Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1516192
Kan een hond ook teveel eieren eten en zo ja wat zijn daar dan de gevolgen van?
Bij mij lopen namelijk de honden, kippen, parelhoenders, eenden en paarden bij elkaar. De eenden leggen volgens mij nog geen eieren, maar de kippen en de parelhoenders wel. Ze kunnen makkelijk hun eieren in het kippenhok leggen, maar sommige kippen leggen hun eieren in het hooi en stro voor de paarden en daar kunnen dus ook de honden komen. En één hond is daar heel gewiekst op. Vandaar deze vraag. Ik denk dat ze tussen de 0 en 3 eieren per dag eet. Ze is een Rafeiro van 40 kg.
Door rheawithpixels
#1516326
Ik weet van een hond die ik ken dat die eens een doos eieren had opgegeten in 1 keer en die had 2 dagen regenboog poep. Maar dat was wel een brokken-eter.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1516329
Een hond die niks gewend is kan er flink van aan de race gaan. Maar dat is mijn eierdief ook nog nooit overkomen. Voor de rest is een eitje een leuk uitgebalanceerd dingetje en zou ik er alleen met het voeren rekening mee houden dat er al 3 eieren zijn weggewerkt.
Door Xada
#1516339
Ze gaat er niet van aan de race. Ik weet ook nooit hoeveel ze heeft gejat, heb er alleen een idee van. Over haar voer krijgt zij nooit eieren en de anderen wel 2 keer per week. Maar kan ze er verder ook ziek van worden?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1516350
[quote="Xada"]
Ze gaat er niet van aan de race. Ik weet ook nooit hoeveel ze heeft gejat, heb er alleen een idee van. Over haar voer krijgt zij nooit eieren en de anderen wel 2 keer per week. Maar kan ze er verder ook ziek van worden?
[/quote]

Dat denk ik niet. Zeker als je praat over 0 tot 3 eieren per dag. Ach, voor een hond van 40 kilo vind ik dat niet eens zo schokkend.
Door 202Spots
#1516377
Ik vind 3 eieren per dag echt wel aan de hoge kant, ik geeft niet meer dan 3 per week..
1 ei per dag zou ik ook geen probleem mee hebben.
Er is niet veel te vinden over dagelijks 3 eieren eten..heb alleen dit gevonden.
Ik weet echt niet in hoever dit klopt, ik ga alleen van mijn gevoel uit dat ik zelf ook geen 3 eiren per dag zou eten en 't lijkt me
voor de honden ook niet echt gezond.

Dog owners who do feed their dog raw eggs point out that it’s important that the dog is given no more than one raw egg a week.
Too many raw eggs can upset a dog’s stomach, as well as affect the dog’s white blood cell count.
Too many raw eggs can also cause your dog other ailments as the yolk is extremely fatty and contains a lot of cholesterol.

This can be a problem, so be sure not to feed more than one raw egg a week.

http://factoidz.com/feeding-your-dog-ra ... derations/
Door Boez
#1516498
[quote="202Spots"]
Ik vind 3 eieren per dag echt wel aan de hoge kant, ik geeft niet meer dan 3 per week..
1 ei per dag zou ik ook geen probleem mee hebben.
Er is niet veel te vinden over dagelijks 3 eieren eten..heb alleen dit gevonden.
Ik weet echt niet in hoever dit klopt, ik ga alleen van mijn gevoel uit dat ik zelf ook geen 3 eiren per dag zou eten en 't lijkt me
voor de honden ook niet echt gezond.

Dog owners who do feed their dog raw eggs point out that it’s important that the dog is given no more than one raw egg a week.
Too many raw eggs can upset a dog’s stomach, as well as affect the dog’s white blood cell count.
Too many raw eggs can also cause your dog other ailments as the yolk is extremely fatty and contains a lot of cholesterol.

This can be a problem, so be sure not to feed more than one raw egg a week.

http://factoidz.com/feeding-your-dog-ra ... derations/

[/quote]

Wellicht is het anders voor brokkenhonden dan voor vershonden. Kan me voorstellen dat een brokkenhond van een rauw ei inderdaad aan de race gaat!
Ik dacht dat dat cholesterol verhaal achterhaald was?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1516544
[quote="vanaalst"]
leggen jouw kippen al?
[/quote]

Hier wordt ook gewoon gelegd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1516545
[quote="202Spots"]
Ik vind 3 eieren per dag echt wel aan de hoge kant, ik geeft niet meer dan 3 per week..
1 ei per dag zou ik ook geen probleem mee hebben.
Er is niet veel te vinden over dagelijks 3 eieren eten..heb alleen dit gevonden.
Ik weet echt niet in hoever dit klopt, ik ga alleen van mijn gevoel uit dat ik zelf ook geen 3 eiren per dag zou eten en 't lijkt me
voor de honden ook niet echt gezond.

Dog owners who do feed their dog raw eggs point out that it’s important that the dog is given no more than one raw egg a week.
Too many raw eggs can upset a dog’s stomach, as well as affect the dog’s white blood cell count.
Too many raw eggs can also cause your dog other ailments as the yolk is extremely fatty and contains a lot of cholesterol.

This can be a problem, so be sure not to feed more than one raw egg a week.

http://factoidz.com/feeding-your-dog-ra ... derations/

[/quote]

Maar hij krijgt er geen drie per dag, maar 0 tot 3 wat ze vermoed. Dus dat kan ook vandaag 1 zijn, morgen 3 en overmorgen 0.
Door Xada
#1516876
Dat is waar, ik weet niet hoeveel ze pakt. Meestal ga ik eerst naar buiten om te kijken of er eieren buiten het kippenhok liggen en ruim die dan op. Maar zij gaat echt zitten wachten tot een kip een ei heeft gelegd en als die kip dan weg is dan pakt ze het ei en eet het helemaal op. Ik heb de tijd niet om te gaan zitten wachten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1516886
hoe groot zijn je kippen, als het van die krielkippen zijn dan valt het toch wel mee..
hier ook krielkippen en de jongens krijgen daar ook gerust 2 tot 3 eieren van...
Door Borke
#1516948
Er zin mensen in extreme omstandigheden (buiten NL) die de honden heel veel eieren voeren en dat zijn sledehonden en die doen het er blijkbaar prima op, dus over 0-3 eieren per dag zou ik met bij een grote hond niet zo druk maken.
Door Xada
#1516988
[quote="vanaalst"]
hoe groot zijn je kippen, als het van die krielkippen zijn dan valt het toch wel mee..
hier ook krielkippen en de jongens krijgen daar ook gerust 2 tot 3 eieren van...
[/quote]

Ik denk dat je mijn kippen niet echt onder de krielkippen kunt plaatsen. Ik heb 3 Brahma's,  5 vleeskippen en 5 legkippen. Vorig jaar heb ik voor de lol één van mijn vleeskippen gewogen bij de DA. Ze was 6 kilo! Enkele legippen zijn ook zo zwaar en ik heb een paar lichtere, maar toch nog altijd ca. 3 kilo.
Door Esther Q
#1517053
[quote="Borke"]
Er zin mensen in extreme omstandigheden (buiten NL) die de honden heel veel eieren voeren en dat zijn sledehonden en die doen het er blijkbaar prima op, dus over 0-3 eieren per dag zou ik met bij een grote hond niet zo druk maken.
[/quote]
Dat zijn wij. Wij voeren idd met perioden, als er eieren beschikbaar zijn, grote hoeveelheden. Niet dagelijks, maar wel twee keer per week, of soms drie, als ander vlees nauwelijks te krijgen is. Per hond 8 tot 15 eieren. Ze zijn alleen wel gekookt. Rauw krijgen ze ook wel eieren, maar dan niet zulke hoeveelheden en in combinatie met vleesbot. Cholesterol schijnen honden geen last van te hebben.
Ik zou het overigens niet direct aan mensen aanraden om dit zo te voeren! Aangezien het op langere termijn niet duidelijk is wat het effect is. Maar onze honden lopen er vele kilometers op, de ontlasting is goed en de schaal verteert bij de meeste prima. Dus over de eitjes en jouw hond zou ik me persoonlijk niet al te veel zorgen maken :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door