Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yazzie
#1522209
Even een vraagje, want ik twijfel eigenlijk of ik dit kan geven. Mijn Duitse herders barfen nu een jaar en zijn gewend aan diverse botten, waaronder lamsribben en hertribben. Daar hebben ze geen moeite mee, zowel niet qua kauwen als verteren. Nu heb ik in de vriezer een stuk hertrib liggen met volgens mij een stuk ruggewervel eraan. Kan ik dat ook geven of is dat toch echt te hard. Het is wel vrij kaal, dus ik wil het geven in combinatie met schapenpens. Is dat wat? Alvast bedankt voor jullie advies.  :)
En nu ik toch bezig ben: is iemand bekend met geitenbot/vlees van Herby? Ik heb dat nog niet besteld omdat ik ook denk dat dat te hard is... Iemand die dat weet?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1522283
ik heb hier wel eens een rugstuk gehad van hert wat door de cattles goed word gegeten. Bantu laat het laatste stuk liggen want is te hard, en Vienna pak ik het laatste stuk af i.v.m hardheid.
Als erw einig vlees aanzit zou ik hetzeker met pens o.i.d geven.
Geit heb ik van Harby ook al eens gehad en ik vind het erg verschillen van kwaliteit. De ene keer knoepert hard, de andere keer botermals.
Nu krijgen ze alleen nog de ribben van het IC
Door miik
#1522384
Verschilt ook heel er per ree (denk oud-jong).
Ik geef het meestal gewoon en kijk hoe het gaat, ik pak evt het laastste stuk af als dat teveel moeite kost.
Door tiny
#1522796
Mmmmmh. heb hier ook hertenbotten. Is echt wel hard, maar heerlijk om op te kluiven. Laatste stukje gooi ik weg. Vind ik eng. En in combi met spiervlees vinden ze het heerlijk.
Door Greece
#1522914
Er is wel verschil tussen ree of hert. Reeenribben zijn zachter dan hertenribben. Rugwervels van het ree zullen dus ook zachter zijn.
Maar je moet dan wel weten wat je hebt ree of hert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door