Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1531457
Ik ben nu sinds 5 weken aan het barfen,en sindsdien is 1 van mijn honden vreselijk aan het afvallen (ze krijgt 2,5%) nu inmiddels 3%, heeft ze een hele lelijke doffe vacht gekregen en verliest heel veel haar........ En dat terwijl ze op alle produkten van barf heel erg gek is........ Derest van de roedel is niks mee aan de hand en die zijn niet eens zo gek van het barfen en laten vaak veel staan........

Iemand advies of raad.......HELP!!!!! :D
#1531461
Die is aan het ontgiften denk ik zo. Die ouwe vacht moet er af (hier zijn ze trouwens ook aan het ruien) en daar komt dan een mooie vacht voor terug. Je kunt het wat helpen met bv chlorella (verkrijgbaar bij De Tuinen volgens mij) en visolie als ze geen vette vis eet.

En honger is niet gek, omschakelen van een koolhydraat- naar een eiwit-en-vet-stofwisseling gaat niet altijd even gemakkelijk weet ik uit eigen ervaring. Waarschijnlijk verteert ze niet efficient genoeg op di moment. Ik zou wat meer voeren en rustig afwachten.

Als honden eten laten staan dan ga ik er trouwens van uit dat ze te veel gekregen hebben en voer ik een dag niet, en daarna een tijdje wat minder. Ze moeten staan stuiteren als ik met de hap aankom en het vlot wegwerken en eigenlijk nog meer honger hebben.
#1531635
ik wilde net een topic openen dat ik zo trots ben op de vacht van grote beer. Maar toen ik starte met barfen is haar vacht er eerst helemaal af gegaan, er kwamen witte troepjes uit haar huid en ik had hier een topic witte vlooienpoep? En serieus gedacht dat die mooie vacht nooit zou komen. Het heeft zeker 6 maand geduurd en toen kwamen er hele mooie haren en nu, zo'n mooie vacht als dat ze nu heeft, zo vol, zo zacht, zo veel glans en zo weinig onderhoud, dat heeft ze echt door de barf. Dus ik denk dat het goedkomt. En het afvallen, dat doen meer starters, en het is lastig om uit te vinden hoeveel een hond nodig heeft. De ene heeft meer nodig als de ander. Dus als ze te mager wordt, meer voeren.
#1531698
PFFFFF nou glukkig maar....... was al bijna bang dat ik iets verkeerds aan het doen ben.......

Maar ik zet ijverig door!!! En Eosje krijgt gewoon wat meer dan de rest, die kennelijk meer dan genoeg krijgen......
En ik kijk al uit naar de mooite vacht die ze straks terug gaat krijgen ;) ;D

bedankt voor jullie reakties!!!
#1532160
Mijn hond viel ook af in het begin. Het heeft bij hem rond de 8 maanden geduurd, of nog iets langer, ik weet het niet meer precies, maar lang iig. Op een goed moment kreeg hij ruim een kilo per dag (hij weegt 21kg). Tot hij plotseling dikker werd en uiteindelijk had hij aan 450 gram genoeg. Nu nog minder, maar hij is inmiddels ook gecastreerd.
#1535459
Baiko is ook flink afgevallen de eerste tijd en lang heb ik moeten zoeken voor een juiste balans tussen voer en beweging. Zijn vacht zie ik nu na een jaar pas echt veranderen. Hij had altijd doffe lichtere haren op zijn rug naar achteren toe, die veel stugger waren dan zijn voorhand. Nu gaat hij verharen en zie ik hem steeds donkerder worden. Zijn voorhand is vorig jaar al donkerder en zachter geworden. Het probleem zat altijd al aan de midden- en achterhand.

Heb geduld en goed kijken naar je hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door