Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door essie74
#1523696
hoi allemaal,

Sinds een kleine 3 weken hebben mijn ouders twee MP kittens opgehaald bij iemand.
Bij nader inzien geheel onder de vlooien en her en der kale plekken...

Goed gelijk aan de HB gezet ( op advies van mijzelf...)

Behandeld met frontline pipetjes en iedere dag kammen wat ze toelaten voor een stukje gedroogde kip...

Dus al met al prima.
Nu bij de poes een navelbreukje?? denken wij gezien te hebben, dinsdag afspraak bij de DA maar kan dit goed geopereerd worden? en hoe dan?

De kater heeft wat rare plekjes onder aan zijn bekkie, kan dit ook door ontgiften komen?

Bedoel bij een hond is die kans aanwezig maar werkt dit bij Katten ook zo? kan dit het geval zijn? of is het toch meer een vlooien allergie?

Sorry maar wij zijn van huis uit meer van de honden, katten is echt nog een nieuwe wereld...

Hoop dat een van jullie raad weet?

gr.

Esther
Gebruikersavatar
Door koekje
#1523722
volgens mij hebben katten over het algemeen weinig tot geen ontgiftingsreacties.

met de plekjes zou ik eerder bedacht zijn op schimmel of esonifiel (dat schrijf ik niet goed, maar zo iets is t iig) granuloom.
navelbreukje is goed te herstellen. ze maken dan de buikwand opnieuw netjes dicht.
Door bloemetje
#1523752
Navelbreukje hoeft niet altijd geopereerd te worden! Soms kom je met massage een heel eind.
Die plekjes kan ik niks over zeggen zolang ik die niet kan zien. Vergeet je overigens niet je huis ook te behandelen voor de vlooien. Dan heb je minder kans dat ze terugkomen..
Door flin
#1523836
heb je hier nog wat aan?

Afbeelding

selamectine = stronghold
fipronil = frontline/ frontline-combo
imidacloprid = advantage en bolfo-gold
imidacloprid+ moxidectine = advocate

'k zou eerst katzels goed ontvlooien, en daarna kijken hoe ze op 't kvv reageren, verders even nix doen,/ de DA niets laten doen  :-[
geef ze eten van 'n schoteltje/bord oid, neem geen plastic bakjes

nb; de stronghold werkt ook tegen eventuele spoelwormen en waarschijnlijk ook de lintwurm

profender spot-on druppels werken tegen alle wormen, maar niet tegen vlooien


@ stronghold en profender liever niet tegelijk gebruiken/ laat er minimaal 3 weken tussen zitten
Laatst gewijzigd door flin op do 18 feb 2010, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1524979
Een klein navelbreukje kan je goed weg masseren en kan vanzelf genezen.
Lukt dat nieet dan kan het bij castratie gemakkelijk geopereerd worden.
Het is pas zorgwekkend als je met die kat had willen fokken, want dat is niet verstandig.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door