Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#152115
Mijn vlees voor de honden is op (geef normaal kant en klare schijven savonds) en nu ligt er gehakt uit (weet niet offie al gekruid is of dat je dat er zelf nog doorheen moest doen, verpakking is weg).

Nu wil ik dat wel geven, maar hoeveel moet ik dan geven?
En moet er nog wat bij?
Groenten, brood, rijst, wat dan ook?

Ik heb een Jack Russel van 2 jaar, rond de 6,5 kilo, actief, maar hoeft absoluut niet dikker te worden.
En een Engelse Cocker van 4 jaar, rond de 14 kilo, actief, moet absoluut niet magerder worden.
Door 202spots
#152119
Geef dezelfde hoeveelheid gehakt als dat je anders in schijven geeft,als het voor 1 keer is dan hoef je er niks anders doorheen te doen hoor,wel effe zelf proeven of het gekruid is,wanneer het gekruid is dan zullen ze wel meer drinken denk ik.. :-\
Maar voor 1 keer zou ik er in tijd van nood geen probleem van maken.
Door MarijeJoanne
#152122
Ok, bedankt, maarruh...
202spots schreef: wel effe zelf proeven of het gekruid is,wanneer het gekruid is dan zullen ze wel meer drinken denk ik.. :-\
Zelf proeven?
Rauw gehakt zelf proeven?
Vind het bij honden al zo iets, maar weet dat ze dat van nature uit gewend zijn.
Maar ik als mens vlees rauw proeven?
Uh, kheb veel voor mijn honden over, maar daar begin ik niet aan ;D .

Water hebben ze er sowieso naast staan, hebben ze altijd beschikking over.
Gebruikersavatar
Door Binno
#152133
MarijeJoanne schreef: Mijn vlees voor de honden is op (geef normaal kant en klare schijven savonds) en nu ligt er gehakt uit (weet niet offie al gekruid is of dat je dat er zelf nog doorheen moest doen, verpakking is weg).
Is het rundsgehakt of iets anders? Als er varkensvlees in zit zou ik het niet geven hoor! :-\
Door MarijeJoanne
#152155
Binno schreef:

Is het rundsgehakt of iets anders? Als er varkensvlees in zit zou ik het niet geven hoor! :-\
Ik zou het niet weten, verpakking is weg (was over van een andere keer, in plastic zakje de diepvries ingedaan).

We zouden vanavond gehakt eten, maar er kwam wat anders tussendoor.
Dus hebben we dat gehakt over en het vlees van de honden was op, dus zodoende...
Door Truus
#152156
Rundergehakt is roder vam kleur en droger dan gehakt halfomhalf. Hiet zitten vaak kruiden in en is ook vettig.
Dit zou ik niet geven. ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#152161
MarijeJoanne schreef: Ok, bedankt, maarruh...



Zelf proeven?
Rauw gehakt zelf proeven?
Vind het bij honden al zo iets, maar weet dat ze dat van nature uit gewend zijn.
Maar ik als mens vlees rauw proeven?
Uh, kheb veel voor mijn honden over, maar daar begin ik niet aan ;D .

Water hebben ze er sowieso naast staan, hebben ze altijd beschikking over.
Zo erg is dat toch niet? Ik proef wel vaker het gehakt even voor als het nog rauw is. Heb er nog nooit iets aan overgehouden. Biefstuk of tartaar wordt normaal gesproken ook niet helemaal doorbakken, zodat de binnenkant nog rauw is. En wat dacht je van american filet of preparé?
Ja, als je er van over je nek gaat moet je het niet doen, maar kwaad kan het niet, hoor!

En inderdaad zou ik in jouw geval wel zeker willen weten dat het om rundergehakt gaat.
Door Ollie
#152174
Sonja schreef:

Zo erg is dat toch niet? Ik proef wel vaker het gehakt even voor als het nog rauw is. Heb er nog nooit iets aan overgehouden. Biefstuk of tartaar wordt normaal gesproken ook niet helemaal doorbakken, zodat de binnenkant nog rauw is. En wat dacht je van american filet of preparé?
Ja, als je er van over je nek gaat moet je het niet doen, maar kwaad kan het niet, hoor!

En inderdaad zou ik in jouw geval wel zeker willen weten dat het om rundergehakt gaat.
Ja ik zou het ook eerst gewoon even proeven, zo'n klein beetje ga je echt niet dood van hoor! :P
Door jelle
#152178
als je niet zeker weet of het rundergehakt is of half-om-half zou ik het niet geven.
Door MarijeJoanne
#152182
Gehakt was rood en droog 8).
Nee, we dachten dat het wel runder was, maar zeker wisten we het niet.
En kruiden zag ik er niet door zitten, maargoed, zoals ik al eerder zei, zeker wisten we het niet.

Ik heb voor 1 keer maar de gok genomen, morgen haal ik weer schijven ;D .
Heb er een beetje rijst doorheen gedaan en doperwtjes (rijst gekookt, doperwtjes rauw).
Was namelijk niet zo heel veel, normaal geef ik Gizmo 2,5 schijf en Max 1,5, dus 250 en 150 gram.

En als ik zelf weer wat in elkaar wil flansen, haal ik wel rundergehakt uit de diepvries wat nog in de originele verpakking zit ;D .

Sonja, van tartaar of biefstuk houd ik dan ook niet zo van, rood en taai :D .
American filet of haring wil ik nog wel eten.
Maar dat ken ik, en weet dat ik daar tegen kan.
Daarbij, volgens mij zou ik het verschil niet proeven :-[ .

Maargoed, ze hebben heerlijk gesmuld, Gizmo liet wel wat doperwtjes liggen, maar voordat ik kon ingrijpen had Max dat al op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door