Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#1521680
[quote="Hitam"]
Puur Spondy lijkt me hier wel op zijn plaats en hypericum.
[/quote]

Ik zal de Puur Hernia opmaken en dan doorgaan met Puur Spondy. En zal hypericum kopen.  Nog een bepaalde verdunning? En kan Neuro-Cure van VSM ook?

Oh, ik kwam erachter dat hypericum ook in Puur Hernia zit. Dan kan ik Puur Hernia naast de Puur Spondy geven, lijkt me (heb Puur Natuur gebeld en die zeggen dat het samen kan).
Laatst gewijzigd door Anna Penta op di 16 feb 2010, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diergedrag
#1521899
Wat goed dat je foto's hebt laten maken!!!

Qua pijnstilling kan het zijn dat er een combinatie nodig is van een NSAID en prednison om de pijn van ontstekingsprocessen aan de zenuwen te onderdrukken.
Door Anna Penta
#1522142
[quote="diergedrag"]
Qua pijnstilling kan het zijn dat er een combinatie nodig is van een NSAID en prednison om de pijn van ontstekingsprocessen aan de zenuwen te onderdrukken.
[/quote]

Ja daarover heb ik dus een aparte vraag gesteld in deze hoek. Pijnstilling is niet nodig, niet volgens mij en niet volgens de d.a. Ik zou alleen metacam moeten geven vanwege de ontstekingsremmende werking, maar dat lijkt me onzin. Bovendien krijgt ze al Puur Hernia om het hele opruimingsproces te ondersteunen. Prednison is niet nodig, en mag bovendien niet in combinatie met metacam (maar misschien bedoelde jij na elkaar).

Ik behandel haar trouwens ook met infrarood. Zal toch geen kwaad kunnen?
Door Anna Penta
#1522151
Voor de geïnteresseerde: hierbij nog het berichtje dat de assistent van Aharon naar de behandelend d.a. stuurde:

Ddx: hernia Th3-L3 schaal 2/3, RM infarct, neoplasie RM, RM trauma, myelitis. Bij onvoldoende verbetering rx/mri/ct.

Kijk, voor dat laatste was ik al bang. Ben blij dat ik de controleafspraak heb afgezegd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1522168
[quote="Anna Penta"]
Oh, ik kwam erachter dat hypericum ook in Puur Hernia zit. Dan kan ik Puur Hernia naast de Puur Spondy geven, lijkt me (heb Puur Natuur gebeld en die zeggen dat het samen kan).
[/quote]
Ik had alleen gekeken of het niet in de Puur Spondy zat. Maar die twee samen is ook goed.
Gebruikersavatar
Door Loti
#1522198
Een van mijn teckels heeft 2 keer hernia heeft gehad met verlammingsverschijnselen. Orthomanuele therapie vond ik te riskant.
De teckel is door de dierenarts behandeld met injecties ( Solu-delta-cortef ) in combinatie met benchrust en had veel baat bij behandelingen door een dierenfysiotherapeute. Dat kan ik van harte aanbevelen.
Door Anna Penta
#1522223
[quote="Loti"]
Een van mijn teckels heeft 2 keer hernia heeft gehad met verlammingsverschijnselen. Orthomanuele therapie vond ik te riskant.
De teckel is door de dierenarts behandeld met injecties ( Solu-delta-cortef ) in combinatie met benchrust en had veel baat bij behandelingen door een dierenfysiotherapeute. Dat kan ik van harte aanbevelen.

[/quote]

Kitje heeft geen echte hernia. Van wat ik heb begrepen is er door de gewone d.a. verder niets aan te doen en zijn het vooral beschadigde zenuwen die moeten genezen. En dat kan heel heel lang duren. Rust (niet per se bench) en gelijkmatig bewegen, met hooguit ondersteuning door homepathie en acupunctuur. Wel fijn dat jouw teckel goed is genezen.
Gebruikersavatar
Door Loti
#1522803
Wat ik eigenlijk wilde zeggen ( als voorbeeld mijn teckel) is, dat fysiotherapie kan bijdragen tot het herstel en de mobiliteit en ook pijnklachten kan doen afnemen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1523436
Je kunt trouwens wel orthomunele therapie of chiropractie doen bij herniapatiënten, maar dan moet je de plek van de hernia met rust laten. Ik krijg ze wel weer aan de wandel met chiropractie.
Door Anna Penta
#1523441
[quote="Hitam"]
Je kunt trouwens wel orthomunele therapie of chiropractie doen bij herniapatiënten, maar dan moet je de plek van de hernia met rust laten. Ik krijg ze wel weer aan de wandel met chiropractie.
[/quote]

Maar dan heb je toch zeker wel een foto nodig, lijkt me?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door