Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1523360
Hallo,

ik ben het E-book van Mogens Eliasen aan het lezen en hij geeft aan dat je best (na opbouwen bij volwassen hond) maar om de dag 1 x hoeft te voeren.

Dat lijkt mij een beetje te veel vastendagen van het goede...

Hoeveel hebben jullie er per week? En hoe vaak voeren jullie per dag?
Want als je je hond zijn buik helemaal vol laat eten, moet zijn maag toch 24 uur rusten/tijd krijgen om te verteren?

groetjes
Sandra
Door Lizzy
#1523366
Ik voer 1 keer per dag en geen vasten-dagen. Mij bevalt dit prima. Ik zeg niet dat vasten niet gezond is hoor, maar mij is het niet bevallen. Mijn jagende LingaPlinga kan ik wel 2 dagen thuis laten. Die wordt zo scherp dat ze niet te hanteren is. En ik wens de kat niet op het spek te binden. Verder gaat ze in het bos zo smerig lopen vreten.... Zij heeft zelf heel andere ideeen over vasten!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1523398
Mijn honden vasten ook niet.
Ze krijgen 1x per dag te eten, s'avonds na de laatste wandeling, zodat ze daarna rustig kunnen uitbuiken.
Soms als ze een grote maaltijd gehad hebben (bv een lamskop), dan krijgen ze volgende dag een 'balans' dagje met alleen wat groente en een klein beetje vlees.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1523403
Hier hebben ze 1 vastendag per week.
Dit is meer omdat het mij dan beter uitkomt qua kilo's in vleesbot/ spiervlees. Zolang ze het er goed op doen, houden we dat erin, mocht dit anders worden, dan zal de vastendag eraf gaan.

Hier krijgen ze 5x per week vleesbot, 4x per week spiervlees, 1x per week orgaan. De 6e dag is de ene week een groentemix, de andere week pens.
Door sandrra
#1523464
Hier vasten ze na een grote maaltijd. Meestal is dit 1x per week. Maar soms vasten ze niet en krijgen ze de rest van de week in mindering op t menu.
Door Esther Q
#1523594
Wij voeren eenmaal daags. In de lente en zomermaanden vasten we zo nu en dan een dag. Niet echt volgens een schema, vooral als de honden iets te dik staan.
Door lightning
#1523727
ik voer 1 keer per dag. zomers heb ik normaal 2 vaste dagen maar aangezien e blijkbaar afvielen in deze winter zijn die er even uit en hebben ze geen vaste dagen
Door Nyncke
#1523778
Voer 1x per dag op heel wisselende tijden en ook niet altijd even veel voer. Dan las ik zo nu en dan een vastendag in.
Cadiz gedijt er goed op dat het erg wisselend is allemaal.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1523855
hier geen vastendagen (ik vast zelf ook niet :biggrin2:). Ik voer 1 keer per dag op heel wisselende tijden.
Af en toe is Didge de hond die eens een grotere maaltijd krijgt (meestal koppen die ik niet doormidden ga hakken :-[) en dan krijgt hij de dag erop wat minder of alleen wat spiervlees.
Ik heb het in het begin wel eens gedaan maar had er zelf geen prettig gevoel bij :-\
Door _Sandra_
#1524612
Bedankt voor de antwoorden.

Iik geloof dat er hier weinig mensen zijn die hun honden laten eten tot ze helemaal vol zitten?

PS: ik heb nog een pup op KVV, maar wil over gaan op BARF. Ben dus aan het oriënteren.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1524628
_Sandra_ schreef: Bedankt voor de antwoorden.

Iik geloof dat er hier weinig mensen zijn die hun honden laten eten tot ze helemaal vol zitten?
PS: ik heb nog een pup op KVV, maar wil over gaan op BARF. Ben dus aan het oriënteren.
jawel hoor, mijn honden gaan iedere avond met een voldaan gevoel "naar bed" ;)
Door Esther Q
#1524638
_Sandra_ schreef: Iik geloof dat er hier weinig mensen zijn die hun honden laten eten tot ze helemaal vol zitten?
Niet bewust, maar het gebeurt wel eens dat een van de honden ontsnapt en dan op onze voedselvoorraad stuit. Die treffen we vervolgens aan, tonnetje rond, totaal voldaan en gelukkig :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door