Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1520588
Mijn katten staan sinds okt/nov op kvv/barf maar nu begon zo´n 1½ mnd geleden 1 van m´n kater behoorlijk te verharen op beide flanken met bijbehorende jeuk, door de da zijn parasieten e.a. enge dingen toen uitgesloten. Inmiddels is de jeuk weg en z´n vacht ook weer terug, maar ik vond dit wel beetje heftig.
Zie ook bijgaande foto, tis de zwarte kat rechtsonder (week ervoor was het nog iets erger) Herkent iemand dit van bij z´n eigen dieren na het overzetten naar vers?
Afbeelding
#1520669
Okay, dank voor je reactie! Na ruim 3 weekjes "blote billen" groeide het ook relatief snel terug, begint ook alweer een beetje te glimmen.
Had van zo´n jonge kat (nog net geen 2½) niet zo´n reactie verwacht daar de 2 ouderen (9+16) nergens last van hadden behalve er gelijk mooier uitzien.
Na ja, des te gemotiveerder ben ik nu ook om ze op vers te houden na deze reactie van hem!
#1522248
flin schreef: zo extreem heb 'k nog niet gezien...
ontlasting is allemaal wel goed?

   maaruh wat een lekker stapeltje!!
De ontlasting bij hem is al die tijd goed geweest ja (was het 1e waar ik op ging letten)
Vacht is inmiddels al voor 85-90% terug(ook lekker zacht weer) alleen gaat hij nu veel meer bruiner worden ipv zwart (na ja, vind ik ook mooi hoor, als er maar haar op zit)

De zwarte en de rooie zijn oosterlingen en die stapelen graag met/bij/op andere katten (of honden)  ;D
Ja ik geniet ook elke dag weer van m´n kleffe mannen als ze zo bij mekaar hangen :smitten:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door