Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#1520015
ik zit dit vraagje even hier apart neer, anders wordt het in het ander topic zo'n rommeltje

Binno staat nu een paar dagen op Onsior (een NSAID), eerst had ze Rimadyl maar dat sloeg helemaal niet aan
vanmiddag had ze wat diarree en slijmpjes in de ontlasting
volgens de bijsluiter zou dit inderdaad een bijwerking kunnen zijn

heb haar nu Okugest gegeven, goed idee? nog andere ideeën, probiotica, of nog iets anders?
Door miik
#1520318
Ja dat kan door de pijnstillers komen....
Je zou even met je dierenarts kunnen overleggen om een ander soort pijnstilling te gebruiken, soms wil dat wel schelen. Of is het mogelijk een lagere dosering te geven ?
Okugest is volgens mij vooral tegen de misselijkheid, sosm helpt het ook wat bij diaree, ik denk niet dat het kwaad kan.
Door Mevroi Kruim
#1520381
Ik zou een maagzuurremmer vragen aan de da. Als het goed is (en dat is het helaas vaak niet) krijgen mensen die langere tijd een NSAID moeten slikken daar ook standaard iets van Omeprazol of aanverwant bij. Dikke mik dat dat ook voor de darmen werkt.
Gebruikersavatar
Door Binno
#1520448
als het goed is heb ik hier nog een lichte maagzuurremmer, Docraniti of zoiets, liggen (van mezelf dan)
Omeprazol heb ik ook nog gehad maar die heb ik een paar weken geleden weggekieperd
als Binno nog een tijdje op die medicatie moet blijven dan zou ik eens met de DA kunnen overleggen wat hij daarover erover denkt

ze heeft tot hiertoe geen diarree meer gehad, dus als ik het met Okugest al onder controle kan houden zou het nog beter zijn natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1521147
Mevroi Kruim schreef: Ik zou een maagzuurremmer vragen aan de da. Als het goed is (en dat is het helaas vaak niet) krijgen mensen die langere tijd een NSAID moeten slikken daar ook standaard iets van Omeprazol of aanverwant bij. Dikke mik dat dat ook voor de darmen werkt.
Omeprazol doet niks voor de darmen, het werkt specific op H+pompen in de maag.

Diarree is vaak een tijdelijke bijwerking van voorbijgaande aard, je zou het even aan kunnen kijken.
Gebruikersavatar
Door Binno
#1521179
aha, OK
vandaag heeft ze nog geen drolletjes geproduceerd, dus het ziet er naar uit dat de diarree waarschijnlijk alweer voorbij is
gelukkig maar

@Lizzy: groenlipmossel geef ik ook (afin, het zit dus in de Aplazyl die ze ook voor haar gewrichten krijgt)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door