Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door linda1985
#1531423
Hallo,

Wij gaan in juni naar denemarken (show) en willen onze jonge pup (die nog geboren moet worden) dan ook meenemen, hij zou dan net 3 maanden oud zijn.. maar hij moet dan als pup zijnde al zijn entingen gehad hebben op 12 weken inclusief de rabies anders mag hij denemarken niet in. Dit betekend dat hij de rabies enting rond zijn 9 weken zou moeten hebben.. wat zouden jullie doen?? Blijbaar kan je rabies dus enten vanaf 6 weken (staat in de bijsluiter)
Door linda1985
#1531478
Oppas is geen probleem maar zou hem graag meenemen, tenzij het echt ten koste komt van zn gezondheid want het is wel veel van 6 weken tot 12 weken al die entingen!
Door Boez
#1531489
Ik dacht dat rabies pas vanaf 12 weken mag/kan.
Voor Duitsland kan je voor die leeftijd een verklaring van de DA overleggen dat je pup niet in risicogebieden is geweest, of zoiets dergelijks. DA gaf mij destijds zonder problemen zo'n verklaring mee. Kan dat niet ook voor Denemarken?
Door sandrra
#1531506
linda1985 schreef: Oppas is geen probleem maar zou hem graag meenemen, tenzij het echt ten koste komt van zn gezondheid want het is wel veel van 6 weken tot 12 weken al die entingen!
Kan me voorstellen dat je m graag mee wilt nemen. Ik heb zelf ook graag mijn honden mee. Maar als je dan op korte tijd zoveel troep in dat lijfje moet spuiten dan zou ik liever voor de oppas kiezen.
Door linda1985
#1531507
Ja zo dacht ik er toch ook over, want op 7, 9 en 12 weken moet hij al puppie entingen edn dan zou daar nog de rabies bijkomen, is wel heel veel in een keer!
Door Suzanne
#1531864
Hoi,
Ik weet niet beter of rabies mag niet eerder dan 12 weken gegeven worden en dan komt daar nog de "wachttijd" bij.

Los daavan vind ik Rabies zo'n belastende enting dat ik die het liefst zo laat mogelijk geef. Zolang het niet hoeft, helemaal niet ;-)


Ik zou dus, ongeacht of het mag of niet, pup niet meenemen. Sterker nog; omdat pup nog zo jong is, zou ik ZELF ook niet (voor langer dan een paar dagen) weggaan. Of zo'n jong ding er nou op zit te wachten dat hij al bij vreemden of in pension moet...???

*edit: mag hij überhaupt mee naar die show als "niet ingeschreven hond"?? 
(al zou het mogen, ik zou het niet doen...)

Suzanne
Door linda1985
#1531867
Wij gaan pas naar denemarken als we heb een maand hebben en hij kan waarschijnlijk bij mijn ouders terrecht met mn andere hond, dus komt hij niet bij vreemden. Maar heb ook besloten hem niet te enten tegen rabies en hem lekker thuis te laten..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door