Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1525713
Eén van mijn katers heeft nu een paar keer diarree gehad. Ik ga nu zijn ontlasting laten onderzoeken op wormen. De da zei dat ik van 3 dagen ontlasting moet bewaren en dan laten onderzoeken.Weet iemand of het kwaad kan dat er kattenbakkorrels bij de ontlasting zitten. Net nu het weekend is en ik het eerste drolletje(nu gelukkig geen diarree meer) in een "Druk en sluitzakje" heb zitten :-X (Wel handig die dingen)
Door Mevroi Kruim
#1525763
Lijkt me niet te vermijden. Ze nemen er toch een sample uit en liefst uit het midden waar geen verontreiniging zit.
Ik vertrouw trouwens liever op glazen potjes met stevige schroefdeksels  :-X
Ik bewaar de boel ook altijd in de koelkast, het is mij met de paardenmest wel eens gebeurd dat de eitjes waren uitgekomen, zoek je je helemaal het schompes.
Door Loeka
#1525811
Ow ok, ik heb nog wel een jampotje staan :) Doe je gewoon de ontlasting van 3 dagen bij elkaar of heb je voor elke dag een apart potje?
Door Loeka
#1528168
Ok dankje. Is ontlasting van 1 dag ook genoeg? Hij is niet meer geweest....  :-\ En ik kom er niet 'doorheen' bij de da.
Door bloemetje
#1528171
Loeka schreef: Ok dankje. Is ontlasting van 1 dag ook genoeg? Hij is niet meer geweest....  :-\ En ik kom er niet 'doorheen' bij de da.
Zo lang niet! Maar nee in principe is het niet genoeg.. Maar ja als er niet meer is is er niet meer.
Door Loeka
#1528181
Ja, ik vind het ook lang. Maar echt geen poep meer of hij moet het stiekum in de tuin gedaan hebben  :-X maar dat doet hij nooit, echt nooit. Altijd keurig op dezelfde bak op zolder waarna hij als een gek naar beneden stormt :o Ik heb sowieso maar een paar drolletjes gevonden op 7 katten of eigenlijk 6, want van 1 zijn het brokkendrollen en dat verschil zie je zo....
Door liessie
#1528912
Toen ik bij Tijger* ontlasting in moest leveren deed ik op advies van de da in stukken gescheurde krant in de bak. Dat ging prima met stront rapen. Wel had ik toen het voordeel, dat ik een kat had, die niet zeikerig was over de vulling van de bak.
Na het inleveren van de ontlasting dan gelijk weer houtkorrels in de bak.
Bij Amos deed ik dat pas ook zo, toen ik voor de zekerheid wat ontlasting mee wilde nemen naar de da.
Toen deed ik trouwens zo wie zo kranten in de bak, omdat ik min 1 keer / dag de bak moest verschonen, wegens een spoelworm infectie dat je gewoon de wormen in de ontlasting zag :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door