Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nyncke
#1530175
De laatste tijd zijn de katten erg kieskeurig...
Eerst kon ik ze grotendeels met Cadiz mee laten eten maar de laatste maanden is er erg veel wat ze niet meer willen.

Wat wordt er niet meer gegeten ( in tegenstelling tot eerst )
Kippekarkas, gans,
Lever, niertjes, zalmkop,
Struisvogel, kopvlees
Kip ( smuldier )

Wat nog wel, smuldier vlees + compleet, mixen ( van Herby ), kivo, eigenlijk alles waar ze niet zelf meer hoeven te werken ;-)
Haha, ik heb Macdonald katten gekregen....merk ik als ik het zo opschrijf.
Wat ze wel nog lusten is eendagskuikentjes.

Maar goed, heeft iemand tips hoe ik ze weer aan het barfen krijg?
Door Too
#1530304
Hoe streng ben je? ::)

Lastig hoor dat eigenwijze spul, gezonde trek wil hier wel helpen ;)
Maar ik prijs mezelf gelukkig met heel makkelijke eters, dan sla je makkelijker een maaltje over.. de 2de of 3de keer gaat t met smaak naar binnen [dat is vnl met wild als ze t een tijdje niet heeft gehad]

Sja misschien heeeel fijn snijden , steeds wat grover

Meer kan zo even niet verzinnen, succes met de 'patatkatten'
Door Nyncke
#1530340
Ja, ik ben wel streng, ze krijgen niks anders...maar ja, "ze motten toch eten "
ze zijn in staat om 2 dagen in hongerstaking te gaan...niet erg gezond voor ze.
Idd misschien weer eens mijn vleesmolen tevoorschijn halen.
Door Too
#1530385
Ze moeten idd op een gegeven moment weer eten, t was een 'ff checken'-vraag

Met zelf malen heb je iig de mogelijkheid de weiger-items opnieuw te introduceren misschien willen ze dan op termijn ook wel weer een beetje zelf kauwen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1530426
als ik hier iets heb wat minder tot niet in de smaak valt, jas ik het door de molen met dingen die wel lekker zijn. zo had ik eens duivenkarkasjes en die waren schijnbaar gewoon zo los erg vies (terwijl ze wel hele damduiven eten). door de molen met voor de rest andere dingen die wel in de smaak vallen, aten ze het beiden erg goed.
er zijn hier wel een paar dingen die ze echt niet eten (fazant, babykonijn, echt wild), en dat laat ik dan maar zo. ik eet zelf ook geen spruitjes.
Door Nyncke
#1530446
Ik vind het zo frappant dat ze het eerst ruim een jaar gewoon eten en dan niet meer, maar dan ook collectief niet meer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door