Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sandrra
#1526220
Onze poes heeft 1 oogje dat wat traant. Het is helder vocht en er zitten geen haartjes in haar oog.
Kan ik voor haar Similasan Oogdruppels 2 gebruiken.?
Zo ja hoeveel en vaak per dag.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1526366
ik ga met tranende ogen naar de dokter. die kan kijken of er een beschadiging zit en wat er nodig is (welke zalf met welke ab waar nodig).
Door Too
#1526402
Similasan ken ik niet, sorry

Ik begin dan eerst maar s met spoelen met gekookt water.. als t na een paar dagen niet mindert is een bezoekje aan de da wellicht handig.
Door Mevroi Kruim
#1526431
Similasan is heel goed spul, ik heb er zelf veel baat bij. Maar ik ben net als koekje voorzichtig met ogen. Je zou idd een paar keer kunnen druppelen maar als het niet snel verbetert zou ik toch ome da maar eens raadplegen.
Door sandrra
#1526468
Ik ga sowieso naar de da als t niet overgaat. Maar vroeg me dus af of ik dat spul kon gebruiken bij een kat.
Je ziet niets aan haar oog, ze knijpt niet en tis echt helder vocht. Ik ben  wat dat betreft veel engers met ogen gewend bij katten dus dit is nieuw voor me  :-\ :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1526489
het kan ook een verstopte traanbuis bv zijn. er kan mogelijk iets niet goed in de neus zitten, of dingen als oogontsteking of niesziekte.
het is moeilijk te zeggen.
Door Borke
#1527479
Het is prima spul en je kunt het gerust proberen, maar experimenteer er niet te lang mee, katten kunnen soms nare oog beschadigingen hebben en dan heb je zwaarder geschut nodig.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door