Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1519909
Geen idee of dit topic hier of in medisch moet..

Hoogstwaarschijnlijk gaat Kaatje vanmiddag onder narcose vanwege nader onderzoek (rontgenfoto)
Na heb ik haar al laten vasten, maar wat kan ik haar, ivm misselijkheid na de narcose het beste geven als ze weer voldoende bij is om wat te willen eten?
Iets van kip? Juist wel of geen vleesbot?

Hoor het graag van jullie en alvast bedankt :)
Door Lizzy
#1519980
Ik zou een beetje spiervlees geven. En eventueel wat yoghurt. Verder alleen maar wat te drinken. De dag erop weer wat vleesbot maar dan ook iets van kippennekjes. Niet teveel. En dan kun je daarna wel weer normaal gaan voeren, als ze zich helemaal lekker voelt.
Door miik
#1520313
Als ze niet aangeeft dat ze graag wil eten zou ik haar die dag nog niks geven.
Daarna zou ik ook beginnen met wat yoghurt of magere kwark.
Je kunt haar daarna spiervlees geven, liefst niet met teveel vet eraan...
en wat lichtverteerbare (beginners) botten, zoals bv kippenekken, kwartel, etc.
Door Esther Q
#1520329
Wij geven eerst wat kefir en als ze duidelijk weer op de been zijn het normale eten, maar een kleinere portie en verdeeld over meerdere keren op een dag (normaal krijgen ze 1 keer per dag eten).
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1520501
Ik geef na de narcose aan het eind van de dag eerst wat yoghurt. Als dat erin blijft een paar uur later wat mager spiervlees.
De dag erna weer de normale maaltijden.
Bij mij hebben ze tot nu toe altijd wel honger de avond na een narcose. Ik heb zelf het idee dat als je dan niets geeft, ze daar dan juist misselijk van kunnen worden.
Als ik het idee heb dat ze niet zoveel drinken, dan geef ik nog wat aangelengde yoghurt, zodat de narcose goed uit het lijf gespoeld kan worden.
Door MoYo
#1520530
Ik heb onze podenco na zijn narcose ook wat yogurt en spiervlees (kippenvlees) gegeven, dat ging goed, maar het was ook maar een klein hapje... ;)Succes met Kaatje!
Door Irish
#1520703
Kaatje is al weer erg goed bij (heeft cepetor gehad) en heeft lekker stukje paardenvlees + beetje yoghurt gehad uurtje geleden. Blijft tot nu toe goed binnen, volgens mij is ze ook totaal niet misselijk. Morgen krijgt ze wat kipkarkas :)
Door Irish
#1521187
Qua narcose goed, ze heeft er amper last van gehad heb ik het idee. Helemaal niet misselijk / overgegeven. Ze heeft net wat spiervlees + 2 kipkarkasjes op en dat lijkt vooralsnog allemaal goed te gaan. Vanavond krijgt ze nog een kwartel en als dat allemaal goed gaat krijgt ze morgen lekker groot stuk vis :)

Ze was gisteravond wel erg stijf, maar das ook niet zo raar na de dag van gisteren. Hopelijk slaat de medicatie aan (Gewricht D van MacSamuel). Tot nu toe gaat het er redelijk in met een beetje yoghurt.

Dus ik heb goede hoop, over 4 weken weer contact met de dierenarts over hoe het gaat.

(Ik ga met clickertraining haar leren Treib ballen met die bal die ze gisteren van je gekregen hebt, ben benieuwd!  ;D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door