Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mettrop
#1522859
hallo,

ik zal me eerst ff voorstellen (wel zo netjes)

mijn naam is wilco mettrop, ben 28 en kom uit steenwijk.
ben getrouwd, heb een dochtertje van 3 en sinds 1,5 week een boxerpup!

ik had, voordat wij de pup ophaalden, al wat ingelezen over kvv en barf, en toen hij hier was, vond ik hem niet enthousiast genoeg over zijn brokken ( met avondeten wel, dan zijn ze zo weg, maar 's ochtends en 'smiddags eet ie nooit alles op)
toen maar es naar de dsz en een pakkie prins opgehaald om te proberen, laten ontdooien, ff met kokend water overgieten en es kijken of ie dat wel lekker vind. nou, het is dat rvs zo hard is, anders vrat ie zijn bak erbij op!!!!!
dus nou gaat ie minimaal 3 dagen vers krijgen ( ik hou m nog wel een paar dagen op brok).

nu de 1e vraag, hij heeft nu net zijn 2e vleesdag gehad, hoelang moet ik het nog blijven overgieten met water??

2e : barfen zit er helaas niet in ( geen plaats voor een 2e vriezer, zou bij god neit weten waar ik het weg moet halen en mijn vrouw ziet het ook niet zitten, vooral nadat ik haar gister dat youtube filmpje liet zien ( een link van hier) hoe een hond vrolijk een konijnekop op zat te peuzelen ;D), kan ik hem straks, als ie goed gewend is, "bijvoeren" met bijv kippepoten of forellen (vis ik wel es op) of een eitje door een enkelvoudige kvv??

3e vraag, als het hier mag tenminste, wat is nu het beste merk kvv (cb??) en is dat een beetje betaalbaar?

4e en laatste voorlopig: mag je kvv merken onderling afwisselen?? bijv dat ik dan es smuldier doe en dan es carnibest enzo??

nou, ik hoor het wel (hoop ik)

groeten

wilco
Door Greece
#1522950
Welkom op BP.
Ik zal het spits afbijten met het beantwoorden van jouw vragen. Er zullen vast wel meer reacties c.q. aanvullingen komen.

1. ik zou het overgieten al afbouwen. Wordt vaak gedaan als een hond moet wennen aan de smaak van rauw. Maar zo te lezen heeft die van jou daar geen probleem mee.  :)
2. Had je niet rustiger kunnen beginnen  ;D
Goed idee om hem bij te voeren met Barf hapjes. Als het lukt zou ik diersoorten nemen (na de gebruikelijke beginnersbotjes) die niet of weinig in een kvv zitten.
Maar, en dan wordt gelijk vraag 4 beantwoord, als je veel afwisselt met kvv's, wat heel goed is, zal dat wat lastig worden.
Ik weet niet of forel een goede vissoort is om te geven.
3. Daar heb ik geen antwoord op. Heb alleen heel in het begin CB gevoerd maar wellicht dat hier anderen een reactie op kunnen geven.
Door mettrop
#1523021
om even terug te komen op punt 2 :  nooit eromheen draaien ;)

dan zit ik wat kvv betreft wel goed denk ik.

rauw ei, dat kan toch gewoon door een enkelvoudige soort??

en als snacks straks, kippevleugeltjes????

wilco

ps, interessante materie trouwens dit :thumbup:
#1523058
[quote="mettrop"]
om even terug te komen op punt 2 :  nooit eromheen draaien ;)

dan zit ik wat kvv betreft wel goed denk ik.

rauw ei, dat kan toch gewoon door een enkelvoudige soort??

en als snacks straks, kippevleugeltjes????

wilco

ps, interessante materie trouwens dit :thumbup:
[/quote]

Eendennekken is ook leuk  :). Of konijnvoorbeentje!
Rauw ei kan door een enkelvoudige soort of door een complete of gewoon los  :biggrin2:. Wat jij wilt, alles kan!

Ik wissel trouwens ook CB af met smuldier.

Overigens staat er op bp een hoekje met versleveranciers! Daar kun je altijd wat dingetjes bestellen.
#1523195
Wij wisselen hier Carnivoer, Haaksbarf en All Animal af met elkaar. Ik kies voornamelijk voor spullen waar ook verschillende soorten bot in voorkomt en wat een aanvulling geeft op de diersoorten die ik voer met BARF.
Carnibest hebben we ook gevoerd, maar de honden reageerden niet zo goed op de olietjes. In Haaksbarf zit weer wortel waar eentje niet tegen kan. Zo is er dus eigenlijk niet 1 allerbeste merk. je moet gewoon even kijken waar je hond het goed op doet. Nou zijn dit ook wel gelijk de wat duurdere merken hoor  :-[
#1523318
[quote="mettrop"]
hallo,

ik zal me eerst ff voorstellen (wel zo netjes)

mijn naam is wilco mettrop, ben 28 en kom uit steenwijk.
ben getrouwd, heb een dochtertje van 3 en sinds 1,5 week een boxerpup!

Welkom op Barfplaats :)

ik had, voordat wij de pup ophaalden, al wat ingelezen over kvv en barf, en toen hij hier was, vond ik hem niet enthousiast genoeg over zijn brokken ( met avondeten wel, dan zijn ze zo weg, maar 's ochtends en 'smiddags eet ie nooit alles op)
toen maar es naar de dsz en een pakkie prins opgehaald om te proberen, laten ontdooien, ff met kokend water overgieten en es kijken of ie dat wel lekker vind. nou, het is dat rvs zo hard is, anders vrat ie zijn bak erbij op!!!!!

Goed bees, koekie derin :biggrin2:


dus nou gaat ie minimaal 3 dagen vers krijgen ( ik hou m nog wel een paar dagen op brok).

Hoezo ???

nu de 1e vraag, hij heeft nu net zijn 2e vleesdag gehad, hoelang moet ik het nog blijven overgieten met water??

Als vandaag goed gegaan is dan morgen zonder water.

2e : barfen zit er helaas niet in ( geen plaats voor een 2e vriezer, zou bij god neit weten waar ik het weg moet halen en mijn vrouw ziet het ook niet zitten, vooral nadat ik haar gister dat youtube filmpje liet zien ( een link van hier) hoe een hond vrolijk een konijnekop op zat te peuzelen ;D), kan ik hem straks, als ie goed gewend is, "bijvoeren" met bijv kippepoten of forellen (vis ik wel es op) of een eitje door een enkelvoudige kvv??

Duidelijk niet de slimste manier om iemand te overtuigen :biggrin2: Maar goed, alles went, dus wie weet wat de toekomst nog brengt. Dat wat je noemt mag allemaal. Graag zelf, alleen hoef je dan niet persé een enkelvoudige kvv te gebruiken. Er si niks mis met een bakaje smuldier lam/rijst wat opgeleukt is met een ei of een forel. Of je laat een keer die kvv-hap zitten en geeft alleen wat vis met een eitje, plukje rundergehakt en wat gekookte groente of iets dergelijks.

3e vraag, als het hier mag tenminste, wat is nu het beste merk kvv (cb??) en is dat een beetje betaalbaar?

Je mag alles vragen :)  Lastig te zeggen wat het beste merk is. Ik kan namelijk wel zeggen "ik vind dat en dat het beste merk" en vervolgens vindt jouw hond het of niet te knagen, of kotst zich er op leeg. Heb je dus niks aan. Of iets betaalbaar is hangt af van jouw loonstrook. Een paar dingen die we over het algemeen leuk vinden bij een kvv is dat er gemalen bot als calciumbron gebruikt wordt, dat er weinig tot geen graan/rijst inzit en niet al teveel toevoegingen in de vorm van (zonnebloem) olietjes e.d.

4e en laatste voorlopig: mag je kvv merken onderling afwisselen?? bijv dat ik dan es smuldier doe en dan es carnibest enzo??

Ja dat mag. Maar let dan wel op dat je niet cb-natuur(met rund en kip) gaat afwisselen met Smuldier Rund, want dan denk je leuk bezig te zijn en in de praktijk voegt het niks aan elkaar toe

nou, ik hoor het wel (hoop ik)

groeten

wilco

[/quote]
Door mettrop
#1523952
nou, vast bedankt iig, mooi dat jullie mijn ideen bevestigen en ik dus denk ik op de goeie weg zit.
harry heeft net zijn eerste maaltijd helemaal rauw gegeten, es kijken wat ie doet  ;) hij vond het niet minder lekker zo te zien

waarom nog brok?

eigenlijk uit gemakzucht, financieel wat aantrekkelijker en als ie es uit logeren moet, ook wat makkelijker.
maar ik denk al haast dat ik in de niet zo heel erg verre toekomst mosschien wel volledig ga, ik geniet er gewoon van als ik zie hoe blij die is als ik eten pak!!
Door mettrop
#1525955
nou, het lijkt hartstikke goed te gaan met harry, hij is lekker levendig en geniet echt van zijn maaltijden!!!!!
ik had via de site van cb gezien dat er op 5 min een verkooppunt zit, dus gister maar ff een paar worsten opgehaald, hij vind het zalig!

alleen nog een vraag,
zijn ontlasting was van vies oranje met een pindakaasachtige dikte naar mooie harde keutels gegaan, maar vanochtend wou die poepen, en toen kwam er alleen een beetje slijm, verder is aan zijn gedrag niets te merken, dus moet ik mij zorgen maken??

wilco
#1526028
Ik heb het hier gehad bij een brokkenhond die ik overzette op KVV toendertijd, er kwam van alles uit maar niet herleidbaar als poep. Ik zag het als een soort ontgiften (was me trouwens verteld dat ik het zo kon zien) en na een paar dagen mooie poep en nooit geen problemen meer.
Door boots16
#1527297
ja dat klopt ik heb 2 honden op kvv (smuldier en CB) en 1 op brokken
die 1 op brokken die poept me een hele berg smurrie 2/3 x per dag
en die andere 2 ook 1 of 2 keer per dag een hard drolletje tis echt een heel verschil
zo zie je dat ze bij vlees meer verteren en bij  brokken bijna niets
Door mettrop
#1531435
hoi,

nou, hij zit inmiddels volledig op vlees, en hij gaat hartstikke goed!!!!!!

straks krijgt hij zijn eerste eitje. moet ik die schil ook malen, of kan ik m er zo bij in leggen?

en ik weet dat ik zei dat ik niet ga barfen, maar stel nou :whistle: dat ik er een barf dagje bij in zou lassen, wat zou dan een goed dag menu zijn?

wilco
Door Too
#1531439
;D ;D ;D
Nou doe s een voorstel... wat zou op zo'n dagje willen geven....
T mooiste is een diersoort die niet in je kvv zit...


O dat eitje, als je binnen voert zou ik t eitje kapot in de bak doen, schil hoef je niet te malen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door