Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door avalon
#151645
Vandaag ben ik begonnen aan een nieuwe poging om het overgewicht van mijn hondjes te elimineren. Ze hebben vanmorgen een korte wandeling gehad om vervolgens de hele middag zich uit te leven op het strand, daar hebben ze ook nog een wandeling kort aangelijnd gehad de weg ernaar toe en weer terrug. Eenmaal thuisgekomen weer een korte wandeling en eindelijk hun eerste eten van de dag. Ze hebben ieder 250gr gehad. Het werd erg goed gegeten, de bodem van de pan ging er haast mee uit. Angie heeft nog een paar druifjes toe gehad. Op dit moment lopen ze te piepen en te schooien om eten. Heb ik toch te weinig gegeven? Ik wil ze terrug op hun oude gewicht krijgen, dwz Angie 15kg en Avalon 12kg. nu is dat nog 17 en 14kg. Maar nu lopen ze van mij naar de koelkast en gaan daar staan piepen, doen ze andrs nooit, vandaar dat ik me afvraag of ik toch niet te weinig heb gegeven.
Door Paul_Barte
#151666
[quote="avalon"]
Vandaag ben ik begonnen aan een nieuwe poging om het overgewicht van mijn hondjes te elimineren. Ze hebben vanmorgen een korte wandeling gehad om vervolgens de hele middag zich uit te leven op het strand, daar hebben ze ook nog een wandeling kort aangelijnd gehad de weg ernaar toe en weer terrug. Eenmaal thuisgekomen weer een korte wandeling en eindelijk hun eerste eten van de dag. Ze hebben ieder 250gr gehad. Het werd erg goed gegeten, de bodem van de pan ging er haast mee uit. Angie heeft nog een paar druifjes toe gehad. Op dit moment lopen ze te piepen en te schooien om eten. Heb ik toch te weinig gegeven? Ik wil ze terrug op hun oude gewicht krijgen, dwz Angie 15kg en Avalon 12kg. nu is dat nog 17 en 14kg. Maar nu lopen ze van mij naar de koelkast en gaan daar staan piepen, doen ze andrs nooit, vandaar dat ik me afvraag of ik toch niet te weinig heb gegeven.
[/quote]

Hoi Renate,

Nee, is niet te weinig. Theoretisch is dit voldoende.
De CB-Light wordt in de regel graag geten omdat het percentage pens hoger is als normaal.
Indien je 20 gram per kilo hond per dag aanhoudt zit je dus aardig in de richting.
Angie zou dus 300 gram mogen hebben en Avalon 240.
Het is natuurlijk wel zo dat ze vandaag vrij veel energie hebben verbruikt vanwege alle beweging en dan mag je er iets meer instopen :D
Niet reageren op het geschooi en het is binnen een paar dagen over.
Door laura
#151937
Je schreef dat je druiven hebt gegeven.

Voor mensen zijn druiven dikmakers... Misschien voor honden ook?
Ik bedoel, je wilt ze af laten vallen. Misschien kun je ze voortaan iets lichters toe geven, zoals yoghurt oid?

Succes ermee!

Tosca is ook voor het eerst in 7 jaar aan de zware kant, maar zij schooit nooit, ook niet als ze gevast heeft..... voel me dus nooit schuldig als ze iets minder krijgt ;D
Door avalon
#152329
Angie is echt een kei in schooien, gelukkig doet ze het niet irritant en is het makkelijk te negeren (hoewel die ogen echt prikken hoor). Dat banaan dikmaakte wist ik wel, van druiven dus niet. Is er ergens een lijstje te vinden waar dikmakend fruit opstaat?
Door Bumper en Boedha
#152813
Ik heb ooit eens gehoord dat druiven net zolas chocolade niet goed voor honden zou zijn
Hoe of waar het op gebaseerd word heb ik geen idee van ik kan er ook niks van hard maken, maar mischien dat iemand anders het ook ooit wel eens gehoort heeft en wel weet hoe of wat

Sorry als ik mensen aan het schrikken maak of zo, maar ik heb het serieus begrepen (kan natuurlijk altijd een broodje aap zijn)

Groetjes van Gerda
Gebruikersavatar
Door Nitus
#152817
[quote="Bumper en Boedha"]
Ik heb ooit eens gehoord dat druiven net zolas chocolade niet goed voor honden zou zijn
Hoe of waar het op gebaseerd word heb ik geen idee van ik kan er ook niks van hard maken, maar mischien dat iemand anders het ook ooit wel eens gehoort heeft en wel weet hoe of wat

Sorry als ik mensen aan het schrikken maak of zo, maar ik heb het serieus begrepen (kan natuurlijk altijd een broodje aap zijn)

Groetjes van Gerda
[/quote]
Ja als je ze een kilo geeft is dat niet zo goed. ;) Maar een paar druiven kan heus geen kwaad. Ik vind het idd een broodje aap.
Tik als zoekopdracht 'druiven' en je krijgt meer info.
Door avalon
#152844
Ik geef ze zometeen toch maar wat fyto. hebben ze toch een gevuld buikje, en ben ik van mijn schuldgevoel af. Want o wat is het moeilijk als Angie me met van die grote ronde ogen aankijkt, begint te piepen en richting koelkast loopt, dan weer terrug komt en weer hetzelfde doet.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#152919
Renate, ik zou Angie vanavond geen kruidenmix meer geven, dan krijgt ze misschien het idee dat je te manipuleren bent ;). (dan probeert ze dit truukje morgen weer) Als je denkt dat ze honger hebben omdat ze te weinig eten krijgen dan geef je ze de volgende keer wat meer kruidenmix, ik zou ze nu niks meer geven hoor.
Gitte weegt 38 kilo en krijgt maar 550 gr Carnibest Light per dag, dat is voor zo'n grote hond heel weing maar ze is er nu helemaal aan gewend. 's Avonds geef ik haar er 100 gram kruidenmix of groentemix bij als vulling.
Laatst gewijzigd door Nitus op di 24 aug 2004, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#153825
Vandaag heb ik het verdeeld over 2x. smorgens de helft en zo meteen de andere helft. Lijkt mij beter, tot nog toe geen gezeur gehad. Ik moet ook echt nog uittesten wat voor hun het beste is. Maar nu is het helemaal weinig wat ze krijgen. Ben benieuwd of ze direct weer zoiets hebben zo van is dit alles? Hoelang duurt het ongeveer voordat ze dat gewend zijn? Ik ben nu echt streng aan het opletten dat ze niet te veel krijgen. Ze krijgen hooguit een gedroogd pensstaafje extra. of een stukje fruit. (bv 1 manderijnschijfje of een stukje ananas of komkommer). Het is nu dus of ipv en.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#153859
Ik geef Gitte 's morgens 250 gram (van de 550) en 's avonds 300 gram + ongeveer 100 gram kruidenmix of groentemix.
Ik geef haar expres 's morgens niet zoveel, zeg maar maagvulling omdat er overdag genoeg gebeurd als afleiding, en 's avonds krijgt ze dan een iets groter portie (in totaal dus 400 gr.) zodat ze lekker met een volle maag kan gaan slapen. ja, da's dus mijn idee :-\.
Ik denk dat ze na een paar dagen wel gewend zijn hoor, en van de kruidenmix kun je rustig wat meer geven, het geeft ze een vol gevoel maar ze worden er niet dik van.
Sterkte met rantsoeneren ;) ;D. Ze kunnen ook zo zielig kijken hè? ;D
Door K@rin
#153927
Romy krijgt ook sinds een aantal weken CB-light.
Eerst in combinatie met kruidenmix, maar nu in combinatie met sperciebonen.
Zij vind de kruidenmix niet meer lekker .............. ::)
Ook merkte ik niet, dat ze begon af te vallen .........
Nu krijgt ze de CB-light i.c.m. sperciebonen (2x per dag 200 gram CB+½ blik bonen) en vind ik dat haar vel wat losser gaat zitten. Ook eet ze veel enthousiaster haar bak leeg.
Ze weegt nu 50 kg :o :o en dat is veel voor een teef hoor ...............
Ik denk, dat haar ideale gewicht zo rond de 46 kg ligt.
Ik wil proberen haar een paar kg af te laten vallen, voordat ze gedekt gaat worden, einde dit jaar.
V.w.b. het laten afvallen, dat is naar mijn eigen ervaringen toch met behulp van sperciebonen het succesvolste.
Voor de Pyrs gebruikt ik 1 literblik + de helft van de aanbevolen hoeveelheid CB per dag.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#153979
Ben je niet bang dat ze dan te weinig voedingsstoffen binnen krijgt als je haar zo weinig geeft, Karin? Ik vind het wel hééél weinig.
Gitte is afgevallen met de hoeveelheden die ik schreef, het is niet snel gegaan, in het begin zag ik het ook niet echt, maar ze is nu haar speklaagje kwijt :D. (ze woog bijna 40 nu denk ik 37, 36)
Ik ben in april begonnen met 550 gr.Light (ze zou 700 gr mogen) en ze is sinds een paar weken mooi op gewicht. Ze heeft er dus zo'n 3 maanden over gedaan om af te vallen. Nu krijgt ze 's morgen 250 gr. natuur en 's avond 300 gr. light.
Voor het einde van het jaar heb je nog een paar maanden Karin, dus je zou het ietsje minder drastisch kunnen doen :-\, zoals je ziet is Gitte ook bijna 10% afgevallen door iets minder te voeren dan aangegeven, ik vind het echt héél erg weing wat jij Romy geeft en weet dus niet of een hond dan tekorten op kan lopen :-\.
Door K@rin
#153991
[quote="Nitus"]
Ben je niet bang dat ze dan te weinig voedingsstoffen binnen krijgt als je haar zo weinig geeft, Karin? Ik vind het wel hééél weinig.
Gitte is afgevallen met de hoeveelheden die ik schreef, het is niet snel gegaan, in het begin zag ik het ook niet echt, maar ze is nu haar speklaagje kwijt :D. (ze woog bijna 40 nu denk ik 37, 36)
Ik ben in april begonnen met 550 gr.Light (ze zou 700 gr mogen) en ze is sinds een paar weken mooi op gewicht. Ze heeft er dus zo'n 3 maanden over gedaan om af te vallen. Nu krijgt ze 's morgen 250 gr. natuur en 's avond 300 gr. light.
Voor het einde van het jaar heb je nog een paar maanden Karin, dus je zou het ietsje minder drastisch kunnen doen :-\, zoals je ziet is Gitte ook bijna 10% afgevallen door iets minder te voeren dan aangegeven, ik vind het echt héél erg weing wat jij Romy geeft en weet dus niet of een hond dan tekorten op kan lopen :-\.
[/quote]

Nee, ben ik niet bang voor ;)
Ik denk, dat ca. 700-800 gram "normaal" voor haar zou zijn .....
Nu krijgt ze de helft = 400 gram CB, aangevuld met 480 gram sperciebonen per dag.
Deze manier heb ik lang geleden ook bij Yara toegepast en dat werkte prima.
Die viel toen ca. 1,5 kg per maand af.
Je moet dit natuurlijk niet eeuwig doen ........ ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#153999
[quote="Karin & Pyrs"]
Je moet dit natuurlijk niet eeuwig doen ........ ;)

[/quote]

:-X Nee, doe maar niet ;). Ik had een beetje medelijden met Romy, ik moet nl zelf ook afvallen en heb daar errrg veel moeite mee :P :'(, vandaar dat erg met haar mee voel ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door