Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1525429
Jeppe heeft een klein bultje vlak onder zijn oog  :-\ :-\ het zit er ongeveer een week of  en groeit heel langzaam, het lijkt zo'n beetje stil te staan. Nu heb ik er vanmiddag de DA even naar laten kijken, ik moest er toch zijn met Pezzo.

Nu heeft de DA het angeprikt, omdat het leek op een vochtbultje, maar er zat geen vocht in. Hij zei dat het een wrat kon zijn of een klein tumortje en raadde aan om te kijken of het verder groeit en zo ja, het dan weg te laten halen.

Wie heeft er ideeën over ??   het is ongeveer zo groot als een luciferkopje  :-\
Laatst gewijzigd door Nynke op ma 22 feb 2010, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#1525515
Nynke F schreef: Jeppe heeft een klein bultje vlak onder zijn oog  :-\ :-\ het zit er ongeveer een week of  en groeit heel langzaam, het lijkt zo'n beetje stil te staan. Nu heb ik er vanmiddag de DA even naar laten kijken, ik moest er toch zijn met Pezzo.

Nu heeft de DA het angeprikt, omdat het leek op een vochtbultje, maar er zat geen vocht in. Hij zei dat het een wrat kon zijn of een klein tumortje en raadde aan om te kijken of het verder groeit en zo ja, het dan weg te laten halen.

Wie heeft er ideeën over ??   het is ongeveer zo groot als een luciferkopje  :-\

tja, lastig, het is nu nog klein en makkelijk weg te halen. Maar als het een wratje is is dat ook een beetje zonde om hem daarvoor onder narcose te doen  :-\

Geloof dat ik het nog eventjes aan zou kijken.
Door Too
#1525559
*Dorothea* schreef: Biopt laten nemen, zodat je weet wat het is?
Ik houd niet zo van even aankijken als het op een lastige plek zit.
Is een biopt dan niet net zo veel 'gedoe' als helemaal weghalen?
T is nu [nog] een klein ding.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1525566
Toevallig heeft een kennis van mij een bultje/wratje onder het oog van haar sheltie weg laten halen voordat het groter ging worden, omdat er anders teweinig vel is om te hechten op die plaats.
Door Fynn
#1525579
Bij Fynn is er ook een wratje weggehaald onder zijn oog inderdaad omdat als het groter is het lastiger is te hechten.
Het is overigens weer teruggekomen en toen ben ik gaan aanstippen met Thuja en dat heeft geholpen .
Het is weggegaan en niet meer teruggekomen.

Groetjes Rian
Door Fynn
#1525631
Ja dat klopt je moet weten wat het is en dat wist ik omdat het al een keer was weggehaald.
Maar een da kan toch wel zien of het een wratje is of iets anders?
Ik deed het heel voorzichtig aanstippen met een wattenstaafje.

Groetjes Rian
Door Nynke
#1525740
vanaalst schreef: zou het nog heel even aankijken, groeit het wat dan weg laten halen...
is het bij jeppe ook met dat bultje op zijn bil?
zou ik daar ook gelijk naar laten kijken......
ja maar dat groeit niet, is al jaren even groot  :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1525751
Sanne heeft ook een klein bultje gehad net onder de ooglidrand.
Omdat het nog klein was, was het niet mogelijk om er een biopt van de te nemen. Maar de kans was aanwezig dat het melanoom zou zijn.
In verband met de reden die hierboven ook al wordt genoemd, nl als het groter zou worden zou het niet mogelijk zijn om de ooglidrand weer goed herconstrueren, heb ik het weg laten halen.
Op dat moment was het nog weer eenvoudig normaal aan elkaar te hechten.
Gelukkig bleek het na onderzoek gewoon goedaardig te zijn.

Ik zou dus zeer zeker overwegen als het op zo'n lastige plek zit om het nu weg te laten halen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door