Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#1526716
Zou goed kunnen werken. Ik mis een beetje de typische artrosemiddelen als Rhus tox en Bryonia. En ik snap de Hedera niet zo goed. Maar verder wel logisch samengesteld.
Het klinkt meer een beetje phytotherapeutisch-achtig.
#1526826
Ik heb dit middel ook gebruikt bij mijn hond en had daar heel goede resultaten mee. Het enige nadeel is dat het flesje niet goed doseert, werkt druppelsgewijs en dat werkt niet helemaal optimaal. Maar misschien is dat ondertussen wel verbeterd, dat weet ik niet.
Ik kreeg er toendertijd een pipet bij, maar ik gebruikte zelf gewoon een lepel waar mijn hond de vloeistof vanaf likte.
Consequent 2x per dag geven en het middel is makkelijk op of af te bouwen aan de hand van de resultaten.
Het beginschema weet ik niet meer, maar als je TAP een mail stuurt, krijg je altijd zeer uitgebreide informatie.
Laatst gewijzigd door Daphne&Jayden op wo 24 feb 2010, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#1528264
Ik mis een beetje de typische artrosemiddelen als Rhus tox en Bryonia
DJ wordt op het moment al homeopatisch behandeld met o.a. ook de rhus tox. Hij krijgt dit nu al sinds begin november en daarnaast celzouten. Ik zou nu toch wel graag een keer verbetering zien maar dat is er op artrose gebied nog helemaal niet. Hij loopt nu dagelijks mank en ik wil graag sneller verbetering zien, dat zou toch me homeopathie ook moeten kunnen? Ik weet wel dat deze middellen helemaal van binnenuit hun werk doen en dat dat even tijd nodig heeft maar toch duurt het me nu te lang, hij heeft pijn en dat wil ik zoveel mogelijk beperken.

We hebben besloten even te stoppen met consulten bij de behandelaar want dit is natuurlijk ook niet gratis :(. Vandaar dat ik zelf op zoek ben gegaan. De middelen die we nu nog gebruiken kunnen nog 5 weken gegeven worden, mocht ik geen verbetering zien dan wil ik toch graag iets anders. Al hoop ik dat beter weer ook verlichting gaat geven... Andere tips zijn ook welkom ;).
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1528312
DJ en Doerak schreef: DJ wordt op het moment al homeopatisch behandeld met o.a. ook de rhus tox. Hij krijgt dit nu al sinds begin november en daarnaast celzouten. Ik zou nu toch wel graag een keer verbetering zien maar dat is er op artrose gebied nog helemaal niet. Hij loopt nu dagelijks mank en ik wil graag sneller verbetering zien, dat zou toch me homeopathie ook moeten kunnen? Ik weet wel dat deze middellen helemaal van binnenuit hun werk doen en dat dat even tijd nodig heeft maar toch duurt het me nu te lang, hij heeft pijn en dat wil ik zoveel mogelijk beperken.

We hebben besloten even te stoppen met consulten bij de behandelaar want dit is natuurlijk ook niet gratis :(. Vandaar dat ik zelf op zoek ben gegaan. De middelen die we nu nog gebruiken kunnen nog 5 weken gegeven worden, mocht ik geen verbetering zien dan wil ik toch graag iets anders. Al hoop ik dat beter weer ook verlichting gaat geven... Andere tips zijn ook welkom ;).
Yucca Intensive of Corta RX ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1528317
Ik snap trouwens niet dat er in de tekst staat dat de beste resultaten verkregen worden als TAP gewrichten samen met Duivelsklauw gegeven wordt, want volgens mij is Harpagophytum Duivelsklauw, dus t zit er al in :D
#1528333
want volgens mij is Harpagophytum Duivelsklauw
Ik heb even gegoogled op Harpagophytum officinalis maar vind hier geen letterlijke vertaling van, alleen dat Harpagophytum procumbens Duivelsklauw is. Het zal vast familie zijn aan de voornaam te zien ;D maar misschien een andere soort met andere werking?

Bedankt voor de tips, de Corta RX ben ik van op de hoogte, aangezien dit uit amerika moet komen zoek ik eerst nog even naar een makkelijker verkrijgbaar middel ;).
Door vitess
#1529005
Wij hebben ook lang gezocht naar iets dat makkelijk verkrijgbaar is voor de artrose van Vitess, maar heb toen toch de stap genomen om Corta RX te bestellen. We zoeken niet meer verder, want het bevalt super.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1530168
DJ en Doerak schreef: DJ wordt op het moment al homeopatisch behandeld met o.a. ook de rhus tox. Hij krijgt dit nu al sinds begin november en daarnaast celzouten. Ik zou nu toch wel graag een keer verbetering zien maar dat is er op artrose gebied nog helemaal niet. Hij loopt nu dagelijks mank en ik wil graag sneller verbetering zien, dat zou toch me homeopathie ook moeten kunnen? Ik weet wel dat deze middellen helemaal van binnenuit hun werk doen en dat dat even tijd nodig heeft maar toch duurt het me nu te lang, hij heeft pijn en dat wil ik zoveel mogelijk beperken.

We hebben besloten even te stoppen met consulten bij de behandelaar want dit is natuurlijk ook niet gratis :(. Vandaar dat ik zelf op zoek ben gegaan. De middelen die we nu nog gebruiken kunnen nog 5 weken gegeven worden, mocht ik geen verbetering zien dan wil ik toch graag iets anders. Al hoop ik dat beter weer ook verlichting gaat geven... Andere tips zijn ook welkom ;).
Als hij al sinds november behandeld wordt en er is nog geen verbetering, zou ik ook iets anders zoeken. Bij dit soort kalchten merk je toch al vrij snel verbetering, en dan bedoel ik met een paar weken.
#1530214
Bij dit soort kalchten merk je toch al vrij snel verbetering, en dan bedoel ik met een paar weken.
Inderdaad, die paar weken zijn nu wel om... :( en de klachten zijn eerder erger dan minder geworden.


Er is een röntgenfoto gemaakt waarop te zien was dat er ook een botsplinter zat, voor zekerheid hierover zou ze een second opinion moeten aanvragen. Omdat ze zei dat verwijdering zeer waarschijnlijk geen verbetering van de klachten zou opleveren hebben we ervoor gekozen om dit niet te doen. Nu begin ik hierover te twijfelen, wat als die splinter is verschoven en juist de pijn veroorzaakt? Zou dat kunnen? Hij heeft nog nooit zo lang gemankt als nu. We gaan hier thuis even overleggen maar zeker op zoek naar een ander middel, en dit zal waarschijnlijk de Corta RX worden.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door