Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1524622
Hallo, ben ik weer.

Pens zou hetgeen met de meest verschillende voedingsstoffen zijn wat betreft (orgaan)vlees.

Maar waar valt het nu onder? Een maag is een orgaan, maar bestaat uit veel spierweefsel.
Zou ik bijvoorbeeld van de 15 % orgaanvlees, 50 % vleesbot en de 15 -25 % spiervlees, de pens het beste onder spiervlees kunnen laten vallen? Of valt het half onder orgaan en half onder spiervlees?

PS: en trouwens... het vlees aan het bot valt dat onder spiervlees? Ik neem het aan. Bestaat een vleesbot meestal ongeveer 50 % uit vlees en 50 % uit bot?

Groet
Sandra
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op vr 19 feb 2010, 02:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1524626
pens valt hier onder orgaan.
En je hebt hele kale vleesbotten en botten met erg veel vlees er aan. Ik bekijk het altijd per maaltijd om te beoordelen of er nog los spiervlees bij moet
Door Boez
#1525321
Gemiddeld genomen zou een vleesbot voor 50% uit bot en 50% uit (spier)vlees moeten bestaan. Als je ongeveer de helft van je menu aan vleesbot voert, voer je dus feitelijk maar 25% bot.
Dit is 'exclusief' de 20-25% spiervlees die ook in het menu hoort.

Pens valt 'menu-technisch' gezien onder orgaanvlees. Net zoals b.v. tong of hart, dit zijn weliswaar spieren maar vallen voor het menu in de categorie orgaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door