Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#1238856
Mijn Cane Corso heeft eigenlijk al een maand of twee regelmatig diarree. Dat is dan twee keer per dag zeg maar en daarna gaat het weer goed. Dan gaat het weer een dag of vier goed en dan heeft hij het weer. Hij ligt dan te slapen en hoor je zijn maag erg tekeer gaan.
Ook eet hij veel slechter deze periode, hij laat sommige dingen echt staan, hij begint er nog niet eens aan  ::) dus hele maaltijden worden er weggegooid.
Nu kan ik niet herleiden dat het aan een bepaalde vleessoort zou kunnen liggen, soms heeft hij het na kopvlees, dan na vis, dan na geit enz.
Wat kan ik nu eens het beste doen om die maag eens tot rust te laten komen?
of zou ik hem eens een keer ontwormen of zo?
Door tieneke
#1239268
Heeft hij last na het eten van alleen vlees of ook na het eten van vlees/bot?
Tinus hier gooit er soms nog wel eens een zeer smeuige variant uit na het eten van runderstrot of pens.
Ben altijd wel blij als hij het met wandelen doet...
Door Elizaw
#1240074
ontgiftigen zou kunnen, moet ik me daar even over gaan inlezen.

Ik heb er zo nog eens over nagedacht, maar als hij steeds van alles laat staan, en alleen zijn vlees (dus geen botten)op wil eten, dan eet hij natuurlijk niet compleet >:(

Zo eet hij al een hele tijd geen orgaanmix, dus dit bak ik dan voor hem eventjes licht op, maar dan nog eet hij maar weinig, zalm eet hij helemaal niet meer, geitenribben en geitenvlees ook niet.
Nu de laatste weken wil hij ook geen konijn, en sinds deze week geen kippennekken en eendenvleugels meer.
Dus wat eet hij dan wel...kopvlees/pens/hertenvlees/paardenvlees/groente ei en haaskarkassen.
Misschien kan ik ook eens een tijdje proberen om kvv te geven?ik snap alleen niet waarom hij nu hij bijna 4 is ineens deze dingen niet meer wil eten ::)

dit zijn normale menu, haal hier de dingen weg die hij laat staan..dan blijft er weinig over ::)
Maandag: 500 gram kippennekken 800 gram lamspens
Dinsdag: 500 gram konijn-kop-poten 165 gram orgaanmix 300 gram groente en ei
Woensdag: zalm +/- 850 gram en tafelresten
Donderdag: 700 gram kippennekken en 600 gram spiervlees
Vrijdag: 500 gram haaskarkas  500 gram spiervlees 300 gram groente en ei
Zaterdag: 1000 gram geitenribben 165 gram orgaanmix en 300 gram groente
Zondag: 500 gram eendenvleugels/nekken 600 gram spiervlees

Nu geef ik meestal als hij wat over slaat de andere dag wel wat extra's kwa gewicht, maar dat is dan ook alleen maar weer iets wat hij eet..erg compleet ziet het er dan niet meer uit dus >:(
Door Lizzy
#1240463
Oei, hij eet nog erg weinig. Misschien is het niet geheel onverstandig om hem een paar dagen op gemalen voer te zetten. Ik zou als probiotica voor een capsule kiezen (van bijv. Arkopharma of Vitotaal of Solgar) want van yoghurt moet ik de goede werking nog zien. Capsules werken in mijn ogen veel krachtiger. Verder zou ik hem een paar dagen wat Okugest geven. En als hij zich dan wat beter voelt, zou ik weer langzaam overschakelen naar BARF.
Door Elizaw
#1527119
Vorig jaar heb ik dit topic geopend omdat mijn reu diarree had en slecht at. Ik ben toen over gegaan naar drie dagen BARf en de rest KVV. Op zich gaat dit goed en hij eet nu alles op.
Maar...nu ben ik afgelopen week op een rauw-voer lezing geweest en daardoor ben ik er toch wel weer van overtuigd dat ik ze toch liever helemaal op BARF heb :biggrin2: alhoewel die zakjes KVV natuurlijk erg makkelijk waren.

Ik zal alleen wel rekening moeten houden met het slechte eetpatroon van mijn Cane Corso.
Ik kan dus niet zoveel soorten vlees geven. Maar aan de andere kant vraag ik me dan af..zit er in die KVV nu zoveel verschillende soorten ::)

Ik wil dus een nieuw menu gaan samenstellen met wat hij wel lust.
vleesbotten:
kippennekken
eendennekken
haaskarkas

het spiervlees wat meneer lust:
rundersnippers
paardenvlees
hert/reevlees

orgaanvlees:
eigenlijk eet hij alleen pens maar kan dan wel weer eens proberen om kleine porties te vermalen door z'n spiervlees.:-X

vis:
de zalmmix van herby

groentemix vind hij wel heerlijk, zo ook een ei tafelresten en wat kwark :P

Wat denken jullie met deze beperking toch volledig BARF of niet?
Laatst gewijzigd door Elizaw op zo 21 feb 2010, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1527176
Zes diersoorten is niet slecht. Menig hond slijt een goed leven op een tok- of boe-dieet dus dit is altijd beter.
Qua orgaan kun je niet goed zonder lever en hart en ook nier en hersens leveren een belangrijke bijdrage. Ik zou eens gaan kijken wat hij van heel even aangebakken lever vindt, of hart met een tikkie de kook erover bv.
Door Elizaw
#1528446
ja dat orgaan, dat besef ik..ga zeker proberen om het te koken/bakken of verstoppen in het vlees ;)als dit niet werkt dan ga ik wel weer verder prakiseren.

Dan ga ik nu even een nieuw menutje in elkaar freubelen :wavetowel2:
Door Lizzy
#1528958
Ja, of probeer lever en nier van biologisch gehouden dieren. Er zijn inmiddels echt zat honden die bio-industrie lever/nier niet te happen vinden maar biologische zo opeten!

Ik vind je menu er prima uitzien trouwens.
Door conleeuw
#1528984
ik kan het niet laten maar.... is hij al getest op giardia, ik ben toch altijd een beetje verdacht op giardia als ze "een maand of twee regelmatig diarree. Dat is dan twee keer per dag zeg maar en daarna gaat het weer goed. Dan gaat het weer een dag of vier goed en dan heeft hij het weer."  zulke klachten hebben, ik zou voor de zekerheid toch giardia willen uitsluiten :P
Door Boez
#1529258
Ik zat precies hetzelfde te denken...
maar ik dacht ach dat komt gewoon omdat je er zoveel over gelezen hebt de laatste tijd... Dan ga je overal spoken zien.

Maar heeft je Cane nog steeds last van onregelmatige/onherleidbare diarree? Of is het over gegaan nu hij weer goed eet?
Door Daphne&Jayden
#1529284
Als mijn hond een onrustige maag heeft, geef ik hem altijd kamillethee, getrokken van (biologische) gedroogde kamilleblaadjes/bloempjes. Laten afkoelen en een paar keer per dag een pipetje/spuitje of gewoon uit een schaaltje laten drinken. Kamille werkt rustgevend en werkt bij mensen ook voor een onrustige maag en maagkrampen. Het is geheel natuurlijk, dus de kans dat hij er last van zal krijgen, is zeer klein.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door