Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#1526288
Sinds gisteren doed Tara vreemd. Ik kwam om half zes thuis en toen was er nog niets met haar aan de hand. We hebben een stuk gewandeld en daarna heb ik haar eten gegeven. Rond acht uur ging ik nog even een bakje yoghurt eten en Tara lag boven te slapen. Normaal komt ze altijd direct beneden als ik een bakje yoghurt eet omdat ze die altijd mag schoonlikken. Dit gebeurde niet dus ik begon het al vreemd te vinden. Na en tijdje kwam ze beneden en ging op het vloerkleed liggen slapen. Na een tijdje stond ze op en toen merkte ik dat ze helemaal aan het trillen was en haar oortjes hingen naar beneden. Daarna begon ze ineens heel erg te hijgen en te kwijlen. Omdat ik me zorgen maakte heb ik toch maar even de Dierenarts gebeld en die zei dat we even met haar langs moesten komen. Daar aangekomen ging het alweer beter dus ik had gelijk spijt dat ik gebeld had. Maar goed hij ging haar onderzoeken en ze had wel koorts 39.3 en als hij aan haar buikje kwam merkte je gelijk dat het haar pijn deed. Ze krijg een pijnstiller met onstekingsremmer per injectie toegediend en we kregen nog een tabletje mee voor thuis. Na een uur ging het al een stuk beter met Tara, ze was gestopt met trillen en hijgen en had ook weer eetlust. Het ging vandaag ook de hele dag goed tot twee uur geleden. Buiten wilde ze steeds niet meekomen, ze blijf steeds staan. Thuis gekomen begon ze weer te trillen en te hijgen en dat doet ze nu nog. Ze heeft geen diarree gehad en hoeft ook niet over te geven. Haar ontlasting ziet er prima uit. Ik kan me ook niet herinneren dat ze iets vreemds heeft gegeten, ik let daar altijd goed op. Moet ik nu de dierenarts weer bellen? Maak me echt zorgen!
Door Mevroi Kruim
#1526292
Ik zou bellen. Dit is niet leuk zo, en dan kun je maar beter een keer te vaak dan een keer te weinig naar de da.
Ze kan toch verstopping hebben, je weet niet, er kan iets dwars zitten ...
Door Alies
#1526555
Temp was 38.4 maar volgens mij klopt mijn thermometer niet want gister was het bij de da 39.3 en bij mij 38.3. Ik heb de kliniek even gebeld en heb nu Primperan gekregen, dat is tegen misselijkheid. Als het morgen nog niet beter is moet ik weer komen
Door Boez
#1526708
Klinkt alsof de pijnstiller is uitgewerkt, maar de oorzaak is dus niet weggenomen. Je schrijft dat de DA aan haar buikje heeft gevoeld, heeft hij iets gezegd over verstopping?
Door Djeena
#1526764
de Meiden schreef: Ze is niet loops geweest?
Ik zou voor een echo gaan, aan giswerk heb je niets..
Sterkte..
Ik zou ook een echo laten maken.
Door Alies
#1527418
Ben vandaag weer naar de dierenarts geweest. Tara was vanmorgen weer aan het hijgen en trillen. Eenmaal bij de dierenarts ging het prima met haar. En de dierenarts kon ook niks vinden, koorts is nu ook weg. Advies is om even geen medicatie meer te geven en af te wachten hoe het morgen gaat. Anders willen ze bloedonderzoek doen en fotos maken.
Door Alies
#1530687
tara hoeft gelukkig niet meer te hijgen en trillen sinds gister. ook is ze weer vrolijk en speels het valt me alleen op dat ze gigantisch veel slaapt. ze ligt echt de hele dag te slapen is dit wel normaal?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door