Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#1521631
Even een vraagje.

Yoda was ik daarstraks bijna kwijt. Zo rond 15.30 uur.
Er was een pupke aan de overkant van de straat aan het keffen waardoor Yoda op scherp kwam staan.
Tevens bleef de eigenaar met het pupke redelijk op haar gemakje staan (kijken). Althans zo voelde het bij mij.
Pupke bleef keffen en Yoda draaide toen helemaal door. Helaas schoot de pin van de halsband door waardoor
hij los brak. (band ligt in de prullenbak nu, enkel nog tuigen hier). En hij rent de straat over. Net op dat moment kwam
er ook een auto aan. En dus: boem, klap, koprol achterover.

Behalve een schaafwond op zijn linkerachterpoot kon ik verder niets vinden.
Vanzelfsprekend mega geschrokken. Hou hem natuurlijk goed in de gaten. Hij lijkt in orde verder.
(auto ook geen schade).

Heb hem gelijk bij thuiskomst Traumeel gegeven. En ben een half uurtje later even Rescue Remedie gaan halen.
Heeft hij nu ook 1x gehad.

Mijn vragen:
- Hoevaak zouden jullie nog Traumeel geven en met welk tijdsbestek ?
- Dezelfde vragen voor Rescue Remedie + de vraag hoelang ik hiermee door mag gaan ?

Hij stuitert alweer vrolijk door huis, maar denk wel dat hij morgen spierpijn heeft.

Alvast bedankt voor reacties.

Gr, Wendy

ps hij heeft nu 3 weken het GnRH implantaat en hij heeft nog nooit zo scherp gestaan  :-\
Hopenlijk gaan we nu de goede kant op.
Door *wendy*
#1521646
[quote="chamourel"]
jeetje zeg wat zal je geschrokken zijn......... :-\
en mevr met pupje zeker ineens wel doorgelopen ???[/quote]

Ja ben geschrokken en nee mevrouw heeft netjes gevraagd hoe het ging  ;)
Godzijdank nog wel steeds aan de overkant van de straat met het pupje op haar armen  8)
Automobilist schrok zich ook wezenloos. Heel erg lief, hij was bezorgder om de hond dan om zijn auto  :-*
De knal klonk ook heel hard. Daarom ben ik verbaasd dat Yoda er zo goed mee weg is gekomen.
Maar ook daarom hou ik hem nog wel even goed in de gaten. Ben alleen wel erg benieuwd hoe hij straks buiten is.
Hij is al niet zo'n held en hij is zich helemaal lam geschrokken vanmiddag. Staartje kwam net niet bij zijn neus onder zijn buik door.
Door Limpy
#1521708
Als je de rescue remedy 3-5x per dag geeft (ligt eraan hoe erg hij gestresst is) zou je met een paar dagen al verschil moeten zien dat hij alweer relaxter is. Bij mijn nerveuze oosterling werkte het ook al snel, hij kreeg het 3x per dag en ik zag na 3 dagen al verschil (hij heeft het uiteindelijk maar 6 dagen gehad (waarvan de laatste 2 dgn 2xper dag) want toen wassie weer in zijn oude doen)
Door vagebond
#1521833
Ik snap het niet zo goed, als je hond gewoon echt los was geweest dan? Wat had ie dan gedaan? Als er een kat aan de overkant had gelopen, snap ik het wel, maar alleen omdat er een hondje staat te blaffen, wordt jouw hond gek? Wil ie dan spelen of is ie dan agressief? Gr. Ingrid
Door *wendy*
#1522114
[quote="vagebond"]
Ik snap het niet zo goed, als je hond gewoon echt los was geweest dan? Wat had ie dan gedaan? Als er een kat aan de overkant had gelopen, snap ik het wel, maar alleen omdat er een hondje staat te blaffen, wordt jouw hond gek? Wil ie dan spelen of is ie dan agressief? Gr. Ingrid
[/quote]

Ik laat mijn/deze hond niet los op plekken waar ik zeker weten andere honden tegen kom dus geen idee wat hij gedaan had dan  :biggrin2:

Antwoord op mijn vragen heb ik niet gekregen helaas.
Gisteren heeft hij om de 2 uur een traumeel tablet gehad. 4 tabletjes totaal.
Vanochtend niets gegeven omdat hij volgens mij gewoon gezond is.

Bach gisteren ook 4x 4 druppels gegeven en daar ga ik even mee door.
Kan toeval zijn maar hij deed redelijk rustig vanochtend toen ik beneden kwam.
Normaal is hij helemaal door het dolle heen. En met rustig bedoel ik positief rustig,
dus niet down of depri ofzo.

@ Limpy bedankt voor je reactie  :-*
Door Limpy
#1522552
Your welcome! Fijn spul hé?
Kijk eens op de site van bach, volgens mij staat daar ook nog wel het een en ander maar ik dacht dat dat je dat plantenspul redelijk lang kon blijven gebruiken.
(ik zorg dat ik het nu altijd in huis heb voor accute stress)
Door *wendy*
#1531260
Goed eigenlijk wel.  :-*
(Zie mijn 2 topics in de Bar.)

Ben overigens na 3 dagen gestopt met de Bach bij hem.
Ga er nu zelf maar aan beginnen  ;D

Hij is gelukkig niet angstig voor auto's geworden maar hij reageert er soms wel op door even iets ineen te krimpen.
Dit doet hij enkel als hij druk aan het spelen is buiten en de auto pas op het laatste moment hoort.

Buiten begint het ook een leuke hond te worden al zijn we er nog lang niet.
Maar dat zal niet door dit ongelukje komen maar door het implantaat vermoed ik  ;)
Door Limpy
#1531267
Las het pas nadat ik m´n vraag al gesteld had, fijn dat het goed gaat.
Idd kan een implantaat ook rust geven door rustigere hormonen.

Na ja, jij dan maar sterkte met de bach tot aan de 7e..... ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door