Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1516929
Hoi allemaal, een vriendin van me maakt zich zorgen om haar hond. Na de middagwandeling van 4 uur is haar hond daarna gaan kwijlen (dat doet ze nooit). Ze heeft in haar bek gekeken en die is verder niet opgezet of vreemd. De hond heeft ook niet overgegeven en maakt verder geen zieke indruk. Ze heeft ook niet het idee dat ze onderweg iets gegeten heeft. Wel eet ze sinds een week of 2 voor het eerst continue KVV en is de hond bijna 10. Afgelopen weekend heeft ze een gratis sample van een andere KVV merk gehad waarop de hond met wat diaree reageerde, dus daarmee is ze gestopt.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn of hoe dit kwijlen kan afnemen?
Ze wil morgen naar de DA gaan als het niet over is.
#1517129
Nee ze zei van niet. Ze had het een keertje eerder gehad en toen had ze dat inderdaad wel gedaan. Maar toen spuugde ze er ook bij. Gelukkig heeft een andere kennis altijd Prednison in huis en dat moest ze toen direct innemen.

Had vanochtend overigens wel een berichtje dat het nu weer goed ging met haar hond. Maar wat het nou is geweest?
#1517190
rheawithpixels schreef: Nee ze zei van niet. Ze had het een keertje eerder gehad en toen had ze dat inderdaad wel gedaan. Maar toen spuugde ze er ook bij. Gelukkig heeft een andere kennis altijd Prednison in huis en dat moest ze toen direct innemen.

Had vanochtend overigens wel een berichtje dat het nu weer goed ging met haar hond. Maar wat het nou is geweest?
Mmm, ik heb geen idee. Vorige week kwijlde Linga ook zo vreselijk maar zij was er ook stront en stront misselijk bij. Ze lag te rillen. Ze had geen koorts maar ze was wel zo ziek als een hond. Dus dat plots kwijlen ken ik alleen bij inname van iets raars of bij misselijkheid. Of dat er iets met de bek loos is maar ja, dat was dus ook al niet het geval.... Geen idee!
#1517257
Ik heb het met mn beide honden al meegemaakt dat ze ogenschijnlijk uit het niets ineens vreselijk begonnen te kwijlen. Geen slierterig kwijl zoals ze kunnen krijgen van lekkere luchtjes bij het wandelen maar echt waterkwijl. Hele bek nat en overal waar ze liggen zeiknat. Ze zijn er niet misselijk bij want ze willen op die momenten gewoon koekjes enz. hebben (gestest ;)) Na een uur of zo is het ook maar zo weer over. Tot op heden heb ik ook nogsteeds geen idee wat bij hun ineens die kraan doet openzetten ???
#1517421
Jojo schreef: Ik heb het met mn beide honden al meegemaakt dat ze ogenschijnlijk uit het niets ineens vreselijk begonnen te kwijlen. Geen slierterig kwijl zoals ze kunnen krijgen van lekkere luchtjes bij het wandelen maar echt waterkwijl. Hele bek nat en overal waar ze liggen zeiknat. Ze zijn er niet misselijk bij want ze willen op die momenten gewoon koekjes enz. hebben (gestest ;)) Na een uur of zo is het ook maar zo weer over. Tot op heden heb ik ook nogsteeds geen idee wat bij hun ineens die kraan doet openzetten ???
Ja dat had haar hond dus ook  :-\ Ze heeft wel gewoon gegeten, maar die bek bleef maar nat. Raar hoor. Gelukkig is ze niet de enige dan...
#1518466
yuki11 schreef: Weet niet of je haar nog ziet (en haar hond), maar misschien kun jij dan even voelen, zonder verdere tekst en uitleg  :-\
Weet niet of ik daarover moet beginnen tegen haar.  :-[
Nee we wonen ruim 200 km uit elkaar vandaan dus even voelen is er niet bij  ;) Maar de hond heeft nu geen last, mocht ze het nou weer krijgen kan ik het als optie noemen - voorzichtig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door