Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rheawithpixels
#1529479
Een fokker had het over bovenstaande auteur. Ik heb dat boekje even opgezocht via google books, maar kwam nogal achterhaalde informatie tegen mbt voeding. Nu twijfel ik of dit gewoon een eerste druk is geweest en of de recentere versie herschreven is naar de huidige maatstaven. Iemand bekend met dit boekje? Ze heeft er 30 jaar geleden haar pups mee afgespeend, maar ik kwam in het verhaal over honden geen standaard dingen als botten tegen.

Bijgaand de link naar het boek:
http://books.google.nl/books?id=l_ujrpb ... q=&f=false
Door Lizzy
#1529487
Ja! Dit is een oud boek. Oud als Methusalem. Maar, het is echt een gaaf boek hoor! Voor voer adviezen vind ik het ook niks maar haar ziekte/kruiden-adviezen vind ik vaak meesterlijk!
#1529498
Lizzy schreef: Ja! Dit is een oud boek. Oud als Methusalem. Maar, het is echt een gaaf boek hoor! Voor voer adviezen vind ik het ook niks maar haar ziekte/kruiden-adviezen vind ik vaak meesterlijk!
;D
Weet je wel een goed boek met voedingsadviezen die in Nederland te koop is? Heb Tannetje Koning al gevonden op BOL  :D
Gebruikersavatar
Door kira
#1529571
nou koop ik nog wel eens impulsief ergens boeken. En toen ik net Foppe zat te knuffen viel mijn ook in de boekenkast op een boek van Geert de Bolster. De juiste Voeding voor uw Hond. Een eerste snelle doorblader (geen idee waar ik dit boek dan ooit gekocht heb en wanneer) leert mij dat ik de komende dagen een boek heb te lezen. Kent iemand het?
Door Lizzy
#1529572
kira schreef: nou koop ik nog wel eens impulsief ergens boeken. En toen ik net Foppe zat te knuffen viel mijn ook in de boekenkast op een boek van Geert de Bolster. De juiste Voeding voor uw Hond. Een eerste snelle doorblader (geen idee waar ik dit boek dan ooit gekocht heb en wanneer) leert mij dat ik de komende dagen een boek heb te lezen. Kent iemand het?
Ja, ik ken het en ik geloof dat ik het bij papier-afval heb gegooid :-[ (ik vond het van A tot Z niks).
Gebruikersavatar
Door kira
#1529598
oh, nou ik ga het toch eerst even lezen en zal dan laten weten of ik het al in het oud papier gooi, of nog even in de kast laat staan. En ga eens kijken of ik dat boekje van Levy nog ergens kan krijgen, hou wel van tips op het punt van kruidenmengseltjes enz.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1529646
rheawithpixels schreef: Een fokker had het over bovenstaande auteur. Ik heb dat boekje even opgezocht via google books, maar kwam nogal achterhaalde informatie tegen mbt voeding. Nu twijfel ik of dit gewoon een eerste druk is geweest en of de recentere versie herschreven is naar de huidige maatstaven. Iemand bekend met dit boekje? Ze heeft er 30 jaar geleden haar pups mee afgespeend, maar ik kwam in het verhaal over honden geen standaard dingen als botten tegen.

Bijgaand de link naar het boek:
http://books.google.nl/books?id=l_ujrpb ... q=&f=false
Heb jij het boekje "gezonde jonge honden" van JdBL nooit van mij gehad?  Qua voer is het wat achterhaald, of in ieder geval niet volgens de BARF-methode, maar volgens een methode die bij die tijd paste waarin vlees voor de hond hoofdzakelijk "afval" geweest zal zijn en door gebrk aan diversiteit aan vlees de overige nutriënten uit granen gehaald werden. Verder staan er heel interessante dingen is. Als je het niet hebt dan moet je maar even gillen :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1529666
kira schreef: nou koop ik nog wel eens impulsief ergens boeken. En toen ik net Foppe zat te knuffen viel mijn ook in de boekenkast op een boek van Geert de Bolster. De juiste Voeding voor uw Hond. Een eerste snelle doorblader (geen idee waar ik dit boek dan ooit gekocht heb en wanneer) leert mij dat ik de komende dagen een boek heb te lezen. Kent iemand het?
Ooit bij de Slegte gekocht voor 2,50, en dat was zelfs nog a waste of money.
#1529819
Angelique schreef: Heb jij het boekje "gezonde jonge honden" van JdBL nooit van mij gehad?  Qua voer is het wat achterhaald, of in ieder geval niet volgens de BARF-methode, maar volgens een methode die bij die tijd paste waarin vlees voor de hond hoofdzakelijk "afval" geweest zal zijn en door gebrk aan diversiteit aan vlees de overige nutriënten uit granen gehaald werden. Verder staan er heel interessante dingen is. Als je het niet hebt dan moet je maar even gillen :)
Nee nooit gehad  :-(

Ik heb die van Tannetje even besteld, gewoon leuk om te lezen ook  :biggrin2:
#1530120
Lizzy schreef: Het Nederlandse E-boek van Mogens Eliasen is ook prima te lezen.
Ja die heb ik gisteravond ook ontvangen van Angelique  :D Even doorheen "gebladerd" en vond er inderdaad leuke en interessante dingen instaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door