Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#1530616
Misschien dat iemand dit herkent:

Sarah spuugt haar eten na een paar uur uit. Dit sinds gistermiddag (daarvoor ging het een paar dagen goed, maar daarvoor had ze ditzelfde, twee dagen).

Ze toont verder geen ziekteverschijnselen, is levendig, loopt goed mee, eet haar eten goed.

Ga morgen maar even met haar langs de d.a. maar het is altijd handig vooraf te weten in welke richting te denken. En daarbij, zal de d.a. hier iets mee kunnen, een hond die alleen haar eten niet kan binnenhouden zonder verdere klachten. Vandaag heeft ze alleen gekookte kipfilet gekregen, maar ook dat komt er weer uit. Zojuist heeft ze de uitgespuugde kipfilet ook weer opgegeten. Hopelijk kan ze dit wel binnenhouden.
#1530626
Nee geen verstopping, ontlasting is gewoon goed. Ze heeft ook niets raars gegeten, dit speelt nu al een week met tussendoor goede dagen. Maar sinds gister geeft ze steeds na haar eten over. Verder helemaal niets aan de hand.
Door Lizzy
#1530631
Wat vreemd. Misschien wat maag irritatie? Als ze het er uit gooit, kun je haar ook 24 uur laten vasten om de boel wat rust te geven daar. De vorige keren heeft ze het ook weer opgegeten? Zo ja, eet ze erg gulzig? Ze heeft geen koorts? Ze drinkt wel?
#1530643
Laten vasten is een idee maar ze was al niet erg dik en omdat ze nu al anderhalve dag bijna niets heeft gegeten, heeft ze enorme honger.

De vorige keren heeft ze haar eten niet weer opgegeten, ze was toen bij mijn moeder resp. een kennis, dit omdat ik nog altijd een Kit heb die rust moet hebben ivm herstel van haar rug. Die hebben het uitgespuugde eten opgeruimd.

Ze eet guldig ja, zoals ze altijd doet. Ze drinkt wel. Ik dacht aan stress, maar nu is ze weer bij mij en blijft ze hier totdat ze weer helemaal in orde is. En hier spuugt ze dus ook. En bij mijn moeder was ze toch goed gewend en ging ze ook ineens spugen, een week geleden. Dus nu twijfel ik of het wel stress is. Ook vertoont ze geen tekenen van stress, hoewel dat natuurlijk niet alles zegt.

Ik heb haar niet getemperaruurd, zal ik wel even doen, voor de zekerheid.

Temperatuur: 37,2
Laatst gewijzigd door Anna Penta op wo 24 feb 2010, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#1530673
Vanochtend heeft ze meerdere keren kleine beetjes gekookte kipfilet gekregen en het kwam er evengoed uit. Maar inderdaad ga ik daar wel mee door, en hopelijk houdt ze het uitgespuugde eten dat ze zojuist opnieuw heeft opgegeten nu binnen.

Ik kijk het morgenochtend even aan, twijfel of de d.a. iets zinnigs kan zeggen eigenlijk. Maar zelf weet ik het ook niet meer, en ze moet nu toch eten gaan binnenhouden.
#1531406
Oeps, dat is niet te hopen.

Maar eigenlijk denk ik niet dat dat het is, gelukkig. Sinds gistermiddag houdt ze haar eten keurig binnen, ben ik heel blij om. Wel heb ik haar gister behandeld met mijn nieuwe acupunctuur-lichtpen. Ik weet natuurlijk niet of dat er iets mee te maken heeft, maar ik ben wel optimistisch gestemd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door