Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door leonie26
#1518036
Hoi allemaal,

Bij deze mijn menu. Ik voer nu twee weken gedeeltelijk barf en kvv om Cheveyo langszaam te wennen.
Ik voer 3%, misschien moet dat omlaag naar 2. Cheveyo is een aussie van 25 kg. Verhoudingen: 50% vleesbot, 20 % spier, 15% groente en 15% orgaan

Dit is mijn plan voor de eerste week volledig barf: (lam en geit zijn resten snijlingen, spiervlees)
ma 150,00 lam 112 pens 375 kippennekken rauw ei
di 150,00 geit 112 rundernier 375 duif yoghurt
wo 150,00 lam 112 pens 375 kippennekken
do 150,00 sardientjes 112 kalfshart 375 kippennekken rauwe ei
vr 150,00 lam 112 pens 375 duif yoghurt
za 150,00 geit 112 rundernier 375 kippennekken
zo 150,00 lam 112 pens     375 kippennekken yoghurt

Ik realiseer me dat de variatie nog niet zo groot is. We hebben nog een beetje voorzichtig aangedaan met inkopen omdat we nog niet zeker weten hoe hij op alles reageert. Ik ben van plan hert erbij te gaan voeren als spiervlees en natuurlijk ook lever bij orgaan. Honing gaat altijd door zijn groenten (112 g) 1 theelepeltje per dag want anders eet hij het niet. De kippennekken gaan heel goed, dus willen we nu ook duif uitproberen. We hebben ook konijn in de vriezer, maar Cheveyoo wist nog niet wat hij daarmee moest dus we voeren eerst nog even kippennekken totdat hij helemaal vertrouwd is met barfen.
Ontbreken er nog zaken of andere tips?

Groetjes Léonie
Door Nadia
#1518068
Persoonlijk, zou ik wat minder groente en wat meer spiervlees geven. Wellicht eet hij de groente wel als hij minder krijgt??
heb je al geprobeerd de groente te mengen door, de ei/yoghurt of vlees/orgaan??? (of of dan wel he ;) )

ik zou zelf ook de pens op 1 dag voeren, zodat ie een zo groot mogelijke lap heeft, en lekker eraan kan scheuren. (daarnaast heb ik geen zin om 4 keer per week pens in mn handen te hebben..

Je zou ook eendennekken kunnen geven naast de kippennekken, of kwartelkarkas, dat is nog kleiner dan duif. Veel honden lusten duif niet.

Wat ik nog mis is, lever, maar je gaf al aan dat dat erbij gaat komen, dan mis ik nog nier. (en misschien maag??)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1518547
Je schrijft zelf al dat je lever gaat toevoegen. Zeker doen! Fijn dat jouw hond duif lust, hij is een van de weinigen. Ik zou de verhouding spiervlees wat verhogen ten koste van de groente. Kun je niet aan eend komen? Is relatief makkelijk verkrijgbaar.
Door leonie26
#1518665
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik zou graag eendenekken gaan geven maar heb momenteel nog geen adres ervoor gevonden (omgeving Delft, Rotterdam), als iemand tips heeft dan houd ik me zeker aanbevolen. Ik wil binnenkort even bij een poelier langsgaan om te kijken of hij misschien wat klein gevogelte heeft.
Lever komt er zeker in, maar gaan we nu denk ik even in kleine hoeveelheid kopen, totdat ik zeker ben dat BARF het helemaal wordt.
De duif hebben we er nu een van om uit te proberen, maar konijn vond hij ook niet lekker. Ik hoop dat dat nog een beetje onwennigheid is, maar het zou ook kunnen dat hij het echt niet lekker vind. Ik had de groente nu iets hoger omdat ik nog 3% voer dat wil ik langzaam omlaag brengen naar 2%, dus ik dacht met groente heeft hij toch vulling zonder calorieen aangezien de lam en geit die ik geef best wel vettig zijn. Iemand nog ideeën voor relatief lage calorie spiervlees? Misschien haas of rund?

Bedankt, Léonie
Door Linda & Kay
#1518685
[quote="Rovanna"]
Heeft IC geen eend?
[/quote]

Nee, helaas niet. Dat hebben ze geloof ik ooit wel gehad.
Door leonie26
#1518768
Nee wij bestellen bij IC en helaas geen eend..
Maar mijn vriend werkt in Den Haag, dus halimas is een goede optie, bedankt!

Groetjes Léonie
Kun je trouwens ook al kippendrumsticks geven, nu in de aanbieding bij de super of is dat nog te hard?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door