Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marye
#1530267
De laatste 2 a 3 weken is Caja echt onverzadigbaar.
Ze schooit als een idioot, zeurt erg om eten en als je niet heel goed oplet jat ze waar je bij staat.
Heb het bij haar nog nooit zo erg meegemaakt.
Ze eet 2% van haar lichaamsgewicht en is goed op gewicht.
Hoe zou het komen en wat zou ik eraan kunnen doen?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1530270
Ik vind dat schooien, zeuren om eten en jatten normaal is. Bijna elke hond zal proberen te eten als hij daar de kans voor krijgt. En als hij een keer succes heeft gehad, is het hek van de dam. Kortom, ik zou mij niet zoveel zorgen maken dat hij tekort komt.
Door marye
#1530329
Het gedrag op zich is inderdaad wel normaal.
Maar het is zeer opvallend dat het zo sterk is toegenomen, terwijl er verder weinig veranderd is.
Door Boez
#1530335
Moet ze misschien loops worden?

Misschien kan je proberen of het wat uitmaakt als je haar wat meer voert. Het kan zomaar zijn dat haar behoefte aan extra eten een goede reden heeft!
Door marye
#1530431
Ze is al 2,5 jaar gecastreerd, dus dat kan het niet zijn.
Kan wel even proberen of ik wat meer kan voeren zonder dat ze aankomt.
Wil niet dat ze dikker word, want het wedstrijdseizoen staat voor de deur.
Door Lizzy
#1530443
Vreemd. Zo maar ineens dus? En je menu is niet gewijzigd? Ook niet het aantal maaltijden dat je per week voert? Je zou hooguit wat calorie-arme vulling kunnen geven. Dus bijv. wat meer groenten en/of pens. Denk ik.
Door marye
#1530452
Nee, is niets bijzonders veranderd.
Ik zou inderdaad wat extra groenten en/of pens kunnen proberen en ik hou even in de gaten of ze niet afvalt.
Door marye
#1530467
Zo ziet haar menu er trouwens uit en ze weegt 15 kilo.

Maandag: kwartel + strot
Dinsdag: 300g vleesbot
Woensdag: 300g spiervlees
Donderdag: 300g prooidier
Vrijdag: 300g orgaan
Zaterdag: 200g haaskarkas + 100g spiervlees
Zondag: 300g vis

Vleesbot (kalkoennek, parelhoenvleugels, lamsnek, eendenrug)
Spiervlees (lam, geit, hert, rund)
Prooidier excl. orgaan (konijn, eend, kip)
Orgaan (100g pens + 80g hart + 80g lever + 40g nier)
Vis (zalm of hele gemalen vissen)


Dagelijks ook:
yoghurt of kefir
zeewier of kelp
brandnetel
honing
ei 2x per week
groente(spruiten) 2x per week
noten en zaden 2x per week
2 omega 3 olie capsule
Door pallas
#1531418
Minder of anders getraind? Bij mij willenze hun energie ook wel eens in schooien steken als ze verder te weinig te doen krijgen ;)
Door Linda & Kay
#1531472
Hier zit er ook één die vreselijk loopt te schransen. Hij had op maandag altijd een vastendag, toen het zo koud was ben ik daarmee gestopt. En nu die dus al een tijdje 7 dagen per week te eten krijgt loopt tie zo te schooieren overal. Geen idee of het één met het ander te maken heeft, maar het valt me wel op.
Door marye
#1531620
pallas schreef: Minder of anders getraind? Bij mij willenze hun energie ook wel eens in schooien steken als ze verder te weinig te doen krijgen ;)
Wel minder getraind door het weer inderdaad.
Zou misschien wel kunnen ???
Door pallas
#1531686
marye schreef: Wel minder getraind door het weer inderdaad.
Zou misschien wel kunnen ???
Nou hier dus wel.
Anders ligen ze ook altijd veel meer te maffen en als er niet getraind wordt moet je zelf een bezigheidje bedenken ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door