Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1531554
Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk de afspraak gemaakt om met maartje naar kreupel dier te gaan.


Maartje loopt al een aantal maanden te rommel met haar achterhand en met name haar staart.
in totaal 3 x bij de DA geweest maar helaas hij kon niets vinden, rimadyl en carporal gehad, injectie tegen de pijn...geen idee wat het zou zijn maar ook zij had wel door dat het pijnlijk gebied was voor haar.

Nu de DA aangegeven heeft dat er wat haar betreft geen foto's gemaakt hoeven te worden, omdat naar haar mening alle wervels goed lopen dus zouden de foto;s niets opleveren.

Dus het idee is nu dat maartje last zou hebben van een zenuw die klem zit, dus naar een orthomanueel toe.

Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan? wat kan ik verwachten? dit omdat Maartje nogal een angstig hondje is...misschien kan ik nog ergens rekening mee houden?

Groet,

Esther
#1532138
Tja, ik zou in dit geval wel foto's maken, omdat je zo niet met de volle 100% zeker kan zeggen dat er niets aan de hand is  :-X

Ik heb zelf ook een erg bange hond en wat bij mij het grootste 'probleem' is, is dat ze zich niet laat behandelen.
Ik probeer dan ook een afspraak te maken bij mij thuis, zodat ze ietsje minder bang is.

Sterkte en veel succes met Maartje!
#1532148
Dorit is een kundige vrouw. Bob is een drukke springlabrador, maar bij haar kwam hij helemaal tot rust. Er zaten twee ruggenwervels niet helemaal juist en die heeft zijn rechtgezet. Stelt niet veel voor hoor, Bob voelde er maar weinig van.

Verder behandelt ze de hond van top tot teen. Al zijn gewrichten werden getest. Indien geeft ze advies voor foto's.

Succes!
#1532151
essie74 schreef: Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk de afspraak gemaakt om met maartje naar kreupel dier te gaan.


Maartje loopt al een aantal maanden te rommel met haar achterhand en met name haar staart.
in totaal 3 x bij de DA geweest maar helaas hij kon niets vinden, rimadyl en carporal gehad, injectie tegen de pijn...geen idee wat het zou zijn maar ook zij had wel door dat het pijnlijk gebied was voor haar.

Nu de DA aangegeven heeft dat er wat haar betreft geen foto's gemaakt hoeven te worden, omdat naar haar mening alle wervels goed lopen dus zouden de foto;s niets opleveren.

Dus het idee is nu dat maartje last zou hebben van een zenuw die klem zit, dus naar een orthomanueel toe.

Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan? wat kan ik verwachten? dit omdat Maartje nogal een angstig hondje is...misschien kan ik nog ergens rekening mee houden?

Groet,

Esther
Ik zou toch zelf altijd eerst een foto laten maken. Want wat nou als jouw Maartje spondylose heeft? En er een brug afbreekt door de behandeling van Dr. Aharon? Ik weet uit ervaring dat je dan verder van huis bent, helaas. Dus ik zou zeggen: eerst een foto en dan bepalen welke therapie je gaat inzetten.
#1532914
Lizzy schreef: Ik zou toch zelf altijd eerst een foto laten maken. Want wat nou als jouw Maartje spondylose heeft? En er een brug afbreekt door de behandeling van Dr. Aharon? Ik weet uit ervaring dat je dan verder van huis bent, helaas. Dus ik zou zeggen: eerst een foto en dan bepalen welke therapie je gaat inzetten.
hoi Lizzy,

Zowel ik als de DA hebben niet het idee dat dat het is... vertel me niet waarom, maar bij beide honden voel ik best snel of er iets aan de hand is...


Het is niet een constante pijn het is ook niet bij elke andere beweging, er zit geen continuiteit in zeg maar. :-\

Ze kan soms bij hele lichte aanrakingen totaal panisch reageren, gillend enzovoorts.... Verschillende onderzoeken hebben niets opgeleverd en de arts blijft zeggen dat het foto;s maken niks op gaat leveren..

Ik weet het ook niet meer :-[ :-\ :-\Alleen dat ik ook mijn gevoel en voeten op de aarde gevoel moet volgen...
Soms heel soms ( de laatste tijd steeds vaker) zou ik graag willen dat ze zouden kunnen praten......zou wel errug makkelijk zijn...... :'()
#1533170
Ik ken Dorith Aharon omdat ik gewerkt heb met haar. Heel veel gelukkige eigenaren en heel veel opgeknapte dieren maarrrrrr ze maakt geen rontgen foto's.

Ik kan nu alleen even spreken met de ervaring van onze praktijk, zit dan altijd te twijfelen om het hier neer te zetten omdat ik toch zoveel mogelijk tracht dat niet te doen  :-[ maar het gaat om het belang van je dier  ;)
Als Erwin osteopathie gaat doen dan hoort hij de eigenaar uit. Voelt het dier af en als hij het noodzakelijk vind om een rontgen foto te maken dan kan dit.
Zo hebben wij idd een hond die voor osteopathische behandeling kwam en Erwin voelde dat het op een plek "niet helemaal lekker zat" rontgen genomen en daar bleken haken op de wervels te zitten. Daar kan dan rekening mee gehouden worden!
De eigenaren en de da waar ze bij zijn hadden nog geen milliseconde aan haken gedacht.
#1533254
Dank voor je reactie!

Ik weet gewoon bijna niet meer wat ik nu moet doen... mijn eerste gevoel zegt, rij er gewoon heen en laat haar betasten, dat doet ze ook wel hoor...
Maar ze is gewoon een kleine pieperd... angsthaas enz..

ik neem aan dat Dorith haar niet behandeld als ik dat niet accodeer? toch?

ppffhh... ik weet het ff niet meer... wat een gedonder in mijn kop :-\  wat moet ik nou?

gr,

esther
#1533273
essie74 schreef: hoi Lizzy,

Zowel ik als de DA hebben niet het idee dat dat het is... vertel me niet waarom, maar bij beide honden voel ik best snel of er iets aan de hand is...


Het is niet een constante pijn het is ook niet bij elke andere beweging, er zit geen continuiteit in zeg maar. :-\

Ze kan soms bij hele lichte aanrakingen totaal panisch reageren, gillend enzovoorts.... Verschillende onderzoeken hebben niets opgeleverd en de arts blijft zeggen dat het foto;s maken niks op gaat leveren..

Ik weet het ook niet meer :-[ :-\ :-\Alleen dat ik ook mijn gevoel en voeten op de aarde gevoel moet volgen...
Soms heel soms ( de laatste tijd steeds vaker) zou ik graag willen dat ze zouden kunnen praten......zou wel errug makkelijk zijn...... :'()
Naar mijn mening leveren foto's altijd iets op: als er niets bijzonders is te zien, weet je dat je bepaalde zaken kunt uitsluiten en alsnog een therapie kiezen. Wij hebben vorig jaar met Beau gewone foto's, foto's met contrastvloeistof én een CT-scan laten maken, op allen was niets bijzonders te zien. Toen zijn we naar een osteopaat gegaan, en die heeft Beau met groot succes behandeld. Hij zei ook dat hij blij was dat we al die zaken hadden gedaan, want dat behandelt voor hem een stuk makkelijker.
#1533291
Zodra er spondylose in het spel is (en dat kun je aan de buitenkant simpelweg niet zien en niet eens altijd bemerken) is dat in mijn ogen altijd een contra-indicatie om naar Aharon te gaan. Haar behandelingen zijn ruw en hardhandig en heeft bij zowel mijn hond als de hond van een kennis een spondylose-brug af laten breken, waardoor wij beide een verlamde hond hadden. Ik ga sowieso niet meer naar Aharon maar zonder eerst foto's te hebben laten maken (ben het ook zeer met Natasja eens) raad ik het simpelweg af, zo'n behandeling.
#1535778
Hallo allemaal,

Heel eigenwijs tot vanmorgen toch nog in twijfel geweest  maar toch naar mevr Aharon gegaan...

Maartje is bekeken, ook in volle actie toen ze de kat achterna ging :-\  kat in boom, maartje gelukkig terug.....

Maar in volle actie doet ze het goed ::) zeg maar...

Na verschillende dingen te hebben bekeken kwam ze als snel tot een, tja hoe noem je dat dan toch, conclusie? dan maar?

Haar staart zat idd niet goed in elkaar, volgens de dokter zat er degelijk iets klem en heeft ze dat recht gezet...

En toen kwam er moment waar ik nu nog om kan janken, haar staart is hoger komen te zitten dan de afgelopen jaren het geval is geweest!

Echt bijna een boven op de rug kwispen :o  kun je als baas blij mee zijn he?

voor nu geen trappen meer lopen,niet meer op de bank en of stoelen springen, niet meer in de auto springen, tuig om geen halsband meer enz...

over twee weken terug komen maar weer!!!

gr,

esther
#1535884
essie74 schreef: Hallo allemaal,

Heel eigenwijs tot vanmorgen toch nog in twijfel geweest  maar toch naar mevr Aharon gegaan...

Maartje is bekeken, ook in volle actie toen ze de kat achterna ging :-\  kat in boom, maartje gelukkig terug.....

Maar in volle actie doet ze het goed ::) zeg maar...

Na verschillende dingen te hebben bekeken kwam ze als snel tot een, tja hoe noem je dat dan toch, conclusie? dan maar?

Haar staart zat idd niet goed in elkaar, volgens de dokter zat er degelijk iets klem en heeft ze dat recht gezet...

En toen kwam er moment waar ik nu nog om kan janken, haar staart is hoger komen te zitten dan de afgelopen jaren het geval is geweest!

Echt bijna een boven op de rug kwispen :o  kun je als baas blij mee zijn he?

voor nu geen trappen meer lopen,niet meer op de bank en of stoelen springen, niet meer in de auto springen, tuig om geen halsband meer enz...

over twee weken terug komen maar weer!!!

gr,

esther
:thumbsupup:

groetjes,
het anti-halsbandenfront  :shades:
#1536041
yuki11 schreef: :thumbsupup:

groetjes,
het anti-halsbandenfront  :shades:
  ze heeft hem bijna nooit om hoor!  8) ben er zelf ook niet voor ;-) meestal lopen ze los in losloopgebieden... en bijna nooit in de buurt....Daar zijn ze toch alleen maar moeilijk aan het doen over honden  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door