Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jacqueline74
#151130
Even een vraagje wij hebben een zwitserse witte herder van 16 weken oud/jong en nu willen wij overstappen over vers. Nu vragen wij ons af of iemand ervaring heeft of honden die op vers staan ook last van groeipijn kunnen krijgen of dat je de hoeveelheid voer nog moet aanpassen. ???
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op zo 22 aug 2004, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#151147
Mijn ervaring met onze vorige Leonberger was groeipijn,en soms heftig!
Dan stonden wij weer bij de Da,volledig in paniek!
Hij groeide ook heel erg raar op,van achteren heel erg overbouwd en koehakkig.
De 2 nollebakmonsters zijn maandag 5 maanden en nog steeds heel compact en kompleet.
Zij zijn als pup volledig op versvlees gezet,ik zie nu al een groot verschil met onze vorige hond die op brokken opgroeide.....
Door Lizzy
#152296
Mijn ervaring is dat veel honden op brokken meer last hebben van groeipijnen dan honden die op groeien met een goede versvleesvoeding of zelf samengestelde maaltijden. Naar mijn mening komt dit door de onnatuurlijke en verhitte calciumbron in brokken (en in brokken zit ook nog eens veel te veel calcium wat OOK nog eens moeilijk uit te scheiden is) en door de onnatuurlijke/slechte eiwitten. Ik zeg niet dat honden op vers nooit last van groeipijn kunnen hebben, maar die kans acht ik wel veel kleiner.
Door Nelly
#152452
Hoi, je had me al een pbtje gestuurd, en ik een terug'. Wat betreft groeipijn kan ik het volgende vertellen: m'n 11 jaar oude reu heeft groeipijn gehad, en niet zo'n beetje, omdat ik zo stòm was om hem puppybrokken te geven. Hij heeft ook spondylose, en ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan, want ik denk nu dat dat ook aan die vieze brokken ligt. Hier komt er nu geen brok meer in!
Door K@rin
#152470
Ik laat mijn jonge honden, het eerste jaar, voor bijna 100% opgroeien op vvk (Carnibest)
Juist om het zo geleidelijk mogelijk te laten gaan ...........
Je hebt echt minder kans op groeipijn .......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door