Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kokimo
#434923
Hallo,

Wij krijgen binnenkort een ruwhaar teckelpup van 10 weken. Graag wil ik hem vers (rauw) voedsel gaan voeren, dus overzetten op de BARF methode.

Hier in Frankrijk hebben ze volgens mij nog NOOIT van BARF gehoord, laat staan van vers hondenvoer (rauw) wat je in NL wel kan krijgen van diverse makers op de markt.

Toch wil ik het balletje opgooien en vragen of er misschien iemand is die iets weet op de Franse markt? (je weet het maar nooit.... trouwens een gat in de markt misschien voor de voedselproducenten? Die Fransen kunnen nog heel wat leren!) :-\ ???
#435506
Sorry, maar ben nog helemaal bekend met de afkortingen. Wat bedoel je met Kvv, de kant-en-klaar pakketen?

En inderdaad de Franse supermarkten hebben een zeer breed vleesassortiment incl. orgaanvlees! Wat ze zelf opeten..... vandaar dat de prijzen dus hoger liggen voor dit laatste!

Het ging me meer om eventuele kant-en-klaar voer voor de situaties als je het zelf niet kan bereiden...
#435508
Volgens mij verkopen ze geen kant en klaar compleet versvlees. Maar het zelf samenstellen moet in Frankrijk toch geen probleem zijn? Er liggen in de supermarkt inderdaad wel vleespakketten voor de hond, maar deze zijn dus niet compleet zoals kant en klaar versvlees (oftewel kvv).
#439662
Hier krijgt het Franse pupje voor de eerste tijd kvv mee en ik ga een lijst maken met wat ze aan barf kunnen geven, een menu samenstellen dus.
Ik heb geen idee of er Franse barf email lijsten bestaan, want dta zou ook een grote hulp zijn.
#1525265
Dit is een heel oud topic maar is er inmiddels KVV verkrijgbaar in Frankrijk?
We gaan binnenkort onze Doezen laten wennen aan barf maar toch willen we kijken of we ze ook deels KVV kunnen geven als we deze zomer 3 weken naar Frankrijk gaan met de camper.
We gaan niet op campingsstaan, maar zullen gebruik maken van camperplaatsen. Zijn er mensen met ervaring,  hond, camper, KVV en Frankrijk?
#1525268
Bien schreef: Dit is een heel oud topic maar is er inmiddels KVV verkrijgbaar in Frankrijk?
We gaan binnenkort onze Doezen laten wennen aan barf maar toch willen we kijken of we ze ook deels KVV kunnen geven als we deze zomer 3 weken naar Frankrijk gaan met de camper.
We gaan niet op campingsstaan, maar zullen gebruik maken van camperplaatsen. Zijn er mensen met ervaring,  hond, camper, KVV en Frankrijk?
Even als toevoeging, we gaan naar Normandie/Bretagne.
#1525582
Er staat me [vaag] bij, uit een oud topic, dat er wel iets van KVV te vinden is.
Als de Doezen tegen die tijd ook zelf knagen kom je een heel eind met een koelbox stijfbevroren kvv en ter plaatse kip, koe misschien een visje / eitje en wat groente...
Thuis ga je dan weer helemaal volgens de regels voeren.

Als je kvv+frankrijk gebruikt bij t zoeken.... bingo!
Laatst gewijzigd door Too op vr 19 feb 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#1526038
Ook de beren hebben in Frankrijk 100% gebarfd. Hoofdbestanddeel was kip, vanwege de portemonnee. Maar ook eend, konijn en lam waren in de aanbieding goed betaalbaar (lamsrib was in aanbieding 3,50 de kilo, en dat waren echt zachte ribbetjes, ik was wel jaloers op ze). Bij de Islamiet haalde ik trouwens ook pens, 1 euro de kilo van lam. En voordeel verpakking kip (een hele grote doos met bouten voor 17,50, dus dat was 1,75 de kilo, is ook niet super duur te noemen). In het najaar waren de sardienen goedkoop in de aanbieding, in het voorjaar had ik uit de diepvries hele forellen voor weinig. Ik denk dus dat als je in Frankrijk woont, je plaatselijk even goed moet gaan rondtoeren in de grote stad en dan een redelijk menu kunt samenstellen. Voordeel van een teckel is dat die niet zo veel eet. En voor grotere honden op vakantie denk ik niet dat die iets zullen krijgen van een wat beperkter menu met redelijk veel kip. In de middag is er trouwens bij de slagerij steeds veel afprijs viel mij op, ook orgaan was dan hollands geprijsd. En de slager gooit mega veel mooi vlees in zijn kliko. Bij de Islamiet heb ik de inhoud van de kliko ook voor niets meegekregen. Op de camping gesorteerd (m.n. te hard bot weggehaald, touwtjes etc eruit) en er was weer twee dagen lekker eten.
#1526136
Mensen, bedankt voor de reacties, het lijkt erop dat er nog steeds niemand zover is om een kvv verdeelpunt in Frankrijk op te starten  :(

We barfen nu nog niet, maar hopen dat tegen die tijd deels we te doen, omdat ze in de vakantie wel moeten!Wellicht kunnen we 50/50 doen dan.

Van kip lijken ze hier niet zo te genieten (gaan sleetje rijden!! herkent iemand dat?), dus zal wel een ietwat duurdere vakantie worden  ::) Niet dat dat erg is hoor, helemaal niet, dat hebben we liever dan die droge troep.

Omdat we 3 weken rondtrekken (niet langer dan 1-2 nachten op 1 plek) kunnen we niet echt "shoppen" voor deals, we gaan het dus met supermarkt spullen doen. Met het vertaallijstje van barfplaats moet dat lukken he!

Nogmaals dank!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door