Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1518629
Dag allemaal!

Ik ben vaak op dit forum te vinden maar heb nog nooit gepost.
Ik heb een heel lief boerenfoxje van 7 jaar oud, Yorda en die heeft sinds ze een jaar of drie, vier is, epilepsie, ongeveer 2 keer per jaar tot nu toe. Ik heb haar altijd elke dag rijst met (gekookt) runderhart gegeven (soms met sperziebonen worteltjes of ewrtjes) samen met een handje brokken cavom (ook voor de voedingstoffen die misschien niet in mijn zelfgemaakte voer zitten) op een dag en soms nog een pensstaafje, maar wil toch gaan proberen nog betere voeding te geven. Het is lastig informatie vinden over hondenvoedsel, zelfs op dit forum en ik ben er pas sinds kort achter dat rijst eigenlijk helemaal niet zo goed is voor honden. Ik voeg de laatste tijd heel vaak gekookte of rauwe groente toe (waarvan ik dan even op het internet check of het wel goed voor haar is) omdat ik gelezen heb (op dit forum) dat dat goed is voor honden. Verder begreep ik dat rauwe botten goed zijn, maar die lust mijn zeer kieskeurige hondje natuurlijk weer niet. Ik heb haar ook een tijdje duck gegeven maar daar kreeg ze diarree van en ze vond het ook niet erg lekker. Andere versvoeding is hier niet te krijgen en ik maak het ook het liefst zelf.
Mijn probleem is het de volgende: Yorda eet geen rauw vlees en ze eet geen rauw bot.
Hoe krijg ik dan toch op een goede manier de voedingstoffen naar binnen die ze nodig heeft?

Wat ik al wel doe is bij het gekookte runderhart tegenwoordig een of twee stukjes rauw runderhart fijn snijden en dat door het eten mengen en dat eet ze dan wel.
Ze krijgt ook soms hart lever nier, maar dat kan ze maar een dag achter elkaar eten of ze krijgt diarree. Wat ik vooral wil is brokvoeding vermijden, maar dan moet ik wel zorgen dat ze de benodigde voedingstoffen binnenkrijgt. Zit datgene wat er zo goed is aan botten (calcium enzo) misschien ook nog in andere dingen die ik in plaats daarvan kan geven? Ze lust trouwens ook geen rauwe pens, alleen gedroogde staafjes.Heeft iemand nog tips?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door