Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#1519821
enten jullie tegen herpes?
en ik bedoel moederhond
Door Magic
#1519828
Nee , dat heb ik nooit gedaan.
Wat ik begreep is het troep en helpt het toch niet.
Laatst gewijzigd door Magic op ma 15 feb 2010, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#1519839
Ik heb het zelf niet gedaan, maar ik ken tig fokkers die het wel doen. Als je nestje aan Herpes overlijdt is dat heel erg om te zien. Aan enten kleeft ongetwijfeld ook een nadeel. Dus is een moelijke beslissing.
Door miik
#1520320
K@rin schreef: nee, maar ik geef ze wel  L-Lysine
Wil je daar wat meer over vertellen ?
Wat doet het, wanneer, wie en hoeveel geef je ?
Door Sietie
#1520351
ik ent wel, maar ik weet niet of dat wel of niet uitmaakt het is meer mijn eigen gevoel want ik moet er niet aan denken....
Door K@rin
#1520619
miik schreef: Wil je daar wat meer over vertellen ?
Wat doet het, wanneer, wie en hoeveel geef je ?
Het is weerstandverhogend tegen o.a. herpesvirussen, maar ik heb ook gehoord, dat het voor heel andere "kwalen" gegeven wordt ......
Voorheen gebruikte ik de capsules van NOW, 1x daags 1 capsule.
https://www.mijnapotheek.nl/producten_d ... 12&sub=DRG

de Groene Os heeft het ook in poedervorm  https://www.dierapotheker.nl/product/Gr ... tring=1036
Door Henny V.
#1520627
Als ik het goed heb geeft de fokster van Dribbel de teef altijd een kuur synulox.
Ze geeft wel altijd iets aan de teef tegen Herpes.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1520667
Henny V. schreef: Als ik het goed heb geeft de fokster van Dribbel de teef altijd een kuur synulox.
Ze geeft wel altijd iets aan de teef tegen Herpes.
Waarom zou je antibiotica geven? ???
Door Henny V.
#1520748
:-X Weet ik dat. Ik ben geen fokker  ;)

Volgens mij doet ze dat voor/tegen de herpes.
Ik zal het voor de zekerheid nog eens navragen als ik haar spreek van de week.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1520757
Henny V. schreef: :-X Weet ik dat. Ik ben geen fokker  ;)

Volgens mij doet ze dat voor/tegen de herpes.
Ik zal het voor de zekerheid nog eens navragen als ik haar spreek van de week.
Herpes is een virus, antibiotica doodt alleen bacterien.
Door marsieyenna
#1521062
Ik heb mijn teefjes nog nooit laten enten tevoren.
Bij 1 teefje heb ik een keer (omdat de reu eigenaar dat wilde ) een uitstrijkje vooraf laten maken , maar waar of dat ook de aanwezigheid van herpes antoont weet ik niet.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1522784
K@rin schreef: Het is weerstandverhogend tegen o.a. herpesvirussen, maar ik heb ook gehoord, dat het voor heel andere "kwalen" gegeven wordt ......
Voorheen gebruikte ik de capsules van NOW, 1x daags 1 capsule.
https://www.mijnapotheek.nl/producten_d ... 12&sub=DRG

de Groene Os heeft het ook in poedervorm   https://www.dierapotheker.nl/product/Gr ... tring=1036
Geef je dit dan ook tijdens de dracht?
Als ik L-Lysine intoets op google kom ik regelmatig tegen : Contra indicaties: Dracht- en zoogperiode.
Dan word het toch afgeraden tijdens dracht :confused1: of begrijp ik het verkeerd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1523435
De omgevingstemperatuur bij de pups is ook erg belangrijk. Als het maar warm genoeg is, zijn ze minder vatbaar.
Door Lizzy
#1523437
De fokker waar mijn aanstaande pup vandaan komt vaccineert ook niet maar vindt het ontzettend belangrijk dat de omgevingstemperatuur van de pups goed is (dat doet ze overigens niet door middel van lampen/verwarmingsdekens want ze vindt dat de pups dan te verspreid in de werpkist gaan liggen terwijl contact-liggen met moeder en broertjes/zusjes juist zo belangrijk is - wanneer het in de werpkist te warm is, pleit mams 'm te vaak en gaan de pups dus verspreid liggen hetgeen zij niet bevorderlijk vindt voor de ontwikkeling van de pups. Mams en de pups moeten elkaar ook warm houden) maar daarnaast vindt zij van groot belang dat er geen stress is voor teef/pups.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door