Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#1523480
Niet voor Alba (gelukkig) maar voor mijn instructrice van de basis 2: ze vertelde dat ze haar hond na 6 jaar brokken in augustus vorig jaar over heeft gezet op KVV. Op brokken kreeg de hond 3 Zitac per dag en ze bleef braken, inmiddels is dat met Carnibest nog 1 pilletje Zitac en is haar hond niet ziek. Ze dacht erover te proberen om de Zitac nog iets terug te brengen maar durft het niet zo goed, juist omdat de hond nu goed gaat.
Ik lees hier regelmatig over maagcompositum, dus ga haar een linkje sturen. Volgens mij heb ik hier wel gelezen dat je Zitac en Maagcompositum samen kan geven, dan zou ze bv. kunnen proberen om de Zitac heel voorzichtig af te bouwen en de Maagcompositum op te bouwen en kijken hoe dat gaat? Ik denk niet dat ze haar volledig over durft te zetten van Zitac naar de Maagcompositum.

Heeft iemand hier ervaring mee, Nikki (van Luna) misschien? Tips die ik kan geven?

Ik ben zo blij met deze instructrice, ze geeft super les en ik ga nu echt met een voldaan gevoel het veld af (ook als Alba het misschien niet helemaal super deed) én ze denkt met me mee aan Alba. Gisteren lette ze extra op: Alba liep maf te doen en ook sneeuw te happen wat natuurlijk nu niet goed voor die darmen is en toen het ging regenen mocht ik direct Alba haar jas aandoen. Ze heeft het de andere cursisten uitgelegd dus geen gezeur of gemekker. Heel fijn allemaal dus ik hoop dat ik haar ook ergens mee kan helpen.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1523713
Je kan/mag ze samen geven.

Ik kan je niet helpen met eigen ervaringen want ik ben gestopt met de maagcompositum al lang voor ik aan de Zitac begon. Met de Zitac heb ik zelf geen goede ervaring want Luna kreeg alleen meer last van maagzuur daardoor.

Ik zou naar een halve Zitac gaan met maagcompositum erbij. Helaas is het experimenteren wat de hond goed doet.
Door charmed
#1523749
Ik heb eentje op Iberogast staan, de anderen staan voor maagzuur op de maagcompositum. Maar juist het overgeven door maagzuur blijft bij de maagcompositum. Wel hebben ze iets meer rust in de maag. Voor echte maagzuurproblemen zou ik toch echt Iberogast geven en niet de maagcompositum.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door