Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1513047
Madd is nu 18 weken en eet nog 2x per dag. Zijn middag maaltijd laat hij gewoon staan. Mijn ervaring is dat puppen op vers vlees veel sneller
minder voedingen per dag gaan eten. Ze gaan hier ook al voor hun eerste jaar op 1x per dag eten.
Door Nyncke
#1514920
Barrik at met 6 maanden nog 2x per dag maar ik had al het idee dat ik gemakkelijk kon overstappen. Ik geloof dat hij een maand of 7 was dat hij helemaal overging naar 1x.

Ik had het idee dat hij van 2x per dag de hele dag maar honger bleef houden, nu had hij gewoon 1x per dag een lekker gevuld buikje en dat ging dus ook perfect.
#1516325
Toevallig heb ik daar van de week ook naar geinformeerd. Ik kreeg als antwoord: tussen de 6-7 maanden omdat een pup de hoeveelheid voer die ze nu nodig hebben verdeeld over 2x waarschijnlijk nog niet aan kan. Vanaf de leeftijd van 7 maanden worden ze als halfwas gezien en gaan ze dus ook al weer minder eten. Ik ben zelf van plan zo rond de 6 maanden terug te gaan naar 2x omdat ik ook nog een volwassen hond die het maar niets vindt dat zij niets te eten krijgt tussen de middag  :biggrin2:
Door Deesje
#1516411
ik ga ook standaard minder keren voeren als ze minder krijgen met 5/6/7 maanden.. als ik ga zakken in percentages (halveren)komt dat perfect uit..

daarnaast eet mijn jongste pup als vanaf een maadje of 8 nog maar 1 keer per dag... en bevalt dat eigenlijk super.. ik zat vooral met die 2 keer te klungelen, hij krijgt dan per maaltijd minder dan voorheen 3 maaltijden op de 5%.. dus die tweede maaltijd heb ik er snel tussenuit laten vallen..
Door WiClyBo
#1517630
Oeps mijn pup was wel erg snel dus,
Ze wil niet alleen eten en de anderen zaten op 1x per dag.
Na 2 maanden de anderen ook maar op 2x per dag gezet, maar nu is ze 4 maanden en sinds 2 weken eten ze (weer) allemaal 1x per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door