Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1517105
Gisteren voor Benjy de eerste keer fazant gegeven. Meneer weigerde het te eten en dus weggepakt. Vanmorgen 100 gram fazant gegeven (een kleine nek, wat vlees en wat orgaan) en de rest spiervlees. Benjy wist het er precies uit te halen. De nek at hij met hele lange tanden uiteindelijk op maar de rest bleef weer liggen.

Ons zogenaamd slecht etende brokkenhondje Misty was me net voor en bespaarde me het opruimen. Zij vindt het blijkbaar wel lekker.  ;D Heb je net met veel zorg een menu klaargemaakt en dan schopt dit weer alles in de war. Punt is wel dat ik nu 2 fazanten in de vriezer heb liggen en een te kort aan variatie heb in het menu van Benjy. :(

Kan ik het karkas ook al aan Misty geven? Of beter nog even laten liggen? :-\
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op za 13 feb 2010, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1517107
Fazantkarkas is zacht dus dat kun je wel geven. Hier raken ze fazant ook niet aan hoor, ik heb ook nog 10 karkassen in de vriezer liggen waar ik niets mee kan. Ze weigeren alle 3!
Door Benjy en Misty
#1517108
Dank je wel Lizzy. De fazant is dus voor Misty.  :)

Vreemd, er zit blijkbaar een vreemd luchtje aan. Hier dus maar geen fazant meer kopen en mijn vriesruimte voor iets anders besteden.
Door Linda & Kay
#1517836
Hier gaat fazant er goed in! Kay is wild van wild.  ;D

Zelfs, Koos, de britse korthaar van vriendlief vind wildvlees lekker.. Maar als ik moet kiezen tussen brokken/blikzooi en wild, dan zou ik ook voor wild gaan.  :D
Door Nadia
#1518042
Die gekke hond van jou toch.. Heb je de karkassen van Herby?? Ik vond ze er zelf niet helemaal geweldig uitzien..

Als je nu van te voren de maag eruit snijd???
Gebruikersavatar
Door pike
#1518209
Hier lusten ze alle drie fazantkarkas, maar als er nog maag en darmen inzitten moet ik die er wel uithalen anders laten ze het liggen. Hetzelfde geldt voor patrijskarkas.
Door Benjy en Misty
#1518503
Ik had er wel een deel van de organen uitgehaald maar niet alles. Misschien anders toch nog eens zonder de organen proberen want die had hij inderdaad laten staan terwijl de nek er met moeite nog wel in ging.
De organen van gans eet hij wel. Ik heb ook nog een orgaanmix van fazant/houtduif. Nu maar hopen dat meneer kieskeurig deze wel gaat eten.  :-[

De fazant is inderdaad van Herby. Ik vond ze eerlijk gezegd ook wel tegenvallen. Het waren er 3 hele kleintjes. Mijn inziens is een fazant toch echt groter dan wat ik heb gekregen. Ze wogen tussen de 300 en 400 gram. :-\
Door **Jolanda**
#1518559
Hier eten Kyra en Duster ook geen fazantkarkas. Ik heb fazantenbouten gekocht en die werden wel gegeten. Nou ja, omdat ze moesten, Duster heeft er 2uur overgedaan voordat hij zijn 2 of 3 bouten op had ::)
Ik zal eind deze maand een pakje fazantenbouten voor je meenemen (als ik het niet vergeet) dan kun je die eens proberen ;)
Door Benjy en Misty
#1518567
Ok, alvast bedankt. Ik ben eens benieuwd of hij dat dan wel eet. Benjy geeft het ook vrij snel op wanneer hij iets niet wilt. Hij doet er een half uur over, langer niet dan stopt hij er echt mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door