Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1528516
Een kennis heeft een nest DH pups van nu 6 weken. Ze worden gespeend met KVV en moeders krijgt deels KVV en deels BARF.
Een van de hondjes vertoond echter "vreemd" gedrag:  af en toe valt  hij een half uur na de maaltijd op zijn zij, is wel gewoon bij en vertoont verder geen insultachtige dingen . Als hij wordt opgepakt is hij na een minuutje weer de oude.
De eigenaar  heeft bij de DA bloed laten prikken op van alles en nog wat maar daar kwam niets uit. Vervolgens hebben  ze foto's en een echo laten maken, maar dat leverde ook niets op, volgens de DA zouden het een soort groeistuipjes kunnen zijn.
Pup is verder levendig en gezond, hij blijft  bij de fokker tot duidelijk is wat het is of tot wanneer het over is: de verschijnselen nemen namelijk wel langzamerhand  af.

Mijn vraag: kan hier iets voedingsgerelateerd aan ten grondslag liggen omdat het altijd  een half uur na de maaltijd gebeurt en zo ja wat zou dit kunnen veroorzaken?

Herkent iemand dit?
Door millyckk
#1528552
Het was een makkelijke geboorte  en de oortjes zijn ook meegenomen tijdens de check up bij de DA, daar was niets bijzonders mee aan de hand.
Ik vind het zelf zo frappant dat dit steeds een half uur na de maaltijd gebeurt!  Je zou toch denken dat daar een verband moet zijn....
Door cathrien
#1528652
Heeft de pup soms darmkrampen? van de voeding door dat het niet goed ontdooit is?
Ik deed er bij de pups warm water over. Het zijn maar gedachtens.
Door millyckk
#1528672
cathrien schreef: Heeft de pup soms darmkrampen? van de voeding door dat het niet goed ontdooit is?
Ik deed er bij de pups warm water over. Het zijn maar gedachtens.
He, DAT zal ik eens navragen! Dat het te koud gegeven wordt denk ik eigenlijk niet omdat ze al een aantal nesten op vers heeft groot gebracht,
maar darmkrampjes......het lijkt simpel (haast te simpel waardoor het over het hoofd kan worden gezien :-[ ) maar dat zou wel kunnen verklaren dat het steeds een half uur na de maaltijd gebeurt EN dat het nu steeds minder wordt, die darmpjes groeien natuurlijk ook mee!
Door Alba
#1528766
Misschien een kwartje Okugest geven na elke maaltijd, kan dat al bij zulke kleine pupjes? Of na het eten lekker met een warm washandje over z'n buikje wrijven.
Door millyckk
#1528828
Alba schreef: Misschien een kwartje Okugest geven na elke maaltijd, kan dat al bij zulke kleine pupjes? Of na het eten lekker met een warm washandje over z'n buikje wrijven.
Lijkt mij wel....dat washandje hoeft niet want hondemams is een erg zorgzaam type!
Door Sella
#1528908
Ik heb weleens in een nestje gezien dat een pupje dat kreeg omdat hij teveel gegeten had voor zijn doen en dat er teveel bloed naar de maag ging voor de spijsvertering en dan viel het letterlijk flauw.
Dat pupje heeft afgepast 10% minder gekregen en 1 maaltijd extra en het was over.
Zou ook voor dit pupje kunnen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door