Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Enza
#1517507
heeft iemand ervaring met Demodex of te wel jeugdschurft???

Mijn hond heeft het in zeer licht mate rond haar ogen, maar i kheb gelezen dat het medicijnen van de  dierenarts zwaar vergif is!!!

heb mij laten vertellen dat Demodexolie helpt, maar dat brand heel erg in haar ogen en ze vind het echt verschrikkelijk.

Wie oh wie heeft raad............... :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1517595
Eos schreef: heeft iemand ervaring met Demodex of te wel jeugdschurft???

Mijn hond heeft het in zeer licht mate rond haar ogen, maar i kheb gelezen dat het medicijnen van de dierenarts zwaar vergif is!!!

heb mij laten vertellen dat Demodexolie helpt, maar dat brand heel erg in haar ogen en ze vind het echt verschrikkelijk.

Wie oh wie heeft raad............... :'(
Tja, soms moet je kiezen uit 2 kwaden. Als Demodex zich uitbreid dan is je hond veel verder van huis. Ik zou dus niet al teveel "rommelen" en gedegen middelen inzetten. Persoonlijk zou ik gaan deppen met iets lilluks als ectodex of tactic.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1518554
Ja hoor toch doen! Mijn hond heeft het in ernstige mate gehad vanaf zijn 9e levensweek en heeft 3 AB-kuren gehad waarvan de laatste (als strohalm) een volwassen dosering. Hij heeft wel een groeiachterstand opgelopen maar is wel genezen. Hij kreeg naast de uitslag rond zijn ogen en op zijn lippen ook nog enorme bulten overal op zijn lijf. Ooit op het punt gestaan om hem in te laten slapen zo erg was het.
Door Ons Elftal
#1518680
Onze herplaatser Kyra kreeg het ook toen we haar een week of twee hadden.
Iedere hond schijnt het bij zich te dragen, maar door stress of verminderde weerstand kan het tot uiting komen.
Wij hebben inderdaad Ectodex gebruikt. Eerste keer direct na bezoek dierenarts, tweede keer een week of drie later (weet ik niet meer precies, was op voorschrift dierenarts).
We hebben de hele hond ermee gewassen en gelukkig heeft het zich niet verder uitgebreid tot het gebied rond de ogen en de mond.
Voor zover we kunnen nagaan heeft ze van deze behandelingen geen narigheid overgehouden.
Door Enza
#1521839
Iedereen hartelijk dank voor jullie uitleg en ervaringen....

Wil dit ook echt serieus nemen, heb  vreselijke foto's gezien op internet...... en dat wil ik niet voor mijn lieverd

ik ga ijverig door met de demodexolie, echinacea forte cats & claw en pantagon voor meer weerstand,  en een pipet van advocate om de mijt te bestrijden......

Nogmaals dank voor een ieder met advies
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door