Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1519934
Hoi ik ben Agnes en kom uit de prov. Groningen.
Ben de trotste baas van Lajos, een ruwharige teckel van 11 jaar en 8 maanden jong.  ;)
Sinds kort Heb ik, na heel lang speuren op internet, besloten dat het voor hem wel eens beter kan zijn om over te gaan van brok op KVV.
Lajos heeft een vergroot hart en ik had gelezen dat het voor een hond met hartproblemen beter was om KVV te gaan gebruiken, omdat dit minder energie kost met het verwerken dan brok.
Op het moment zijn we nog in de overgangs fase en als het goed gaat zit hij volgende week helemaal op de KVV. Lajos krijgt eerst 3 maand energique 4 en daarna energique 1 (mits hij dit verdraagt, overgevoelige darmen). Tot op heden gaat het goed en (vr)eet hij bijna de bodem uit zijn bak als hij KVV krijgt.

Groetjes van Agnes en Lajos
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1521443
Dank jullie wel voor het welkom..  :)

Nu heb ik een vraagje, als Lajos helemaal op de kvv staat wat mag ik hem dan als lekkernij geven (krijgt  nu nog koekjes)?
En is het nodig zoals ze zeggen bij energique om hem eerst te laten ontgiften met nr 4 en daarna over te zetten op nr of is dat overbodig (hij is hypergevoelig op zijn darmen)

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Groetjes Agnes en Lajos
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1521610
[quote="Bolaj"]
Dank jullie wel voor het welkom..  :)

Nu heb ik een vraagje, als Lajos helemaal op de kvv staat wat mag ik hem dan als lekkernij geven (krijgt  nu nog koekjes)?
En is het nodig zoals ze zeggen bij energique om hem eerst te laten ontgiften met nr 4 en daarna over te zetten op nr of is dat overbodig (hij is hypergevoelig op zijn darmen)

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Groetjes Agnes en Lajos
[/quote]

MIjn honden krijgen ook wel eens een koekje. Zolang het niet om tig stuks per dag gaat en je hond verdraagt het goed, hoef je van mij niet hysterisch te gaan doen :biggrin2:

Tja, of het special nodig is....er zijn je duizenden voorgegaan die geen nr. 4 gebruikt hebben. Wel zou door die gevoeligheid het omzetten spreiden over een week ofzo. Eerst af en toe een hap tussendoor, dan een deel van zijn huidige voer vervangen door de nieuwe hap en als dat allemaal voorspoedig verloopt, aan het eind van de week alleen nog maar nieuwe hap.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1522490
Vandaag weer heerlijk aan de kvv en direct besloten dat de rest van de br*k de biobak ingaat. Lajos heft nu 3 dagen achterelkaar kvv gehad en beliefd geen br*k meer.
Nadat ik had gelezen dat een rauw ei gegeven mag worden met schil dit vandaag uitgeprobeerd en het bij zijn kvv gedaan, het eerste wat op was was de schil en toen de rest  ::). Geniet iedere keer als mijn manneke om me heen loopt te dansen als zijn bak gevuld wordt en had mijn man eerst nog zijn bedenkingen na het zien van Lajos gisteravond en een paar "leuke"filmpjes over hondenbrokken op you tube is hij gelukkig ook om.
Alleen nog even uitdokteren hoe we een weekje vakantie doorkomen in Denemarken en daarna nog een paar dagen Duitsland.

De reden dat ik vroeg wat ik ipv koekjes kan geven is dat Lajos geen granen verdraagd en ik hem altijd br*k als beloning gaf en nu dus vervanging nodig heb, hij is wel verslaafd aan komkommer.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1522531
Fijn dat je hond zo enthousiast is over zijn nieuwe eten en dat je man ook "om" is  ;)

[quote="Bolaj"]
De reden dat ik vroeg wat ik ipv koekjes kan geven is dat Lajos geen granen verdraagd en ik hem altijd br*k als beloning gaf en nu dus vervanging nodig heb, hij is wel verslaafd aan komkommer.
[/quote]

Je kan zelf vlees drogen (in de oven op 50ºC of in een droogmachine) of gedroogd vlees kopen.
C1000 heeft bijvoorbeeld gedroogde kipfilet, boerenbond heeft van alles aan gedroogd spul en dan heb je natuurlijk nog de dierenspeciaalzaken enz.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1525124
Vandaag de bestelling gedaan voor energique nr 4 (durf nr 1 niet aan omdat daar granen inzitten) bij mijn dierenspeziaalzaak. Hij besteld voor mij de 3 kg dozen en die mag ik in termijnen bij hem ophalen (zelf niet genoeg vriesruimte).
Inmiddels heeft Lajos zijn eertste gedroogde kippenvleugel opge(vr)eten en keek steeds op zijn kussen of hij misschien een restje over het hoofd had gezien  ;D, zo gaat het ook met zijn etensbak, kijkt hij ook meerdere keren per dagn even of daar toch nog een restje inzit, ook laat hij nu weten wanneer het etenstijd is, loopt hij naar zijn bak en begint dan te dansen en te piepen  ::)

Groetjes Agnes en een heel gelukkige Lajos
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door