Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#1519962
Goed, de diarree perrikelen van Bas zijn weer een beetje over na zijn brokkenfeest. Ook ben ik nu een aantal dagen back-to-basic met hem (de diarree speelde immers veel langer) wat betekend dat hij weer helemaal terug is op zijn eliminatiedieet; te weten gekookte struisvogelfilet met rijst en de henne-pet zalmkoekjes. Het rauwe dus maar weer volledig weg... Op dringend advies van jullie heb ik een struisvogel-ei weten te krijgen en deze helemaal vermalen, hiervan doe ik een snufje over zijn eten. De ontlasting lijkt weer goed, slechts 1 of 2x per dag en stevig en zwart. De eerdere klachten als slijmerige ontlasting en diarree lijken dus even verdwenen. Ik heb dus de koolvis, zalm, af en toe zalm-olie en diverse groenten (mijn verdenking lag bij de sperziebonen) weg gelaten.
Ik wil het nog een dag of 2-3 goed zien gaan voor ik overtuigd ben, en dan langzaam weer eens wat toe gaan voegen. Voor het hele diarree-circus begon was ik zo ver dat ik de KVV van Shaweka (haaksbarf) wilde gaan proberen en dan de zalm-variant. Maar dat feest gaat dus weer even niet door. Ik zit er sterk over na te denken aan onze lieve mensjes van de struisvogelboerderij te vragen of ik, als ze weer gaan slachten, misschien ook de organen van de struisvogel mag hebben/kopen. Want er is gewoon niet aan struisvogel-orgaanvlees te komen. Welke organen moet ik dan vragen? En misschien is er iemand met een 'vers' inzicht die een tip voor mij heeft? Ik ben namelijk bang dat het koolvisje het slijm veroorzaakt. Mijn man had per ongeluk toch het visje gegeven donderdagavond en promt dat het vrijdag weer 1x wat slijmerige ontlasting was (dat was de laatste keer 'slechte' poep tot nu toe). Ik had de hoop ooit van de peperdure struisvogel af te komen, maar ik ben bang van niet. Bas en zijn struissie zijn de enige combi die echt werkt tot nu toe. Let wel, alleen het 'struissie' van onze vaste boerderij. Uit de supermarkt kan hij ook niet hebben helaas. Echt waar!
Dus welke organen van de struis zou ik kunnen gebruiken en wie heeft er een nieuw idee/tip voor ons?
#1520035
Je kunt alles van de struis gebruiken, inclusief de botten. Voer je een hele struis, met alles d'r op en d'r an (behalve de veren  ::)) dan heb je een compleet prooidier en dat is in principe dus compleet voer.
Overigens staat er bij een eliminatie-dieet 6 weken voor om te beoordelen of de hond er geen problemen mee heeft.
Door Jantina
#1520063
Heel die eliminatie rambam hebben we al doorlopen hoor, dus dat zit wel goed, hij kan gewoon nergens tegen behalve struis en vis. Maar nu twijfel ik dus weer over de vis, en ook over groenten. Nee, struisje zit wel goed. maar ik kan dus alle organen gebruiken?
Door miik
#1520307
Dat kan, maar soms moet je opletten met de maag.
Het kan zijn dat daar granen in zitten en dat je hond daar weer last van krijgt.
Dus wil je "zeker" zijn dan zou ik geen darmen geven en de maag alleen maar als je hem hebt schoongespoeld.
De rest van de organen is prima.
Door Borke
#1520792
Even voor de zekerheid: darmen en blaas kan je niet gebruiken!
Wel hart, lever, niertjes en check de maag even.
Ik weet niet wat ze met struivogelnekken doen, dat is natuurlijk ook prima eten en vast een stuk goedkoper dan de rest. ik heb alleen geen idee of struivogelbot erg hard is, maar als dat het geval is dan kan je het altijd nog malen.

Hoe lang heb je de vorige keer de struisvogel geprobeerd en hoe heb je het daarna opgebouwd om andere dingen te geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door