Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1520449
Geschikt als barfhap??
kan ik het vergelijken met fazant?? Zijn de botten gemiddeld hard of zacht??
En wat weegt zo'n beesie gemiddeld. (Ik gok, dat ik het als karkas met al het vlees, zonder veren kan krijgen)

Ik kan er aan komen maar wil eerst weten of het de moeite waard is..
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1520491
Ik heb hier patrijzenboutjes van Herby.
Sanne vind het heerlijk en lust ook fazant.
Tika vind het niet eetbaar, en dat geldt bij haar ook voor fazant....Voor de rest lust ze eigenlijk alles.

Dus met mijn eigen ervaring, als je hond fazant lust zou ik het aandurven, anders nam ik de gok niet.
Door Too
#1520500
Nadia schreef: Kain lust fazant! Dus dat is mooi!

Jij hebt bouten zie ik..
Weet iemand hoe zwaar een patrijs zal wegen??
Da's een heeeeel groot woord  :D die pootjes wegen ca 40 gr/stuk
een idee wat zo'n beestje weegt
Arjan heeft laatst iets uitgelegd over rood- en grijspootpatrijs.. maar ik heb niet goed opgelet
Door Nadia
#1520533
ow oeioeieoei.. foei Nadia.. Niet zo overdrijven :P

40 gram per stuk?? Das niet zo groot.. Een konijnenbout weegt volgens mij nog meer!!

Morgen (als ze open zijn ivm. carnaval) maar eens even bellen.. Anders is het misschien toch wel aan de prijzige kant..
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1520711
ik heb hier patrijs karkassen met nog erg vlees eraan. Ik heb ook wel eens boutjes gehad maar die wegen idd bijna niets
Hier word het door Vienna, Kay en Didge goed gegeten. Bantu vind het (ook na 3 dagen) :yucky: en eet inderdaad ook geen fazant.
Vienna daarentegen eet geen fazant maar wel patrijs
Gebruikersavatar
Door pike
#1520734
Ik heb momenteel patrijskarkasjes. Wat wegen die dingen? Gisteren had ik er een met het borstvlees er nog aan en de boutjes, die was als ik mij goed herinner zo'n 250 gram (ontdaan van maag en darmen). Vandaag had ik karkasjes zonder borstvlees, wel met de boutjes er nog aan, die waren ongeveer 150 gram per stuk (ook zonder maag en darmen). Het zijn dus best wel kleine dingen.
Boutjes heb ik ook gehad, die zijn dus ook erg klein en wegen niet veel, soms nog minder dan een kippennek. Maar ze vonden ze wel errug lekker  :D
Door millyckk
#1520745
Ik heb hier ook patrijs gehad , ondanks dat mijn hond helemaal wous is van wild ( fazant, wilde eend, haas etc) kreeg ik dit er met geen mogelijkheid in >:(  Het is dus geen garantie dat als hij fazant lust, hij ook patrijs eet! Ik zou  niet heel veel kilo ineens kopen maar eerst eens proberen!
Door Nadia
#1520800
Hmm.. Ik ga het helemaal niet halen. Ze vragen er hier 4 euro/per stuk voor.. Ik had gehoopt dat ze toch minimaal een kilo zouden wegen. Dan zou ik Kain wel eens een willen halen. Maar volgens mij kan ik ze qua grote rekenen als kwartel?? Dat vind ik toch een beetje duur dan zou ik hem al 3 stuks moeten geven!!
Door Nadia
#1520872
Het was ook gewoon bij de poelier.. Geen barf-plekje..

Maar het gaat niet door.. Sorry Kain!

Bedankt voor het meedenken!
Door Too
#1520878
*milik* schreef: :o 4 euro per stuk????? Ik heb er 2 euro per kilo voor betaald en daar zaten er een stuk of 4 per kilo in!!
Dat is een stuk interessanter, ik vind de boutjes ideale kattenhap voor luie mensen  :D.. niks snijden, knippen alleen in t bakje mikken
Door Daphne&Jayden
#1521125
Bij Lupa zijn die karkasje nu 5 kilo voor 10 euro.
Geef er 2 stuks van als 'botwerk' (nou ja...voor een grote hond is het geen echt knaagwerk...), weegt om en nabij de 450 gram. Per 2 verpakt haal er toch nog heel wat 'maaltijden' uit die 5 kilo. Mijn hond vindt het zo lekker, dat hij, toen de bestelling in de keuken stond, vast was begonnen de grote bonk al likkend te ontdooien  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door