Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door marnou
#1531458
Mijn 2 cavaliertjes krijgen al heel lang kvv, maar sinds ik hier ben aanbeland, bekruipt mij het gevoel dat ik ze toch ook iets te knagen moet geven. Ik heb vandaag kippenhartje, -maagjes en -vleugeltjes gescoord. Hartjes en maagjes zijn nou niet bepaald om op te knagen, maar ze smullen er wel van (altijd geweldig om te zien  ;D), maar die vleugeltjes zijn wel om te knagen. 
Tot nu toe heb ik ze nog nooit zoiets gegeven en ik heb gelezen dat kippennekjes eigenlijk beter zouden zijn om te beginnen, maar daar kan ik niet goed aankomen dus dacht ik we gaan het maar proberen met vleugeltjes.

Ik vraag me alleen af of ik ze zo kan geven of dat ik er een paar klappen met een hamer op moet geven om ze wat hanteerbaarder te maken voor mijn meiden.

groeten,
Marnou
Door Mevroi Kruim
#1531460
Voor jouw dametjes zou ik er een paar klappen op geven en het bochtje van het gewricht ff inknippen. Knagen ze netjes en professioneel dan kun je het meppen achterwege laten maar inknippen zou ik wel doen.
Gebruikersavatar
Door marnou
#1531468
bedank voor het advies. Wat is het nut van het inknippen van die bocht als ik vragen mag  ::)?

ik zal het zo eens gaan proberen. Ben vreselijk benieuwd hoe ze er op gaan reageren, ze zijn dol op kip, dus dat mag geen belemmering zijn.
Gebruikersavatar
Door marnou
#1531570
Ze hebben ze naar binnen en ik ben helemaal blij.  :biggrin2: :D ;D :2funny:

Wat een feest om ze zo te zien knabbelen. Famke had hem binnen 3 minuten op bij Marnou duurde het iets langer, maar die mist een aantal tandjes en kiesjes.
Door Boez
#1531813
marnou schreef: bedank voor het advies. Wat is het nut van het inknippen van die bocht als ik vragen mag  ::)?
Het inknippen is als extra zekerheidsmaatregel, dat die rare bocht niet klem komt te zitten in het keeltje, als ze t net verkeerd bijten of (door onervarenheid) teveel schrokken.

Fijn dat het kluiven de hele familie zo goed is bevallen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door marnou
#1532021
Oké daar zal ik eens naar vragen, want ik ben zeker van plan ze vaker dit soort zaken te geven  :biggrin2:. Zeker nu ik heb gezien hoeveel plezier ze er van hebben en hoe fijn ze het vinden  :D en hoe voldaan ze de hele avond hebben liggen uitbuiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door