel veel gelezen, en toen eens kijken wat ik aan kon komen. Daarvan een menu gemaakt, geplaatst, en ook in een keer over gestapt! Nou beste keus die ik gemaakt hebt!

Dus gewoon menu maken en plaatsen. Iedereen hier helpt je zeker!

Groet,
Sabine en poot Asthor  8)
#1533892
Hi Lisanne

Naast smuldier [of een ander kvv] kan je prima wat kippen-, eendennek een visje of spiervlees geven.
Met de mixen van Herby maak je t voor jezelf wat gecompliceerder omdat die geen van allen compleet zijn

Ga lekker door met kvv [en wat barfhappen] en lees je in, de barf-rekenhulp is daarbij een fijn hulpmiddel
Zodra je een idee hebt voor je menu plaats je t hier, dan denken we met je mee
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door