Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1522591
mn zus heeft sinds een tijdje een wat oudere kater uit het asiel; het beestje is 8.
hij zit niet helemaal geweldig in zn vacht (vind ik dan) en heeft overgewicht gehad en vrij recent blaasproblemen (blaasontsteking). hij krijgt nu brokjes van de dokter van royaal konijn, waar mn zus zich scheel aan betaalt. af en toe krijgt hij een zakje natvoer, whiskas geloof ik.

ik heb wel eens prakjes eigen maalsel van ot meegegeven. ik vond dat hij het bijzonder goed at, met een paar snoepjes er in at hij netjes het bakje leeg. normaal is het een gevecht tot in den treuren om een brokkenkat vers te laten eten namelijk.
juist vanwege deze goede ervaringen, heb ik het onderwerp versvoeren nogmaal aangesneden. barfen vind ze nogal omslachtig en ingewikkeld. dat vond ik in het begin ook, zeker voor 1 kat die de jongste niet meer is en ws moeilijk doet over vleesbot en geen kuikens lust. kvv kan een mooie tussenweg zijn. hoeft ze zelf niet veel over na te denken en aan te berekenen.

zus woont in boz en daar is amper aan kvv te komen. voor mij is dat makkelijker in a'dam, dus ik wil eens een rolletje van het een of ander halen of ergens bestellen.
maar ik voer al een tijdje geen kvv meer, dus ben er niet zo meer van op de hoogte.
welke smaak en welk merk is het allerlekkerst? gelijk een positieve ervaring is voor mn zus ook erg handig; die moet ook nog over de streep gehaald worden.
Door kaytje
#1522637
Ik heb CB gevoerd (Kip en Diabetes) en dat vonden de heren zeer smakelijk. Ik heb laatste keer Bibi meegenomen bij Lupa en ook dat ging er ook heel goed in. Bibi is wat grover dan CB. Ik heb niet echt zeurkonten wat betreft smaken, ik heb niet echt verschil gemerkt tussen het een of ander....

Alleen tja de prijzen......als je alleen besteld is Bibi iets goedkoper (4,20 de kg, tegen 4,45-5,30 voor CB). Als je met iemand samen in bulk kan bestellen scheelt het veel....
Door bloemetje
#1525022
Hier willen ze het liefst poezen cb. De natuur of de vleesmix is ze om het even. Lam lusten ze hier niet.
Rodi lamshart vinden ze ook lekker trouwens. Maar het moet zo fijn mogelijk gemalen zijn vinden ze. De grote brokken in hondencb blieven ze al een tijd niet meer.
Door Rianne145
#1525179
Ze vinden hier Bibi het lekkerste! op 2 staat All animal konijn (ze moesten wel even aan de smaak wennen) en daarna haaksbarf de geit versie voor honden. Die vind ik zelf een uur in de wind stinken, maar ze vinden het heeeerlijk! :dribble:

Oh, en natuurlijk kuikens
Door Limpy
#1525452
Haha, waar mijn katers alles eten waar maar vlees inzit doet mijn poes moeilijk over kvv!
Maar zij barft wel, van pens tot allerlei stukken vlees (behalve koe) met of zonder bot. Muis doet het ook goed bij haar....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door