Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1530459
Hoi allemaal,

Een vriendin van mij heeft een kat met graan en gras allergie.
Na mijn enthousiaste verhalen  :biggrin2: over KVV/BARF voor de hond wilt zij nu gaan kijken of ze misschien ook gaat overstappen.

Helaas ben ik niet zo thuis in de katten KVV, dus ik vroeg me af of jullie me (en haar) wat advies kunnen geven.

Welke KVV kan ze het beste geven en hoeveel mag ze de kat geven.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1530470
er zijn kvvtjes voor de kat zonder rijst e.d. iig cb-diabetes.
meestal wordt zo'n 3 tot 4% van het lichaamsgewicht per dag gegeven, meestal verdeeld over 2 maaltijden.
ik zou met zo'n kat ook lekker gaan barfen. dan weet je precies wat er in gaat.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1531055
Dank je wel!!

Ik zou inderdaad zelf ook kiezen voor barfen, maar ik denk dat dat net een stap te ver is voor haar.

Ben al erg blij dat ze over wilt stappen op KVV.
Ach als het net zo gaat als bij mij dan zal ze vanzelf wel steeds verder gaan en uiteindelijk ook wel gaan barfen  :biggrin2: :P
Door Mevroi Kruim
#1531188
Je zou nog raar kunnen staan te kijken  ::) er zijn best veel katten die barf geweldig vinden en kvv niks. Gewoon proberen zou ik zeggen. Stukje kipfilet, stukje hart, stukje spiervlees ...
Door Limpy
#1531228
Als ze het nu nog "eng" vind om zelf samen te stellen anders beginnen met haaksbarf-katten versies? Is ook graanloos dacht ik...
In die fase zit ik ook nog met moeilijk etende poes (zij blieft geen kvv) en is niet zo herkenbaar als "enge-dooie-dieren" net als het kvv-spul.
(mijn katten eten inmiddels ook "echte" stukken vlees en karkassen)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door