Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door benmimo
#1526343
hallo allemaal,

ik was vandaag aan het werk in de dierenwinkel, en ik was mijn hond even aan het kroelen.

en opeens ik schrik mijn dood, een dikke bobbel in de linker kant van de voorkant van de borstkas( heel moeilijk uit te leggen).
ik direct tegen mijn baas zeggen, en direct stad en land afzoeken naar een dierenarts. kreeg ik er een aan de telefoon, die zij dat het wel kon wachten tot maandag. maar zit nou wel heel erg in de stress. ben bang dat het een tumor is ofzo.

ik ben ook een beetje blut dus kan ook niet zo veel doen, maar gelukkig bood mijn baas aan als er wat is dan wil ze wel voorschieten.

wat denken jullie dat het is.

groetjes lisa
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1526364
kan een lymfeknoop zijn....

Voel je het maar aan 1 kant??

En als je onder zijn/haar bek voelt?? Hoe voelt t daar?? (in de hals, dus hoger dan waar jij omschrijft)
Door benmimo
#1526371
nou ik had dus jouw verhaal gelezen,

maar net onder zijn bek zit niks.
maar het zit dus echt bij zijn borst, dus als je voor hem zit dat het je recht net naast zijn borstbeen.
weet niet of het een lymfknoop is.

maar ik zit echt te stressen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1526385
Tja, het kan zoveel zijn ???. Mijn hond heeft daar ook een bobbel zitten en die zit er al 3 jaar en volgens ons aller medici zal die er over 3 jaar ook nog wel zitten. Ik begrijp je stress, maar ik denk ook dat dit wel tot maandag kan wachten. Zeker als je toch al blut bent is een extra weekendtarief betalen terwijl er toch niks essentiëels gedaan kan worden zonde geld. Hond is verder niet ziek toch?
Door benmimo
#1526392
nou nee niet echt, hij is al een paar maanden niet echt vitaal.

maar ben 2 weken geleden ook naar de dierenarts geweest, en de dierenarts zij dat het weer was.

toen zat de knobbel er nog niet trouwens, is in 1 week opgekomen. en ik denk ik 5 cm bij 5 cm
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1526430
benmimo schreef: nou nee niet echt, hij is al een paar maanden niet echt vitaal.

maar ben 2 weken geleden ook naar de dierenarts geweest, en de dierenarts zij dat het weer was.

toen zat de knobbel er nog niet trouwens, is in 1 week opgekomen. en ik denk ik 5 cm bij 5 cm
Hoe voelt de bobbel??
Zit ie los, voelt ie glad?? Is t gebied warm??

t klinkt niet als 'dat wat mijn hond heeft' ( :(), want dan zijn alle klieren aangedaan, en dan zou je dus ook de lymfeknopen in zijn keel voelen waarschijnlijk...
Door millyckk
#1526437
Ik kan me je schrik goed voorstellen, maar het zou natuurlijk ook een vetbult kunnen zijn! Mijn beide X herders hadden dat op oudere leeftijd.

En ja, wat Yuki zegt: zit hij los, voelt het warm er om heen etc?
Door benmimo
#1526463
hij zit niet echt los en is ook glad, het is ook niet warm.
hij heeft er verder ook geen last van maar, wat ik heel raar vind is dat het in 2 weken zo groot is geworden.
hij is namelijk 2 weken geleden op school getrimt, en ook geknipt en dergelijke dus dan had je hem wel gevoeld.

hij is verder ook niet zo oud, hij is net 5. en mijn jack russel heeft ook een vetbobbel en dit voelt heel anders aan.

verder ben ik echt een stresskip, zeker omdat mijn dieren mijn leven zijn . mijn hond heeft me door de zwaarste momenten gehaald.
dus wil zeker het beste voor mijn hond.

ik ben verder ook geen dierenarts, maar zit wel op school met paravetrenair mensen en dan hoor je ergste verhalen.

maar het weekend is al bijna voorbij dus hoor het snel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1526465
yuki11 schreef: Hoe voelt de bobbel??
Zit ie los, voelt ie glad?? Is t gebied warm??

t klinkt niet als 'dat wat mijn hond heeft' ( :(), want dan zijn alle klieren aangedaan, en dan zou je dus ook de lymfeknopen in zijn keel voelen waarschijnlijk...
Hoeft niet hoor, mijn hond had b.v. geen opgezwollen kop en die had toch ook echt wat jouw hond nu heeft.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1526478
maandag een afspraak maken bij de DA en verder in de gaten houden dat ie goed eet , poept en geen verhoging heeft
Door benmimo
#1526491
ik ga zeker maandag een afspraak maken.

maar voor de rest is hij helemaal oke, hij heeft net zijn eerste sardientje op(leek net of hij moest kotsen  ;D).
en poept ook gewoon goed, hij slaapt alleen zo veel. ik liep voordat de winter echt was begonnen 3 uur per dag.
nu houdt hij het denk ik 1 uurtje vol, de dierenarts zij dat het weer was(maar was nog niet gerust).

en onze jack russel is ook loops en die pest hem steeds(hij kan niks meer doen). ben blij als het weekend voorbij is.
Door rheawithpixels
#1527050
benmimo schreef: ik ga zeker maandag een afspraak maken.

maar voor de rest is hij helemaal oke, hij heeft net zijn eerste sardientje op(leek net of hij moest kotsen  ;D).
en poept ook gewoon goed, hij slaapt alleen zo veel. ik liep voordat de winter echt was begonnen 3 uur per dag.
nu houdt hij het denk ik 1 uurtje vol, de dierenarts zij dat het weer was(maar was nog niet gerust).

en onze jack russel is ook loops en die pest hem steeds(hij kan niks meer doen). ben blij als het weekend voorbij is.
Achter elkaar?
Door chamourel
#1527074
het kan ook een stootplek zijn, dat gebeurd wel eens, een soort bloeduitstorting :-\
die komt snel maar verdwijnt in de loop der tijd (duurt wel ff)
Door benmimo
#1527222
ik liep niet 3 uur achterelkaar, maar vaak na 4 uur gingen we een uurtje en na 7 uur 2 uur.
dat wil nu niet meer, als ik om 4 uur heb gelopen. dan wil om 7 uur niet meer lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door