Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1526033
Net was ik met Fayah aan het lopen. Gewoon een rustig rondje. Fayah was rustig, ook in t koppie ( ze kan nog wel eens flink stuiteren )
We komen een man tegen die haar voor een aai uitnodigd. Gaat erheen en benaderd hem rustig, ik denk nog bij me zelf ; goh ze wil helemaal niet tegen hem opspringen....krijgt een kroel en ineens gaat ze vrij lomp liggen met haar hoofd naar achteren en poten gestrekt. Omdat ze met haar kop naast een container lag dacht ik in eerste instantie dat daar wat lekkers lag en dat ze daar krampachtig heen wilde maar dat deed ze dus niet.
Het leek of ze even geen controle over haar spieren had, deed ookw at spastisch. Toen ze weer opstond stonden haar ogen even 'raar' maar ze was er vrij snel weer. Keek me echt zo aan van ;h huh wat gebeurde er???????
het is een kwestie van max 5 sec geweest....

Ineens valt bij mij het kwartje, heb dit al 2 of misschien 3 keer eerder gezien, hetzelfde idee..maar toen was het toen ze flink druk aan het rennen was en ik heb er verder helemaal niet bij stil gestaan omdat het zo kort was...dat was max 2 a 3 sec en daarna denderde ze gewoon weer verder.
Ook heeft ze soms 's nachts dat ze met haar kop blijft schudden...dit weet ik aan haar oren, dacht een oorontsteking en ze bleek er een bacterie te hebben...nu soms loopt ze ook scheef met haar koppie, trek ook een beetje een gekke bek....maar dat is ook zo weer weg en haar oren zijn nu goed.

Komt iemand dit bekend voor...en zal ik al naar de da gaan? ook als er niks aan de hand is....of wacht ik nog even af wanneer het weer gebeurd????/


Pff ben me rot geschrokken
Door Sella
#1526051
Ik zou haar goed in de gaten houden en maandag met de da overleggen als ze er niet meer krijgt dit weekend.
Nu is er toch niets meer te merken, en ze doet weer als Fayah toch?
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1526060
ja psies, nadat ze opstond was er niks meer aan de hand en ging gewoon verder waarmee ze bezig was...niks meer te zien of te merken....
Ik hou haar als een havik in de gaten en ga maandag de da bellen.
Door cachi
#1526214
kan je maar 1 raad geven, www.epilepsiebijhonden.nl
Daar ga je alle antwoorden vinden.
Belangrijk is dat je even vermeld bij het voorstellen, heeft je hond dit meermaals, is er al een onderzoek nr gedaan, hoeveel je hond weegt?
Daar zijn echt wel deskundigen.

Veel sterkte!
Door K&D
#1526219
Begin maar een dagboek bij te houden met alle bijzonderheden.
Hoe oud is Fayah? Hoeveel tijd zit er tussen de aanvallen? Het zijn gelukkig maar hele korte. Misschien kun je een urine en bloedonderzoek laten doen als het vaker gebeurt om te kijken of daar wat afwijkends in zit.
En aanmelden bij het epi-forum ja, dat zou ik zeker doen.
Het kan ook wat anders zijn wat triggert tot aanvallen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door