Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Petra*S
#1523860
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje over het gemalen rundvlees van Herby.

Wij staan in de startblokken om zelf te gaan samenstellen (vlees is gebracht en vriezer is redelijk gevuld). In ons enthousiasme hebben we de Gemalen Rundvlees besteld bij Herby er vanuit gaande dat dit alleen vlees betreft.
Nu het dichterbij komt, begin ik echter te twijfelen of dit inderdaad alleen vlees is of dat er stiekem ook bot bij in zit. Iemand hier die het weet? Heb al een poging gedaan met de zoekfunctie alleen ik heb het niet kunnen vinden en op de site van herby staat er voor de rest ook niets bij. (ook bij Richard niet)

Hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen, (anders zal ik herby mailen, maar denk dat het via jullie sneller zal gaan  ;))

Alvast bedankt!
Petra
Gebruikersavatar
Door Petra*S
#1523881
het is nog bevroren, maar inderdaad zitten kleine witte dingetjes in. En nu je het zegt, dat kunnen natuurlijk de zeentjes en vetjes wezen (hoe bedoel je blond en niets gewend)

Zal het wel eens ontleden als het ontdooit is, maar zit even met het menuutje, probeer het in elkaar te draaien dus vandaar de vraag.
Door Borke
#1524387
Petra*S schreef: het is nog bevroren, maar inderdaad zitten kleine witte dingetjes in. En nu je het zegt, dat kunnen natuurlijk de zeentjes en vetjes wezen (hoe bedoel je blond en niets gewend)
Tja het is vast geen gemalen biefstuk, het zijn natuurlijk niet de chicste stukken rundvlees die hij maalt, als het echt heel mooi vlees was dan verkocht hij het wel aan een stuk.

Jammer dat je gemalen vlees hebt besteld, want het mooie van zelf samenstellen vind ik dat de honden zelf ook het vlees scheuren en kauwen, dat is heel goed voor hun gebit en ook heel spannend en opwindend voor ze.
Daar komt bij dat je met gemalen vlees nooit zeker weet wat er in gestopt is.

Zelf geef ik onze Sofi wel eens gemalen vlees, omdat zij voor haar barfnierdieet heel veel groente moet eten. Daar meng ik dan gemalen vlees doorheen. Ik heb daar zelf een vleesmachientje voor gekocht en maal het vlees dan zelf en zo weet ik precies wat ik haar geef.
Dat is voor mij namelijk het grote voordeel van Barf: ik weet precies wat ik mijn honden voer en ik welke verhoudingen  ;D
Gebruikersavatar
Door Petra*S
#1529364
De volgende keer zullen we de andere rund spiervlees bestellen. Dit leek ons wel handig, maar het is wel wat je zegt, je weet niet precies wat er allemaal in zit. Stom niet over nagedacht, maar wel weer bij de vlees/botmix, die hadden we dus niet besteld, want dat malen we zelf. In ieder geval weer wat bijgeleerd.

Nu malen we alles nog, we hebben een pup van nu 10 weken, maar uiteindelijk is het dus ook de bedoeling dat ie gaat werken voor zijn eten.  Ik gebruik in ieder geval nog wel de rekenhulp van de barfclub, en tot nu toe gaat het goed.

Ben benieuwd als ie het zelf gaat doen, maar ja duurt nog even (toch)
Gebruikersavatar
Door pike
#1529636
Petra*S schreef: Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje over het gemalen rundvlees van Herby.

Wij staan in de startblokken om zelf te gaan samenstellen (vlees is gebracht en vriezer is redelijk gevuld). In ons enthousiasme hebben we de Gemalen Rundvlees besteld bij Herby er vanuit gaande dat dit alleen vlees betreft.
Nu het dichterbij komt, begin ik echter te twijfelen of dit inderdaad alleen vlees is of dat er stiekem ook bot bij in zit. Iemand hier die het weet? Heb al een poging gedaan met de zoekfunctie alleen ik heb het niet kunnen vinden en op de site van herby staat er voor de rest ook niets bij. (ook bij Richard niet)

Hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen, (anders zal ik herby mailen, maar denk dat het via jullie sneller zal gaan  ;))Alvast bedankt!
Petra
Herby effe bellen gaat ook snel. Hij weet het zelf het beste!
Gebruikersavatar
Door Petra*S
#1530232
@Too

ik had hem laatst een stukje pens gegeven, maar meneer kauwt dus amper, hap slik weg. Dus tweede stuk afgeknipt, vastgehouden, dan doet ie vrij moeilijk, laat de schubbetjes heel, en kauwt (als je het kauwen kan noemen) het witte "vlees' er af. Toen nog een groter stuk gegeven en vastgehouden en precies hetzelfde. Deed toen wel kleine rukken, maar krijgt het nog niet echt voor elkaar. Pensstaafjes is geen probleem dat kauwt ie lekker weg. (op het laatste stukje na dan, daar doet ie een beetje moeilijk mee)
Hij heeft ook nog niet echt door dat ie zijn poten erbij moet gebruiken, af en toe is die een beetje dom zullen we maar zeggen. Maar jij zegt dus dat met zijn puppentanden hij al een kippennekkie kan hebben? Had begrepen van de fokker met een maand of 4-6 (of in ieder geval na het wisselen) Hier is het helemaal nieuw dit gebeuren dus... sta open om te leren.

@iedereen, herby vraag is opgelost, dank voor de reacties
Door Boez
#1530352
Puppekind zal moeten leren dat deze grote stukken ook voer zijn. :) Volgens mij snapt ie het gewoon nog niet helemaal. Dus hij moet het barfen leren, maar dat wil niet zeggen dat ie het barfen fysiek niet aankan.
Inderdaad zachte botjes, en al het spier- en orgaanvlees, kan een pupsel gewoon wegknagen. Moet ie het wel snappen natuurlijk ;)
Geef hem de tijd om er aan te wennen, maak evt de stukjes steeds groter. Misschien helpt het ook om hem gewoon een poosje met rust te laten en het zelf uit te laten zoeken, in plaats van proberen te helpen door vast te houden.
Door Too
#1530376
Boez verwoordt t prima, pup moet t leren herkennen en zijn eigen techniek ontwikkelen -sommige honden houden niet van eten met de pootjes  :)

Ik kan me wel voorstellen dat tijdens t wisselen stevig botwerk wat lastiger eet {Buran van Buran&co had daar toen duidelijk wat meer moeite mee]
Door Mevroi Kruim
#1531353
Ik weet niet hoe groot je pup is maar Kátur (volwassen gewicht 15 kilo) heeft vanaf dag 1 gebarft bij mij. Kippennekken, kippenruggen, lappen pens, lappen kopvlees, wat er maar was. Natuurlijk moeten ze dat leren eten maar dat gaat behoorlijk snel. En grotere stukken inslikken is geen enkel probleem, de maag weet er wel weg mee. Als je wilt dat hij gaat kauwen moet je flinke lappen geven die hij niet zo naar binnen kan werken. Het teveel kun je dan wer weghalen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door