Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door *Gabriëlle*
#1518873
Wij zijn met onze hondjes ook bij Aharon geweest en in ons geval eigenlijk altijd positief.
Pinto (inmiddels helaas overleden) is meerdere keren bij haar behandeld, Pinto was toen ze ouder was niet altijd meer botsproof en wij noemden het altijd ze moet weer even door dokter Aharon terug in elkaar gezet worden. De eerste keer dat we daar kwamen kon Pinto nog maar met moeite lopen, alsof er een kort touwtje tussen haar achterpoten zat, en ze had echt behoorlijk last van haar rug, bij haar was er direct na de behandeling al verschil te merken, en toen we voor de 2e behandeling kwamen dacht Dorith serieus dat we haar voor de gek hielden en dat het een andere hond was die we lieten zien :D, wat natuurlijk niet het geval was, maar wel duidelijk aangaf hoe groot het verschil was. Met Kaylee zijn we ook een keer geweest toen die even niet lekker liep, ik had al het vermoeden dat het vanuit haar rug kwam, met haar zijn we maar 1 of 2 keer geweest en nu heeft ze nergens meer last van. Dokter Aharon weet ons ook te zeggen wanneer behandelen geen nut heeft, toen we met Kaylee haar zoon kwamen die een aantal jaar geleden door een auto aangereden was, en daardoor met 1 voorpoot nogal slingerend loopt, heeft ze alles nagevoeld geconstateerd dat alle wervels goed zaten en het waarschijnlijk door uitgerekte pezen of banden kwam en zij daar niets mee kan, dus dat verder behandelen bij haar geen nut had.

De negatieve dingen die ik over haar gelezen heb gingen eigenlijk meestal over sporthonden, niet vaak over honden die echt iets hadden. Maar ben ik wel benieuwd welke verhalen jij bent tegengekomen, het is ondertussen al weer een jaar of 2 geleden dat wij bij haar geweest zijn, dus misschien is het in de tussentijd veranderd. Ze had toen ook nog geen vervanger, en mochten we nu weer heen moeten zou ik ook alleen Aharon zelf willen.
Door Anna Penta
#1518907
Tja, ik heb op verschillende fora gezocht naar ervaringen met Aharon en natuurlijk waren er ook positieve maar op de een of andere manier blijven de negatieve beter hangen  :P

Dat komt ook wel doordat ik haar jaren geleden aan de telefoon had en ik een ander idee heb bij sympathiek. Dat ik nu toch naar haar toe ben gegaan (althans de vervanger anders moest ik meer dan een week wachten) zegt wel wat over mijn wanhoop. Maar goed, het is nu anderhalve week geleden en er is echt totaal geen verschil met voor de behandeling. Daarom vraag ik me steeds af: toch nog teruggaan naar Aharon herself of liever maar voor Eric Laarakker kiezen, die minder omstreden is en hetzelfde te bieden heeft. Reisafstand is ongeveer gelijk. Dus op mijn gevoel afgaan.

Want wat kan Dorith nu nog doen? Haar rugwervels zijn rechtgezet en ik hou haar twee weken rustig, dus daar kan het niet aan liggen. Ik weet het niet, het is zo moeilijk  :-\
Door vagebond
#1518945
Sorry, ik heb teckels, en alleen maar goede ervaringen bij Aharon, sterker nog, is er een bewegingsprobleem of iets, dan sla ik mijn eigen da over en ga direkt naar Aharon toe. Ik ben inmiddels met 5 teckels bij haar geweest, een aantal met een vage diagnose van mijn eigen da over een hernia. Dat was totaal niet aan de orde, ook al deed schijn vermoeden. Ook andere teckels die ik daarnaar toe verwezen heb is het goed verlopen.
Ook een teckel, die echt verlamd was, zij heeft de mensen ronduit verteld hoe het ervoor stond, geen doekjes om winden.
Aan de telefoon klinkt ze bot, in de praktijk zelf is ze gewoon erg vriendelijk, ze heeft ook een buitenlands accent, mss daardoor.
Ik maak geen reclame voor haar, maar ik ben gewoon erg blij met haar, anders had ik al wat teckels in moeten slapen en waarvoor? Zogenaamde hernia's, ja dus niet.
Door Anna Penta
#1518971
vagebond schreef: Sorry, ik heb teckels, en alleen maar goede ervaringen bij Aharon, sterker nog, is er een bewegingsprobleem of iets, dan sla ik mijn eigen da over en ga direkt naar Aharon toe.
Maar zag jij snel verschil, in elk geval vóór de tweede behandeling/controle? Of heb je ook de ervaring dat je twee weken geen enkel resultaat zag en pas na de tweede keer verbetering had?

Vind het overigens ook heel goed om dit te lezen hoor, mensen reageren volgens mij vaak heel extreem op Aharon, ze lopen óf met haar weg óf ze doen er alles aan om op haar tekortkomingen te wijzen.
Door *Gabriëlle*
#1519032
Ik hou het er maar op dat Dr Aharon een beetje eenkennig is, ze komt inderdaad wel eens bot over, maar zolang ze haar werk maar heel goed doet en mijn honden respectvol behandeld neem ik dat wel voor lief.
Ze zal denk ik niet bij alle honden in 1 keer resultaat hebben, ligt er net aan waar het probleem zit en hoe erg het is, maar misschien is dat een goede vraag om aan haarzelf te stellen?

Maar luister vooral naar jezelf, als jij er geen vertrouwen in hebt, gewoon doorzoeken naar iemand waar je dat vertrouwen wel in kunt hebben.
Door vagebond
#1519152
Ik denk ook dat het wel moet klikken met de behandelende da, zo niet, heb je ook geen vertrouwen toch?
Ja, ik zag bij elke teckel na 1 behandeling direkt resultaat, ben nog wel meestal voor een 2de keer teruggeweest. Dan controleerde ze of alles nog goed zat. Met de laatste ben ik voor de 3de keer teruggeweest, omdat ik zeker wil zijn dat het goed zat. Ik wil met haar een nestje fokken. Ze was met de achterhand tussen 2 bankdelen klem komen te zitten. Haar heiligbeen zat niet precies goed. Het leek ook op een 1st graads hernia, maar na het rechtzetten van het heiligbeen, knapte ze op. Met de rug was niets aan de hand. Anders was ik na de 2de keer ook niet meer geweest.
Vervelend is dat bij een teckel direkt aan een hernia gedacht wordt, terwijl het dus ook een slijtage van de schouder, of bij de opperarm/schouder, of verkeerd zittende nekwervel kan zijn. Dat laatste was het meest spectaculair. Chico liep met zijn nek laag, had verschrikkelijke pijn, wist niet hoe ie moest liggen, ik moest m opsluiten in de bench, anders bleef ie rondjes lopen. Het was gebeurd nadat hij een veels te groot kleed door het hondenluik trok voor de zoveelste keer. Na een cortisoneinjectie ging het niet beter, dus op eigen initiatief naar Aharon, na 1 behandeling mocht ie loslopen zonder de andere teckels op een beperkt stuk tuin. Mocht ook mee aangelijnd uit. Na 2 weken was ie weer de oude. 
Ook mijn oudste teckel, Cayenne, ze leeft nu niet meer, ook een aantal cortisone injecties, geen verbetering, ze bleef achteruit lopen, naar Aharon. Bleek dat ze voor pijn had door een versleten, artrose schouder! Rug was perfect in orde voor haar leeftijd, toen was ze 12 jaar. Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik heb 100% vertrouwen in haar.
Door Anna Penta
#1519178
Hoi vagebond, interessant vind ik dat jij zo te lezen niet vooraf foto's hebt laten maken, dat sterkt mij weer in de overtuiging dat dit voor veel alternatieve behandelingen niet per se nodig is. Ik bedoel, het is tijdens de behandeling toch wel duidelijk geworden wat er aan de hand was EN de behandeling is geslaagd.

Dit klinkt weer heel positief allemaal en nu moet ik zeggen dat ik beslist nog een keer was gegaan als ik ook maar het kleinste beetje verbetering had bespeurd. Maar dat is niet het geval, en nu heb ik zo'n gevoel dat het me tijd en geld gaat kosten maar niets zal opleveren. En dat komt weer doordat ik al te vaak langdurig zinloze behandelingen heb geprobeerd puur om het proberen. Wel heel jammer want ik had in eerste instantie al mijn hoop op de orthomanuele therapie gezet.

Wat die assistent trouwens nog wel zei, was dat de behandeling doorgaans bij teckels een grotere kans van slagen heeft dan bij Franse buldoggen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1519279
Als ze is geopereerd aan een PL waarom denk je dan dat de kreupelheid uit de rug komt? Is het niet veel logischer dat het haar knie is?
Als het de rug is had ik wat meer resultaat verwacht van de voorgaande behandelingen.
Door Anna Penta
#1519318
Omdat haar pootje keurig is genezen, daar ligt het niet aan. Na vier weken heb ik echter Sarah uit het asiel gehaald en Kitje iets te veel vrijheid gegeven om haar niet jaloers te maken. In een paar dagen heeft zij toen haar rug geforceerd doordat ze Sarah steeds in de gaten wilde houden, met als resultaat dat ze aan beide achterpoten slecht ging lopen. Sindsdien is dat alleen maar verslechterd en nu zwabbert ze. Ook kan ze sinds een paar weken haar ontlasting niet goed meer goed ophouden.

Zou jij haar beter kunnen maken?  ;)

(te snel op Verzenden geklikt want ik wilde nog toevoegen dat dr. Strikkers me al bij de operatie had gezegd dat haar rug heel slecht was. Zó slecht dus  :'()
Door vagebond
#1519819
Idd, bij teckels mss een ander verhaal, een rontgenfoto stelt niet zoveel voor om een hernia te ontdekken, dan zou je een contrastfoto moeten laten maken. Deze foto wordt meestal voorafgaand aan een operatie gemaakt. Ik laat geen enkele van mijn teckels opereren, dus vandaar.
De laatste teckel waarmee ik bij Aharon ben geweest, had een fikse uitglijer gemaakt in de tuin op het ijs/sneeuw. Ik was ook wel benieuwd of ik daar een foto van moest laten maken, gelukkig niet, het was een forse kneuzing volgens haar. Ze ontlastte het pootje al een maand, benchrust e.d. maakte niets uit. Ik was bang dat er nu echt iets stuk was, knieschijf, kruisband of weet ik veel. Ze loopt nu weer goed. Hopelijk komt er wat duidelijkheid uit de onderzoeken. Het lijkt soms uit de rug te komen, maar het kan heel goed ergens anders vandaan komen. Groeten Ingrid
Door Anna Penta
#1519895
Ik wil nog even iets toevoegen. Wie nu denkt: hoe kon je zo stom zijn om vier weken na een pl-operatie een ander hondje erbij te zetten, heeft helemaal gelijk.
Maar de reden is als volgt: ik zocht al langer een nieuw vriendinnetje voor Kit, want ze was erg verknocht aan Poncho en sinds die er niet meer was, was ze rusteloos en wilde ze buiten niet wandelen (vond ze saai als hondje alleen). En zo vaak zit er geen geschikt bulldogteefje in het asiel. Dus toen er eindelijk een op stond, dacht ik het risico te kunnen nemen omdat het pootje zo keurig genas (en inmiddels is genezen). De klik tussen Kitje en Sarah was er ook, ze zijn echte vriendinnetjes geworden. Helaas hebben we er nog niet erg van kunnen genieten. Zelfs is Sarah nu tijdelijk uit huis geplaatst.
Door Anna Penta
#1521266
Uitslag foto gekregen: er is hoop maar het kan maanden en maanden duren. Zal het even overtypen:

grootste probleem T11-T13, mogelijk wervel dorsaal verplaatst, vernauwd ruggenmergkanaal, geeft drukking op ruggenmerg. Gehele thoracale gebied afwijkende wervels, tevens L7-S1 forse spondylose.
Rust en gedoseerde beweging gaat hopelijk verbetering geven, ondersteunen met snaid, anabolen en eventueel acupunctuur en hydrotherapie.
Zenuwherstel kan lang duren.
Door Anna Penta
#1521278
Heeft iemand nog een idee wat ik haar ter ondersteuning kan geven. Ze krijgt nu Puur hernia, maar misschien is Puur spondy ook een idee? Of allebei? Ik zie wel geen effect van de Puur hernia maar dat is gezien het ziektebeeld niet vreemd. Als het maar ondersteunend werkt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1521634
Anna Penta schreef:
Zou jij haar beter kunnen maken? ;)
Als je al acupunctuur en orthomanuele therapie hebt geprobeerd, heb ik niet zoveel meer toe te voegen, ben ik bang.
Anna Penta schreef: Uitslag foto gekregen: er is hoop maar het kan maanden en maanden duren. Zal het even overtypen:

grootste probleem T11-T13, mogelijk wervel dorsaal verplaatst, vernauwd ruggenmergkanaal, geeft drukking op ruggenmerg. Gehele thoracale gebied afwijkende wervels, tevens L7-S1 forse spondylose.
Rust en gedoseerde beweging gaat hopelijk verbetering geven, ondersteunen met snaid, anabolen en eventueel acupunctuur en hydrotherapie.
Zenuwherstel kan lang duren.
Kun je nagaan. Het was dus best gevaarlijk om met deze hond naar Dorith te gaan. Ook chiropractie is hier bloedlink!

Puur Spondy lijkt me hier wel op zijn plaats en hypericum.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door