Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yinx
#1521722
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en wel omdat ik onze hond (bijna 5 jaar) vlees, eerst kvv wellicht later barf, wil gaan geven en daar vragen over heb.

Na heel erg veel gelezen te hebben over kvv en barf ben ik toch meer overtuigd geraakt (en weet mijn vriend ook langzaam te overtuigen  ;) )
Ik wil onze hond naast brokken ook enkele dagen in de week kvv geven. Nu stuit ik daarbij alleen op problemen.
Als ze d'r kvv op heeft moet ze braken, eet dat daarna weer op  - ja lekker ::) - en vervolgens blijft het gelukkig wel binnen.
Nu vraag ik mij alleen af waarom ze dat doet onze hond dat en belangrijker hoe komen we daarvan af?

Zelf dacht ik eerst dat het kwam omdat ze het niet gewend was, maar nadat ze het voor de 2de keer blijft het wel binnen.
Ze schrokt wel heel erg, zou dat het dan kunnen zijn? Vandaag heb ik als test (nadat ze d'r eerste maaltijd ook moest braken)
bij d'r tweede maaltijd d'r kong in de bak gelegd en toen hoefde ze niet te braken.

Denken jullie dat het dus komt door het schrokken of zou het ook wat anders kunnen zijn?
Als het komt door het schrokken hebben jullie dan ook tips om het af te leren?
#1521827
welkom op BP.

hier wil het ook wel eens helpen een lekker geklust ei + schil er bij te doen en dat dan weer lekker door elkaar tegooien...

Moeten ze likken ipv eten / schrokken :biggrin2:  of yoghurt en dan ook lekker op bijna warme kamertemp..
Door Yinx
#1522890
Bedankt allemaal voor de reacties!!  :)

[quote="Nynke F"]
welkom op BP  :) :)

Blijf je erbij als je hond eet?  zoja, loop eens weg en kijk dan of hij nog schrokt  :)

Waarom wil je eigenlijk brokken blijven geven??
[/quote]

In het begin bleef ik wel in de buurt vanwege het braken. De laatste tijd ga ik wel gewoon iets anders doen idd in de hoop dat
het schrokken minder wordt. Volgens mij schrokt ze ook zo erg omdat ze het zó ontzettend lekker vindt!  :biggrin2:

We willen om verschillende redenen dat ze brokken blijft eten.
We hebben niet voldoende ruimte in de vriezer & de winkel is ook niet echt in de buurt dus zo vaak kunnen we daar niet langs.
Daarnaast is het handiger met vakanties. We zijn ook aan het trainen voor trektochten met de rugzak en dan zijn brokken
gewoon iets handiger meenemen dan vlees.


[quote="essie74"]
welkom op BP.

hier wil het ook wel eens helpen een lekker geklust ei + schil er bij te doen en dat dan weer lekker door elkaar tegooien...

Moeten ze likken ipv eten / schrokken :biggrin2:  of yoghurt en dan ook lekker op bijna warme kamertemp..
[/quote]
Bedantk voor de tip! Je bedoeld dus gewoon een rouw ei incl. schil er door heen roeren??

Vandaag heb ik ook weer de kong in d'r bak gedaan als "obstakel". Ze begon heel erg te schrokken maar in de loop van d'r maaltijd
werd het wel rustiger. Na het eten kwam er helaas wel weer een gedeelte uit  :-\  wat daarna weer werd opgegeten.
Wat mij overigens wel opvalt is dat bij de 2de keer eten (na het braken) ze veel rustiger eet.

Van het weekend krijgt ze weer vlees, eens kijken hoe het gaat als ik kleinere porties geef, en anders ga ik dat ei of de yoghurt eens proberen!
Door Yinx
#1532443
Ik heb steeds verschillende dingen geprobeerd maar ze bleef schrokken.
Vandaag weer vlees gegeven. Dit maal met twee bakken in haar voerbak en met een
scheutje yoghurt er bij. Ze heeft heerlijk gesmikkeld en zonder te braken   ;D :thumbsupup:

[quote="Unique"]
Afbeelding
[/quote]

Daar zijn we nu nog niet aan toe. Maar ik ben wel van plan dat in de toekomst te gaan doen!

Maar bedankt allemaal voor de tips!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door